نسخه جدید پیشرانه اکوبوست در F-150 مدل ۲۰۱۷
برای مدل ۲۰۱۷، فورد در طراحی جدید موتور 3.5 لیتری V-6، قدرت و مهمتر از آن، گشتاور آن را افزایش داده است. حجم موتور تفاوتی نخواهد کرد، ولی نباید آن را همان موتور اکوبوست V-6 دانست که از سال ۲۰۱۰ به ما معرفی شده است؛ چرا که فورد از یک بازنگری در طراحی آن با بلوک، سرسیلندرها و توربوهای جدید در آن خبر داده است. البته این کمپانی به جزئیات تفاوت بین نسخه جدید و قدیم V-6 اشارهای نکرده، ولی در عین حال، اطلاعاتی در زمینه تکنولوژیهای پیشرفته در این پیشرانه شش سیلندر منتشر کرده است.
در این پیشرانه جدید، فورد برای اولین بار از سیستم انژکتور مستقیم و پورت استفاده کرده که شامل یک انژکتور در پورت مکش و انژکتور دیگر در درون سیلندر میشود. توربوشارژرها نیز از چرخهای توربین سبکتر بهره میبرند و هر کدام از آنها دارای یک کننترل الکترونیکی برای گازهای خروجی هستند. همچنین به گفته فورد، به منظور ایجاد دوام بیشتر، از ابعاد بزرگتری برای مجموعه سوپاپها و بادامکها استفاده شده است.
میزان قدرت خروجی به میزان ۱۰ اسببخار نسبت به موتور قبلی رشد داشته و به ۳۷۵ اسببخار رسیده است. در همین حال، جادوی اصلی فورد در زمینه گشتاور رخ داده است؛ جایی که ۶۸ نیوتنمتر به حداکثر گشتاور اضافه شده و این میزان به ۶۳۷ نیوتنمتر رسیده است. این در حالی است که فورد قبلاً از یک رشد ۴۰ نیوتنمتری در زمینه گشتاور موتور اکوبوست خبر داده بود.
برای مدیریت این سطح قدرت بالاتر، فورد از گیربکس جدید ۱۰ سرعته اتوماتیک خود برای F-150 مدل ۲۰۱۷ استفاده خواهد کرد. در یک همکاری کمسابقه، فورد و جنرالموتورز یک گیربکس مشابه را توسعه دادهاند؛ گیربکسی که در کامارو ZL1 استفاده شده و گفته میشود که برای موستانگ نیز به کار گرفته خواهد شد. بنابراین، جای تعجب نیز نخواهد بود که این گیربکس را در آینده در تراکهای جنرالموتورز نیز ببینیم.
فورد F-150 مدل ۲۰۱۷ قرار است که در پاییز سال جاری به نمایندگیهای این کمپانی راه پیدا کند.