این سدان کوچک با طولی کمتر از 4 متر، طراحی نسبتاً دلپذیری هم دارد. چراغهای کشیده، جلوپنجره بزرگ با نوارهای کرومی افقی که یادآور خودروهای مدل بالای فورد و همچنین انواع آستون مارتین هستند، برجستگی دربها و خطوط روی کاپوت و صندوق عقب کوتاه با هماهنگی خوبی در کنار هم قرار گرفتهاند. متأسفانه اندازه بسیار کوچک چرخها به نمای جانبی این خودرو آسیب زده است. در هر صورت در مقایسه با رقبای داخلی نظیر سوزوکی سوئیفت باید این خودرو را یک برنده قلمداد نمود.
فیگوی جدید در واقع نسخه صندوقدار فورد کا Ka محسوب میشود. فضای داخل کابین با تکنولوژیهای جدید همراه شده است. سیستم سرگرمی و ناوبری ماهواره ای و پخشکننده MP3 و شارژر تلفن همراه از ویژگیهای امکانات فیگوی جدید میباشند. طراحی داخلی نیز مدرن و نسبتاً جذاب است. فرمان سه پره اسپرت و فرم اسپرت داشبورد و کنسول و رنگبندی داخلی، فراتر از انتظاری است که از چنین خودروی کوچک و ارزان قیمتی داریم.
از دیدگاه ایمنی این خودرو با ایربگ های راننده و سرنشین ارائه میشود و برای اولین بار در این کلاس، میتوان ان را با شش کیسه هوا شامل کیسه هوای جانبی و پرده ای نیز سفارش داد.
گزینههای پیشرانه برای این خودرو شامل یک موتور 1.5 لیتری توربودیزل TDCi و یک موتور 1.2 لیتری بنزینی TiVCT میباشند. هنوز از مشخصات و عملکرد فنی این مدل، اطلاعاتی منتشر نشده است اما بیش از عملکرد دینامیکی، باید انتظار ویژگیهای مقرون به صرفه و اقتصادی را از آن داشته باشیم.
فورد برای تولید خودروهای جدید در تأسیسات هندوستان بیش از یک میلیارد دلار سرمایهگذاری کرده است. بدین ترتیب، تولید سالانه فورد هندوستان به دو برابر افزایش یافته و شامل 610 هزار پیشرانه و 440 هزار دستگاه وسیله نقلیه میشود. در این میان 2500 کارمند بهصورت مستقیم و بیش از 7500 نفر نیز در زنجیره تأمین قطعات به خدمت گرفته میشوند. فورد قرار است مدل فیگوی سدان را همانند مدل کا در بازارهای جهانی نیز عرضه نماید.