جزئیات محدودی درباره این پیشرانه وجود دارد اما خبر جدیدی که انتشار یافته نشان میدهد پیشرانه 2 لیتری یاد شده سبکتر و قدرتمندتر از پیشرانه 5 سیلندر 3.2 لیتری موجود در مدلهای کنونی فورد رنجر خواهد بود. احتمالاً پیشرانه رنجر رپتور مرز قدرت 200 اسب بخار را رد خواهد کرد.
نیروی این پیشرانه به احتمال زیاد از طریق یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک به تمامی چرخها منتقل خواهد شد. این گیربکس با همکاری جنرال موتورز توسعه یافته است.
اخبار پیشین نشان میدادند رنجر رپتور جدید از پیشرانه 3.5 لیتری توئین توربوی F-150 رپتور یا نسخه ارتقا یافته همان پیشرانه 5 سیلندر یاد شده بهره خواهد برد اما باور بر این است که فورد از پیشرانه کمحجم دیزلی به منظور پاس کردن استانداردهای مصرف سوخت و آلایندگی استفاده خواهد کرد.
جدای از انتخاب پیشرانه جدید، این پیکاپ از سیستم تعلیق سفارشی و ارتفاع بیشتر نسبت به سطح زمین بهره خواهد برد و ترمزهای دیسکی در تمام چرخها خواهد داشت و طراحی ظاهری آن نیز سرها را به سمت خود برمیگرداند!