فورد

فورد برانکو رپتور معرفی شد، قاتل رانگلر با بیش از 400 اسب بخار قدرت

برانکو از زمان بازگشت با استقبال و تقاضای زیادی مواجه شده اما فورد به این قانع نیست و حالا برانکو رپتور را با شاسی ارتقاءیافته، فاصلهٔ بیشتر از زمین، افزایش فاصلهٔ عرضی چرخ‌ها و بیش از ۴۰۰ اسب بخار قدرت معرفی کرده است.

زیر کاپوت

فورد هنوز مشخصات فنی کامل برانکو رپتور را اعلام نکرده ولی میدانیم که زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی اکوبوست قرار گرفته که حداقل ۴۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. خروجی این موتور هم‌اکنون در اکسپلورر ST برابر با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۳ نیوتن متر گشتاور است اما به گفتهٔ فورد، این پیشرانۀ اکوبوست در برانکو رپتور تنظیم خاصی خواهد داشت و از سیستم مکش هوای ارتقاءیافته با خنک‌کنندهٔ داخلی و سیستم اگزوز چند حالته برخوردار خواهد بود.

انتقال نیروی این موتور صرفاً توسط گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد که قدرت را از طریق میل گاردان‌های بزرگ‌تر به محورهای ارتقاءیافتهٔ دانا مشترک با برانکو DR مسابقه‌ای تحویل می‌دهد. سامانهٔ چهارچرخ محرک برانکو رپتور هم به گیربکس کمکی ارتقاءیافته، کلاچ با ظرفیت بالاتر، حالت باجا و یک سیستم ضد تأخیر مجهز شده است. این آفرودر توانمند آمریکایی همچنین از حالت یدک کشی با حداکثر ظرفیت ۲ تن هم بهره‌مند شده است.

سیستم تعلیق

هرچند قدرت بیشتر موتور در برانکو رپتور ویژگی جذابی است اما خبر مهم‌تر در این نسخه ارتقاء سیستم تعلیق آن با الهام از سری مسابقات خشن Ultra4 است. محورهای مذکور بخشی از این ارتقاء هستند که در کنار سیستم تعلیق پرفورمنس بالای آفرود با کمک‌فنرهای نیمه فعال فاکس مشابه F150 رپتور قرار می‌گیرند. در برانکو رپتور همچنین برای مواقعی که خودرو از زمین جدا می‌شود و پرش می‌کند هم سنسورهایی تعبیه شده که ارتفاع از زمین و شرایط مسیر را بررسی می‌کند تا برای زمان فرود تعلیق را به شکل مناسب تنظیم کند.

همهٔ این قطعات به یک شاسی تقویت‌شده با بازوهای کنترلی که توسط فورد پرفورمنس توسعه پیدا کرده‌اند متصل شده‌اند. درنتیجهٔ این اقدامات، میزان سفر یا تراول تعلیق در برانکو رپتور در جلو به ۳۳۰ میلی‌متر و در عقب به ۳۵۵ میلی‌متر رسیده که به ترتیب ۶۰ و ۴۰ درصد نسبت به برانکوی پایه افزایش یافته است. در برانکو رپتور همچنین فاصلهٔ عرضی چرخ‌ها ۲۲۰ میلی‌متر بیشتر شده و با تقویت ستون‌های B و C استحکام پیچشی خودرو هم ۵۰ درصد افزایش یافته است. حداقل فاصلهٔ این خودرو از زمین ۳۳۰ میلی‌متر خواهد بود و صفحاتی فلزی هم برای محافظت از همهٔ قطعات حیاتی زیرین خودرو تعبیه شده است.

ویژگی‌های ظاهری

برای برانکو رپتور رینگ‌های ۱۷ اینچی با لاستیک‌های ۳۷ اینچی گودریچ K02 در نظر گرفته شده است. به گفتهٔ فورد، این‌ها بزرگ‌ترین لاستیک‌هایی هستند که تاکنون برای یک شاسی‌بلند استاندارد کارخانه‌ای در ایالات‌متحده ارائه شدند. برای پوشاندن این تایرهای عظیم هم بچه گلگیرهای بسیار بزرگی طراحی شده که عرض کلی رپتور را ۲۵۰ میلی‌متر نسبت به نسخهٔ معمولی افزایش داده‌اند. البته این بچه گلگیرها تنها تغییر ظاهری برانکو رپتور نیستند زیرا فورد گلگیرها، پانل عقبی و کاپوت خاصی را هم برای این نسخه طراحی کرده است.

