تست داینوی شلبی GT500 فیبر کربن تراک پک با نتایجی بحثبرانگیز
فورد موستانگ شلبی GT500 مدل 2020 خودروی ارزانقیمتی نیست. با برچسب قیمتی 73995 دلاری این خودرو فاصله قیمتی زیادی با شلبی GT350R داشته و البته که قیمتش بیش از دو برابر قیمت موستانگ GT پایه میباشد.
اما پکیج فیبر کربن تراک پک باعث میشود این خودرو گرانتر هم بشود زیرا قیمت 18500 دلاری داشته و باعث میشود بهای موستانگ شلبی GT500 به حدود 100 هزار دلار برسد. بخش اعظم قیمت این پکیج را رینگهای فیبر کربنی شرکت استرالیایی Carbon Revolution تشکیل میدهند.
این رینگهای فیبر کربنی 17 اینچی که قبلاً به خاطر شکستگی خود خبرساز شده بودند باعث ایجاد پرفورمنس بهتر در پیست میشوند. واضح است که استفاده از رینگهای سبکتر در تست داینو میتواند تأثیر مثبتی داشته و باعث افزایش اسب بخار تولیدی چرخ ها شود؛ اما این افزایش چقدر است؟ در ویدئوی منتشر شده شاهد تست داینوی موستانگ شلبی GT500 با پکیج یاد شده هستیم. این خودرو در تستها قدرت 677.9 اسب بخاری را ثبت میکند.
موضوع جالب و سورپرایز کننده اینکه قبلاً شلبی GT500 بدون این پکیج قدرت بهتر یعنی 705 اسب بخار را در چرخ ها ثبت کرده بود. اگرچه انتظار داشتیم GT500 مجهز به پکیج فیبر کربن تراک پک قدرت بیشتری در چرخ ها داشته باشد اما نتایج درست برعکس این موضوع هستند.
البته باید به این نکته اشاره کرد که مقایسه یاد شده خیلی درست نیست. فاکتورهای زیادی هستند که میتوانند روی نتایج تست داینو تأثیر بگذارند و از جمله آنها میتوان به فشار لاستیک، اپراتورها و... اشاره کرد. در مقایسه بالا از دو خودروی متفاوت استفاده شده و این خود یک متغیر مهم است.