نگاهی به فورد اِج نسل اول

یک‌شنبه 7 اردیبهشت 1393 - 15:21
مطالعه 8 دقیقه
Ford Edge Sport 2011
اِج نسل اول روزهای آخر خود را سپری می‌کند و قرار است به زودی نسل دوم این خودرو رونمایی شود. فورد با نمایش اِج کانسپت، پیش‌نمایشی از این خودرو را...
تبلیغات

اِج نسل اول روزهای آخر خود را سپری می‌کند و قرار است به زودی نسل دوم این خودرو رونمایی شود. فورد با نمایش اِج کانسپت، پیش‌نمایشی از این خودرو را نیز ارائه کرده است که طرح کلی نسل آینده این خودرو را برای ما نمایان می‌کند.

فورد در نمایشگاه دیترویت سال 2006، اِج را برای رقابت با کراس آوور های سایز متوسط بازار مثل نیسان مورانو، معرفی کرد. اِج نسل اول، قبل از فیس لیفت چهره‌ای بیش از حد ساده و معمولی داشت.

در نمایشگاه 2010 شیکاگو فورد از فیس لیفت گسترده اِج رونمایی کرد. خودرویی که علاوه بر چهره جوان پسند تر و خلاقانه تر، با دو موتور جدید قابل سفارش بود.

در طراحی اِج از المان‌های جوان پسندانه بسیاری استفاده شده. جلوپنجره‌ی کرومی بزرگ، چراغ‌های کوچک جلو و طراحی ارگونومیک از جمله ویژگی‌های اِج هستند که همگی بر دو موضوع جوان پسندانه تر، و اسپرت تر متمرکز هستند.

طراحی داخل کابین ساده و کاربردی است و هیجان خاصی در آن دیده نمی‌شود. همچنین داشبورد از مواد نسبتاً نرم ساخته شده و در مدل‌های گران‌تر، تزئینات چوبی هم به داخل کابین اضافه می‌شود.

درون کابین ساکت است و این خودرو به خوبی عایق‌بندی شده. سیستم تعلیق این خودرو با توجه به تاریخ طراحی آن، مناسب بوده و انتظارات شما را برآورده می‌کند.

فورد برای این خودرو سه انجین در نظر گرفته

  • موتور 3.5 لیتری V6 با 285 اسب بخار قدرت، 343 نیوتون متر گشتاور و مصرف میانگین 11 لیتر در صد کیلومتر
  • موتور 2 لیتری اکوبوست چهار سیلندر توین توربوشارژ با 240 اسب بخار قدرت، گشتاور 366 نیوتون متر گشتاور و مصرف میانگین 9.8 لیتر در صد کیلومتر (تنها برای مدل‌های دیفرانسیل جلو)
  • موتور 3.7 لیتری V6 با 305 اسب بخار قدرت، 380 نیوتون متر گشتاور، و مصرف میانگین 11.7 لیتر در صد کیلومتر (تنها برای مدل SPORT)

کلیه مدل‌ها از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک بهره می‌برند.

در بخش ایمنی، اج در موسسه‌ی IIHS در تمامی تست‌ها نمره‌ی "خوب" (بالاترین امتیاز) را گرفته که در این مورد مزیتی قابل توجه نسبت به رقیبان دارد.

امکانات

فورد اِج از امکاناتی مانند سیستم هشدار نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی، سقف پانورامیک، 6 رینگ، صندلی 10 حالته و .... بهره مند است. هم‌چنین اج قادر است 1.5 تن بار یدک بکشد که نسبت به رقیبان، رقمی فوق‌العاده حساب می‌شود.

در کلیه مدل‌ها، با پرداخت 1,950 دلار بیشتر می‌توانید صاحب سیستم AWD بشوید.

در انتها می‌توان اِج نسل اول را خودرویی مناسب برای خانواده‌های متوسط نامید. با این حال نقدهای بسیاری به طراحی آن وارد بود که انتظار می‌رود در نسل جدید این خودرو، برطرف شده باشد.

قیمت این خودرو از حداقل 28,100 دلار تا حداکثر 47 هزار دلار در بازار امریکا می‌باشد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.