نبرد هاچ‌بک‌های داغ گلف GTI، فوکوس ST و هیوندای i30 N در هوکنهایم

شنبه 20 دی 1399 - 12:30
مطالعه 2 دقیقه
Golf-Focus-i30-1
نشریهٔ آلمانی اسپرت‌ اتو تعدادی از مشهورترین هاچ‌بک‌های داغ بازار شامل تویوتا یاریس GR، فولکس‌واگن گلف GTI، هیوندای i30 N، مرسدس A35 AMG، مینی...
تبلیغات

نشریهٔ آلمانی اسپرت‌ اتو تعدادی از مشهورترین هاچ‌بک‌های داغ بازار شامل تویوتا یاریس GR، فولکس‌واگن گلف GTI، هیوندای i30 N، مرسدس A35 AMG، مینی JCW، فورد فوکوس ST، هوندا سیویک تایپ R و آئودی S3 را برای برگزاری نبردی جانانه در پیست هوکنهایم گرد هم جمع کرده است. در اولین قسمت از این رقابت، یاریس GR و مینی JCW به مصاف هم رفتند و هاچ‌بک داغ ژاپنی با ثبت تایم 2 دقیقه و 3.8 ثانیه پیروز شد. حال در قسمت دوم، این بار سه هاچ‌بک شامل فولکس‌واگن گلف GTI، فورد فوکوس ST و هیوندای i30 N راهی هوکنهایم شده‌اند تا رقابتی جذاب را به نمایش بگذارند.

هر سهٔ این هاچ‌بک‌های داغ به پیشرانه‌های چهار سیلندر توربو مجهز هستند که نیروی آن در هر سه توسط گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی صرفاً به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود ولی بااین‌حال بین خروجی پیشرانه‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد. گلف GTI با 245 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور، ضعیف‌ترین عضو این جمع محسوب می‌شود و پس‌ازآن i30 N با 275 اسب بخار قدرت و 378 نیوتن متر گشتاور قرار می‌گیرد. قوی‌ترین خودروی این رقابت هم فوکوس ST با پیشرانهٔ حجیم‌تر 2.3 لیتری است که 280 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

پس از نگاهی به مشخصات و همین‌طور لاستیک‌ها، سه هاچ‌بک یکی‌یکی راهی پیست می‌شوند تا زمان خود را ثبت کنند. اولین خودرو گلف GTI است که با ثبت تایم 2 دقیقه و 5.6 ثانیه، کار خود را به پایان می‌رساند. پس‌ازآن، i30 N به پیست می‌رود و تایم 2 دقیقه و 6.1 ثانیه را ثبت می‌کند و نهایتاً فوکوس ST هم با ثبت تایم 2 دقیقه و 4.8 ثانیه از پیست بیرون می‌آید؛ بنابراین، در این قسمت هاچ‌بک داغ فورد پیروز می‌شود و جایگاه آخر هم به هیوندای می‌رسد اما بااین‌حال تا به اینجای رقابت هنوز فلفل تندوتیز تویوتا یعنی یاریس GR با تایم 2 دقیقه و 3.8 ثانیه از همه سریع‌تر است.

 

فولکس‌واگن گلف GTI

هیوندای i30 N

فورد فوکوس ST

پیشرانه

2 لیتری I4 توربو

2 لیتری I4 توربو

2.3 لیتری I4 توربو

قدرت

245 اسب بخار

275 اسب بخار

280 اسب بخار

گشتاور

370 نیوتن متر

378 نیوتن متر

420 نیوتن متر

گیربکس

6 سرعته دستی

6 سرعته دستی

6 سرعته دستی

محور محرک

جلو

جلو

جلو

وزن

1388 کیلوگرم

1430 کیلوگرم

1433 کیلوگرم

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.