احتمال نصب پیشرانه 6.8 لیتری جدید در فورد موستانگ
در ماه سپتامبر بود که اتحادیه کانادایی یونیفور طی کنفرانسی خبری از فورد درخواست چنین چیزی را کرد. رئیس یونیفور در آن زمان به پیشرانه 8 سیلندر 6.8 لیتریای که فورد در کارخانه ویندسور خواهد ساخت اشاره کرده بود. این اتحادیه در بیانیه خبری خود تائید کرد کارخانه ویندسور این پیشرانه جدید را خواهد ساخت اما حجم دقیق آن را تائید نکرده و تنها از آن به عنوان پیشرانه 6.X لیتری یاد کرد.
اما با بررسی دوباره کنفرانس خبری رئیس یونیفور برخی خبرگزاریها متوجه شدند رئیس این اتحادیه علاوه بر اشارهای چندباره به پیشرانه 6.8 لیتری جدید گفته که این نیروگاه حجیم در نسخههای جدید موستانگ و F-150 بکار خواهد رفت.
بدون هرگونه تعجبی خود فورد از تائید یا رد خبر مربوط به استفاده این پیشرانه در موستانگ خودداری کرده و گفته که به گمانهزنیها واکنشی نشان نمیدهد. البته اطلاعاتی که از رئیس یونیفور به دست آمده چیزی بیش از گمانهزنی خبری محسوب میشوند.
آیا گفتههای رئیس یونیفور به معنی تائید استفاده از چنین پیشرانهای در موستانگ هستند؟ در حال حاضر نمیتوان با قطعیت دراینباره اظهارنظر کرد اما این اولین باری نخواهد بود که اتحادیههای کارگری خبرهای یک خودروساز را قبل از اعلام رسمی لو میدهند. برای مثال اتحادیه دیگری برای اولین بار تائید کرده بود دیگر موستانگ بولیت مدل 2021 تولید نخواهد شد.
از آنجایی که پیشرانه 6.8 لیتری جدید در کارخانه ویندسور ساخته خواهد شد بنابراین احتمال دارد ارتباطاتی با پیشرانه بزرگتر 7.3 لیتری که در همین سایت تولید میشود داشته باشد. پیشرانه 7.3 لیتری یاد شده منحصراً در سینه فورد سوپر دیوتی میتپد. برخی خبرگزاریها مدعی شدهاند نیروگاه جدید 6.8 لیتری نیروبخش موستانگ S650 جدید خواهد بود خودرویی که شاید تا سال 2022 تولید شود.