معرفی نسخهٔ الکتریکی فورد ترانزیت با بُرد 200 کیلومتر

جمعه 23 آبان 1399 - 08:30
مطالعه 5 دقیقه
Ford-E-Transit-4
فورد از نسخهٔ الکتریکی پرفروش‌ترین ون باری دنیا یعنی ترانزیت رونمایی کرده است. این نسخه که E-Transit نام گرفته، اولین ون باری تمام الکتریکی از یک...
تبلیغات

فورد از نسخهٔ الکتریکی پرفروش‌ترین ون باری دنیا یعنی ترانزیت رونمایی کرده است. این نسخه که E-Transit نام گرفته، اولین ون باری تمام الکتریکی از یک خودروساز بزرگ در آمریکای شمالی محسوب می‌شود و اواخر سال آینده در هشت نسخهٔ مختلف به بازار عرضه خواهد شد. این نسخه‌ها شامل سه ارتفاع سقف مختلف، سه طول مختلف و نسخه‌های ون و شاسی کابین می‌شود. همهٔ این مدل‌ها از قوای محرکهٔ تمام الکتریکی و انتقال قدرت محرک عقب برخوردار خواهند بود.

ترانزیت الکتریکی به یک موتور با 270 اسب بخار قدرت و 430 نیوتن متر گشتاور مجهز است. این موتور توسط یک پکیج باطری 67 کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود که زیر بدنهٔ خودرو جای گرفته‌اند. بُرد تخمینی EPA برای این ماشین در آمریکای شمالی 200 کیلومتر در نسخهٔ ون باری سقف کوتاه است درحالی‌که بُرد نسخه‌های اروپایی طبق معیارهای WLTP حدود 350 کیلومتر خواهد بود.

E-Transit فضای بار داخلی کاملاً یکسانی با نسخهٔ درون‌سوز ارائه می‌کند که حداکثر در نسخهٔ کشیدهٔ سقف بلند به 13.8 مترمکعب می‌رسد. در این ون الکتریکی همچنین همهٔ نقاط استاندارد نصب صدها لوازم جانبی مختلف حفظ شده و درنتیجه تمام لوازم جانبی ترانزیت درون‌سوز مثل باربند، با این نسخهٔ الکتریکی هم سازگار هستند. فورد برای ون‌های باری E-Transit در ایالات‌متحده حداکثر ظرفیت بار 1700 کیلوگرم و برای نسخه‌های شاسی کابین 1950 کیلوگرم را هدف قرار داده است.

گفته شده E-Transit تا 40 درصد هزینهٔ تعمیر و نگهداری کمتری نسبت به همتای درون‌سوز خود دارد. این ون الکتریکی با هردو نوع شارژر AC و DC سریع ارائه می‌شود که امکان شارژ با پریز معمولی 120 ولتی یا پریز 240 ولتی برای شارژ سریع‌تر را فراهم می‌کند. درگاه‌های شارژ فورد سریع‌ترین راه شارژ خانگی هستند و می‌توانند باطری‌ها را در مدت هشت ساعت کاملاً شارژ کنند.

با استفاده از شارژرهای سریع 115 کیلوواتی DC، با 10 دقیقه شارژ نزدیک به 50 کیلومتر و با 15 دقیقه شارژ 70 کیلومتر به بُرد ون اضافه می‌شود. با پریزهای 240 ولتی و شارژرهای استاندارد اما هر ساعت شارژ، 16 کیلومتر بُرد را فراهم می‌کند که با درگاه‌های شارژ سفارشی فورد این عدد به 24 کیلومتر افزایش پیدا می‌کند. فورد همچنین آپشن Pro Power Onboard را هم برای E-Transit ارائه می‌کند که حداکثر 2.4 کیلووات برق را برای خریداران فراهم می‌کند تا ون خود را برای تأمین برق ابزارآلات مختلفی مثل سمباده برقی و اره‌برقی، به یک ژنراتور متحرک تبدیل کنند.

E-Transit در طراحی بیرونی اما غیر از تریم آبی‌رنگ روی جلوپنجره، هیچ تفاوت دیگری با نسخهٔ بنزینی خود ندارد. در داخل اما سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید SYNC 4 با نمایشگر 12 اینچی استاندارد، سیستم تشخیص صدای پیشرفته و قابلیت به‌روزرسانی از راه دور به همراه مودم 4G LTE ارائه شده است. علاوه بر این، پکیج ایمنی Co-Pilot360 فورد با سیستم‌های استاندارد و سفارشی مختلف مثل دستیار پیش از برخورد با ترمز اضطراری اتوماتیک، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، کروز کنترل تطبیقی هوشمند با قابلیت تشخیص تابلوهای سرعت، دستیار هوشمند سرعت، دستیار نقاط کور، دوربین دید 360 درجه و دستیار ترمز دنده‌عقب هم برای این E-Transit ارائه شده است.

فورد این ون الکتریکی را با قیمت پایه‌ای زیر 45 هزار دلار و گارانتی هشت‌ساله یا 160 هزار کیلومتری برای خریداران ناوگانی در ایالات‌متحده عرضه خواهد کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.