جلوپنجرهٔ خاص رپتور با نوشتهٔ بزرگ FORD، دی‌لایت‌های منحصربه‌فرد و سپر جلوی ماژولار ساخت فورد پرفورمنس با قلاب‌های بکسل داخلی هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری برانکو رپتور هستند. برای این خودرو همچنین یک رنگ بیرونی نارنجی خاص هم به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود که همین رنگ در تزئینات داخل خودرو نیز به چشم می‌خورد. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی برانکو رپتور هم می‌توان به تنظیمات خاص رپتور در صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی، غربیلک فرمان ضخیم‌تر، صندلی‌های ارتقاءیافته از فورد پرفورمنس و تریم‌های سفارشی ویژه اشاره کرد.

قیمت و زمان عرضه

قیمت پایهٔ برانکو رپتور از ۶۸,۵۰۰ دلار آغاز می‌شود که با احتساب ۱۵۰۰ دلار هزینهٔ حمل تا مقصد به ۷۰ هزار دلار می‌رسد. این مبلغ تقریباً دو برابر قیمت ۳۴ هزار دلاری برانکو چهاردر پایه است. بااین‌حال برای مقایسه، قیمت اصلی‌ترین رقیب این خودرو یعنی رانگلر روبیکان ۳۹۲ با ۴۷۰ اسب بخار قدرت از ۷۸ هزار دلار آغاز می‌شود. پذیرش سفارشات خرید برانکو رپتور از ماه مارس آغاز می‌شود و ازآنجایی‌که فورد آن را با مدل ۲۰۲۲ معرفی کرده است، از اواخر امسال راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3574 ديدگاه)

    حالا این شد ی چیزی
    فوق العاده شده 👏

    موافقم 30
    مخالفم 4
    1. من⁦^_^⁩

      ۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (200 ديدگاه)

      خیلییییی خوب شده

      موافقم 11
      مخالفم 2
  2. GMA

    ۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    ‌عالیه👌 ولی رانگلر روبیکان ٣٩٢ با اون V8 همی اتمسفریک یه چیز دیگست، هر چند کیفیت کابین برانکو با اختلاف بهتره

    موافقم 28
    مخالفم 8
  3. hssn

    ۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (477 ديدگاه)

    بنظر محصول خیلی خفنی میاد و قابل احترام ، واقعا ابعاد بزرگی داره
    اگر نسخه دو دربش هم ساخته بشه قطعا چیز هیجان انگیزتری میشه
    هرچند فکر نکنم این اتفاق بیوفته

    موافقم 18
    مخالفم 3
  4. mohamadreza

    ۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (465 ديدگاه)

    یکی از مورد انتظارترین ماشین های سال بالاخره معرفی شد
    اول از همه خیلی خوشحالم که انجین های ۸ سیلندر گنده و بی نیاز رو زیر کاپوت ندیدم
    قبلا هم بار ها گفتم که چپوندن یه انجین وی ۸ سنگین برا یه آفرودر حماقت محضه و چیزی جز فدا کردن راحتی و هندلینگ و دینامیک رانندگی ( چع در آفرود و چع در جاده ) نخواهد کرد ….
    انتخاب یه موتور ۶ سیلندر اکوبوست بهترین گزینه هس
    حتی از عکس هم مشخصه که فورد حسابی زیربندی ماشین رو هم تقویت کرده
    بازوهای سیستم تعلیق بشدت قلدرتر شدند
    چقد دلم میخاد یه روز دستم به این ماشین برسه حسابی برم زیرش دل و روده اش رو بریزم بیرون 😍😍😍
    در آخر هم توجه همه رو به بازی سیستم تعلیق و کش اومدن شاسی توی عکس ۶ جلب میکنم …

    موافقم 23
    مخالفم 5
    1. mohamadreza

      ۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (465 ديدگاه)

