تائید استفاده از گیربکس فورد اکسپلورر در برانکوی جدید
یک سال از زمان معرفی نسل جدید فورد برانکو میگذرد و تولید این خودرو پس از مشکلات متعدد سرانجام شروع شده است. ما چیزهای زیادی درباره برانکوی جدید میدانیم هرچند انتظار میرود با رسیدن این خودرو به دست مشتریان اطلاعات بیشتری را کسب کنیم. تا آن زمان باید با اطلاعرسانی قطرهچکانی خود فورد و رسانهها سر کنیم. اخیراً گفته شده برانکوی جدید از گیربکسی مشترک با فورد اکسپلورر استفاده میکند.
فورد هرگز نگفته بود که گیربکس 10 سرعته اتوماتیک بکار رفته در برانکو چه مشخصاتی دارد اما شایعات اخیر نشان میدادند که این دو محصول فورد تنها در نام سازنده اشتراک وجه ندارند. هماکنون این خودروساز آمریکایی تائید کرده که برانکو از همان گیربکس 10R60 بکار رفته در اکسپلورر استفاده میکند اما مشتریان نباید درباره دوام این گیربکس نگران باشند. فورد با برانکوی استوک که دارای گیربکس استاندارد بوده در مسابقات آفرود مکزیک NORRA شرکت کرده و مقام سوم را کسب کرده است.
فورد برانکو به همراه رنجر که دارای گیربکس قدیمیتر 10R80 است مونتاژ میشود هرچند این شرکت در حال استفاده از این گیربکس در رنجر به خاطر دلایل خاص خود است. گیربکس 10R60 نصب شده در برانکو میتواند با دو پیشرانه 2.3 و 2.7 لیتری این خودرو همکاری کند. این گیربکس سبکتر بوده و استهلاک کمتر را با راندمان بیشتر ترکیب کرده است.
افرادی که خواهان تعویض دنده هستند میتوانند گیربکس 7 سرعته دستی را انتخاب کنند. برانکو به خاطر همهگیری کرونا با تأخیرهای متعددی در فرایند تولید مواجه بوده و مشکلات زنجیره تأمین قطعات باعث اختلالات زیادی در تحویل خودرو به مشتریان شده است. البته سرانجام این خودرو پا به خط تولید گذاشته است.