مصاحبه با جیم فارلی: برنامه‌های فورد برای رقابت‌ بیشتر در اروپا

سه‌شنبه 4 خرداد 1395 - 07:56
مطالعه 6 دقیقه
2016-Ford-Explorer-Jim-Farley-Jr-front-end
کمپانی فورد در حال کشمکش با بحرانی وجودی است. خودروسازی که جزو پیشروهای این صنعت بوده هم‌اکنون به‌طور اجتناب‌ناپذیری تحت‌فشار قرار دارد. برندهای...
تبلیغات

کمپانی فورد در حال کشمکش با بحرانی وجودی است. خودروسازی که جزو پیشروهای این صنعت بوده هم‌اکنون به‌طور اجتناب‌ناپذیری تحت‌فشار قرار دارد. برندهای با ارزش و موفقی چون هیوندای و اشکودا به بخش‌های گران بازار ورود می‌کنند درحالی‌که خودروسازانی همچون بنز و ب ام و محصولاتی در رنج قیمتی فورد تولید می‌کنند. فورد در این وسط گیر افتاده و به نظر می‌رسد که جایی برای رفتن ندارد.

جیم فارلی فکر می‌کند شاید اروپا راه نجاتی باشد. روزهای سرور خیلی وقت پیش تمام شده اما بازار آمریکا هنوز هم به لطف غلبه‌ی زیاد تراک سری اف، مکانی مناسب برای کمپانی فورد است. هرچند که پیروزی در بازار تراک های آمریکا این خودروساز را به رقیبی جهانی تبدیل نمی‌کند. فروش تراک های فول سایز در خارج از آمریکای شمالی تقریباً ناممکن است.

فارلی که معاون اجرایی بخش اروپایی، خاورمیانه و آفریقای فورد است اشاره می‌کند برندهای ممتاز 9 تا 10 درصد فروش سالانه‌ی ایالات‌متحده را تشکیل می‌دهند اما این مقدار در آلمان 45 درصد است. فارلی می‌گوید:

برای فورد آموختن راه رقابت با برندهای لوکس و اجرای آن با روش خاص خودمان یک نقطه‌ی اثبات واقعی از توانایی‌های کمپانی است.

این به معنی انتخاب زمینه‌های رقابت با دقت فراوان است. فارلی ادامه می‌دهد:

ما مجبوریم تا در جاهایی که رقابت می‌کنیم انتخاب‌گر باشیم. ما نمی‌توانیم یک برند با همه‌ی این انتخاب‌ها باشیم. مجبوریم تا سرمایه‌گذاری خود در جاهایی را که نشانی از سود ندارد متوقف نماییم.

بنابراین در طی چند سال آینده برخی مدل‌های فورد ناپدید خواهند شد، هرچند که فارلی نمی‌گوید کدام مدل شامل این دگرگونی خواهد بود. البته منابعی در فورد پیشنهاد می‌کنند که مدل Ka که بر پایه‌ی فیات 500 بنا شده یکی از این مدل‌ها خواهد بود.

فارلی که تحت تأثیر کاری که مرسدس با AMG انجام داده گرفته، می‌خواهد تا مدل‌های پرفورمنس ST و RS فورد نفوذ بیشتری داشته باشند. او می‌گوید:

تاریخچه‌ی عملکردی ما بسیار قوی است و ما اعتبار واقعی داریم. فکر می‌کنیم این یک زمان خوب به منظور ایجاد این تجربه برای افراد بیشتری است.

او فکر می‌کند فورد می‌تواند از خودروهایی نظیر کراس اوور سیتروئن کاکتوس درس‌هایی بیاموزد. فارلی اشاره می‌کند که:

در اروپا برای خلق کراس اوورها از شاسی بلندها چیزی قرض نمی‌گیرند.آن‌ها تصویری جدید ایجاد می‌کنند و آن یک حرفه‌ی جهانی بسیار جالب است.

اما زمانی که یک مرسدس بنز هم قیمت فورد فیوژن فول آپشن باشد؛ چرا باید فورد را خرید؟ فارلی پاسخ می‌دهد که 70 درصد فروش فورد کوگا از مدل فول آپشن تیتانیوم است. او می‌گوید:

ما از خریداران نظرسنجی کردیم و اکثر مصرف‌کننده‌ها گفتند که می‌خواهند تا خودروی فورد خوب‌تری بخرند.

این نسخه‌ی خوب‌تر فورد، Vignale است که در ابتدا روی مدل موندئو پیشنهاد داده شد که دارای رنگ خاص، چرم با کیفیت و سرویس مشتری VIP است که هم اکنون نیز روی مدل‌های کوگا، اِج و S-Max نیز معرفی شده است. تنها 2000 دستگاه موندئو Vignale در چهار ماه اول عرضه فروخته شدند اما فارلی می‌گوید 20 درصد خریداران به منظور خرید یک فورد فوق لوکس، برند ممتاز دیگری را معامله کرده و می‌فروشند.

فارلی اصرار دارد که Vignale جانشین لینکلن نیست. این مدل به ایالات‌متحده نخواهد آمد، جایی که لینکلن دوباره در کلاس لوکس‌ها احیا شده و او می‌گوید که بازگشت لینکلن به اروپا غیرمحتمل نیست؛ اما وقتی که سخن لوکس‌ها به میان می‌آید، تخم آبی به وضوح از شروط خود طفره می‌رود.

منبع: motortrend

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.