      یه پیام هم به نویسندگان سایت پدال دارم :
      فردا ؛ پس فردا این ماشین وارد بازار شد از درگ یا طناب کشی اش با رنگلر ۳۹۲ و دیفندر و . . . پست نزارید لطفا
      یه تست آفرودی یا مطلب فنی و تخصصی در مورد اینجور ماشین ها ( مثل سیستم تعلیقش ؛ ترنسفرکیس و … ) ارزشش خیلی بیشتر از ۱۰۰ تا پست درگ بین اینجور ماشین ها هس …

      موافقم 29
      مخالفم 5
      1. شایان

        ۵ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (60 ديدگاه)

        خب طناب کشی و درگ هم به مقایسه ماشین ها خیلی کمک می کنه ولی در کل موافقم

        موافقم 2
        مخالفم 0
  5. R@m!n

    ۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    خب باز هم طبق معمول کلاس خودروسازی فورد این بار در رشته آفرود !!!

    همونطور که مشخصاته ابتدایی اومده این محصول از هر آفرودر استوکی بهتر هست با اختلاف و باز هم تمام امکانات رو یک جا به مشتری میده تا مشتری مجبور نباشه برای یه لاستیک 35 اینچ اضافه 4000 هزار دلار اضافه بده.

    توانایی همزمان آفرود سریع و صخره نوردی رو در F-150 رپتور دیدیم که برای رقبا مثله یک رویاست و حالا برانکو رپتور این رویارو برای SUV آفرودی محقق کرده.

    به این میگن رقابت از پایه ای ترین تریم تا قوی ترین و شکست کامل رقیب در هر بخش.

    موافقم 16
    مخالفم 10
    1. GMA

      ۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      رامین مبارکه خیلی خوشحال بنظر میرسی😃

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. R@m!n

        ۴ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        هر وقت درصدی از فروش این ماشین و یا هر ماشینه دیگه ای به حسابم ریختن اونوقت خوشحال میشم.
        ماشینی خوب باشه تعریف می کنم بد باشه انتقاد، این مسائل خیلی وقته از من گذشته دیگه.

        برانکو تو نسل جدید شاهکار بوده و رپتور هم باز قواعدو تغییر داد و لایق هر تمجید و تعریفی هست.

        موافقم 12
        مخالفم 7
    2. ehsan.fa

      ۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1900 ديدگاه)

      منظورت روبیکان که نیست

      موافقم 3
      مخالفم 3
      1. R@m!n

        ۵ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        هر آفرودری که فکرشو بکنی

        موافقم 4
        مخالفم 6
  6. shayan

    ۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (60 ديدگاه)

    الان جیپ باید بگه کاپوتت را بزن بالا !
    فورد باید بجای اکوبوست ضعیف از کایوت یا وودوو زیر کاپوت رپتور استفاده می کرد همون طور که رنگلر 392 موتور همی استفاده کرد !
    این فرقش با برانکو عادی چیه فقط ۳۰۰ سیسی حجمش بیشتر شده ولی جیپ خاصه چون 392 زیر کاپوت رانگلر عادی نیست

    موافقم 10
    مخالفم 18
    1. 1123

      ۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      من تخصصی ندارم ولی فکر نکنم موتور حجیم خیلی مناسب آفرود باشه

      موافقم 4
      مخالفم 15
      1. shayan

        ۴ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (60 ديدگاه)

        نه تو دروخ میگی

        موافقم 5
        مخالفم 14
  7. قاهر ۳۱۳

    ۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (164 ديدگاه)

    سلام
    من بنظرم خودرو ها و اجناس آمریکایی برای مشتی تازه به دوران رسیده ها است

    موافقم 4
    مخالفم 67
    1. پویا

      ۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (447 ديدگاه)

      باشه!!

      موافقم 17
      مخالفم 1
    2. mohamadreza

      ۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (465 ديدگاه)

      الهیی
      حتی جرأت اینم نداری که با اکانت اصلیت بیای حرفتو بزنی
      یه روز جوکر
      یه روز ۱۳
      یه روز هم این : قاهر ۳۱۳
      در عجبم که چرا یه سایت تخصصی ماشین به همچین کامنتایی اجازه انتشار میده ….

