فورد پس از بهروزرسانی فیستا در ماه پیش اقدام به ارتقای بصری و تکنولوژیک فوکوس نموده است. تمامی تریم های فوکوس 2022 دارای چراغهای جلوی LED استاندارد با مه شکنهای یکپارچه برای ایجاد نمای جلوی یکدستتر هستند. با پرداخت مبلغ اضافی میتوان چراغهای LED پیکسل را سفارش داد که با یک دوربین همکاری میکنند تا با تابش صحیح خود از کوری لحظهای رانندگان روبرویی جلوگیری شود. این چراغهای پیشرفته همچنین از دوربین برای بررسی جاده استفاده کرده و نور را به داخل پیچ میتابانند.
اما چراغهای عقب فوکوس هاچبک و استیشن تیرهتر شده و آپشن نمونههای LED نیز وجود دارد. شایان ذکر است فورد تمامی تریم های فوکوس شامل مدل اسپورت ST-Line و اکتیو را فیس لیفت کرده است.
قطعاً فیس لیفت این خانواده بدون ارتقای مدل ST کامل نخواهد شد و به همین خاطر این خودرو به رینگهای جدید و رنگ سبز مدلهای پوما ST و فیستا ST مجهز شده است. این خودروی پرفورمنس همچنان به دو صورت هاچبک و استیشن در دسترس بوده اما موضوع جالب اینکه فورد چیزی درباره پیشرانه دیزلی نگفته زیر تنها به پیشرانه بنزینی اکوبوست اشاره داشته است.
تغییرات بیشتر در کابین رخ دادهاند جایی که فوکوس 2022 از جدیدترین نسخه سیستم اطلاعات سرگرمی SYNC 4 استفاده کرده است. این سیستم دارای نمایشگر بزرگ 13.2 اینچی بوده و از بهروزرسانی از راه دور و اپل کارپلی و اندروید اتو سود میبرد. نمایشگر بزرگتر به معنی حذف کنترلهای فیزیکی تنظیمات سیستم تهویه مطبوع بوده هرچند برخی افراد به دکمههای فیزیکی و سنتی علاقه بیشتری دارند.
از نظر قوای محرکه باید گفت نسخههای استاندارد فوکوس به پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری توربو با خروجی 125 و 155 اسب بخار مجهز بوده و گیربکس 6 سرعته دستی یا 7 سرعته دوکلاچه جدید وظیفه انتقال نیرو را بر عهده خواهند داشت. این پیشرانه اکوبوست از تکنولوژی هیبریدی ملایم 48 ولتی برخوردار بوده تا مصرف سوخت و آلایندگی کمتری داشته باشد. پیشرانه یاد شده بدون سیستم هیبریدی ملایم قدرت 100 و 125 اسب بخاری دارد.
فورد پیشرانه دیزلی را نیز حفظ کرده و نیروگاه 1.5 لیتری اکوبلو را با قدرتهای 95 و 120 اسبی در دسترس قرار داده است. هر دو نسخه این پیشرانه با گیربکس 6 سرعته دستی همکاری میکنند اما پیشرانه قویتر را میتوان با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک هم سفارش داد.
خبری از تغییرات فنی در فوکوس ST نبوده و این مدل همچنان با نیروگاه 2.3 لیتری 280 اسبی عرضه خواهد شد. همانگونه که گفتیم خبری از پیشرانه 2 لیتری دیزلی 190 اسب بخاری نبوده و بنابراین فورد تصمیم گرفته این پیشرانه را برای ST فیس لیفت ارائه نکند.
مدل کاربردیتر استیشن هم نادیده گرفته نشده و بخش بارگیری آن دارای جدا کننده عمودی و کفپوشهایی است که راحتتر تمیز میشوند.