      موافقم 33
      مخالفم 4
    3. GMA

      ۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      سم پاشی قاهر ٣١٣ در هر ساعتی از شبانه روز در خدمت شما🙂
      آماده برای سم پاشی کامل جو سایت ها
      پدال لطفا کامنتم حذف نشه

      موافقم 25
      مخالفم 1
    4. شایان

      ۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (60 ديدگاه)

      75 درصد آفرودر ها آمریکایین 25 درصدم ژاپنی
      پدال لطفا حذف نکن

      موافقم 3
      مخالفم 2
  8. AMIR / ARMI

    ۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    با اینکه معتقدم هیچ وقتی نمیاد که یه جیپ سوار به برانکو نگاه بکنه
    ولی دم فورد گرم خیلی حال کردم با برانکو رپتور
    خیلی برای تعلیق و تنظیم شاسی این ماشین زحمت کشیدن

    موافقم 21
    مخالفم 4
  9. زیزیگولو

    ۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (4978 ديدگاه)

    معیار اندازه گیری و خوب بودن یه ماشین آفرود چالشهای آزمایشی هستش که بتونه با قدرت انجامش بده و پشت سر بزارتش

    موافقم 12
    مخالفم 1
  10. پرهام رهام

    ۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (223 ديدگاه)

    چه زیبا چه تنومند واقعا شاهکاری از فورد

    موافقم 11
    مخالفم 1
  11. Aboalfazl demon

    ۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (519 ديدگاه)

    بسیار عالی و تبریک به رفقای آمریکایی پسند
    ولی یه فرهنگی تو آمریکا هست که محصولات کرایسلر مشتری خودشون رو دارن مثال بزنم . ماستنگ از چلنجر خیلی بهتره . اما فروش چلنجر بیشتره . برانکو اگه بهتر باشه که بعید بدونم . رانگلر بازم سلطانه
    مزیت رانگلر . موتور اتمسفریک و ۸۰ سال تجربه هستش
    پس فکر کنم تا پایان دوران بنزینی . رانگلر پادشاه آفرودر های درون سوز خواهد بود .

    موافقم 6
    مخالفم 11
  12. amir Benz

    ۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    عشق در یک نگاه …..
    ولی چیکار کنیم دستمونم بهش نمیخوره ….
    منتظر مطالب فنی _ تخصصی از این ماین و رقبا هستیم .

    موافقم 5
    مخالفم 1
  13. Porsche 911

    ۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    واقعا عالیه
    نسخه عادی گل بود الان با نسخه رپتور به سبزه نیز آراسته شد! زیبایی قدرت اصالت و همه و همه شدن این شاهکار که تو آفرود رقیب خیلی سرسختی هست البته من این رو به رانگلر ترجیح میدم بدون احتساب توانایی آفرود عالی رانگلر
    در کل این ماشین پک بهتری رو ارائه میده نسبت به رانگلر

    موافقم 11
    مخالفم 1
  14. Swedish Arrogant Tiger

    ۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    گرگی شده، چیزی که از عکس ها مشخصه حسابی روش کار شده و قراره حرف های زیادی برای گفتن داشته باشه.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  15. امیر

    ۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    تلاش فورد واقعا تحسین برانگیزه و محصول خوبی ارائه داد
    قطعا توانایی بالایی خواهد داشت و رقیب خوبی( قابل تامل) برای رانگلر هست
    اما فقط یک موضوع در تاریخ صنعت خودروسازی باشه ک هیچ وقت نقض نشه و خلافش ثابت نشه،اونم اینه که رانگلر همیشه بهترینه و بهترین خواهد بود(حداقل در عصر بنزینی ها)

    موافقم 2
    مخالفم 2
  16. (Saeed(peugeot

    ۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (239 ديدگاه)

    زیادی تلاش میکنه فورد ….. دقیقا مثل بی ام و ….

    باعث پیشرفتش هم میشه …… ولی هیچوقت نمیتونه به جیپ برسه

    موافقم 2
    مخالفم 2
  17. Tommy

    ۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (61 ديدگاه)

    هر چه قدر هم بخوای نادیدش بگیری ولی باز بهت چشمک میزنه😉 نمیشه محصولات فورد رو دوست نداشت😘

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا