فورد

معرفی فیس‌لیفت فورد فوکوس سدان با چهره اسپرت‌تر

فورد نسخهٔ فیس‌لیفت فوکوس را در دو مدل سدان و هاچ‌بک در چین رونمایی کرده است. این خودرو در ظاهر حالا بیش از قبل به همتای اروپایی خود نزدیک شده است اما هنوز هم در ظاهر تفاوت‌هایی جزئی با فیس‌لیفت فوکوس اروپایی که سال گذشته معرفی شد دارد. به‌عنوان‌مثال، در نسخهٔ چینی جلوپنجره با چراغ‌های جلو ادغام شده است تا ظاهری تهاجمی‌تر با الهام از جت‌های جنگنده به خودرو ببخشد. همچنین گرافیک چراغ‌های LED جلو نیز با نسخهٔ اروپایی متفاوت است و تریم مشکی‌رنگ اطراف جلوپنجره با سپر جلو تضاد زیبایی را ایجاد کرده است.

پروفیل جانبی فوکوس بدون تغییر باقیمانده و بخش عقبی هم صرفاً به دیفیوزر اسپرت‌تری با سر اگزوز دوتایی مجهز شده است. این ماشین در نسخهٔ هاچ‌بک ۴,۴۰۱ میلی‌متر و در نسخهٔ سدان ۴,۶۶۴ میلی‌متر طول دارد درحالی‌که فاصلهٔ محوری هردو نسخه ۲,۷۰۵ میلی‌متر است. چینی‌ها از نسخهٔ کراس فوکوس اکتیو محروم هستند اما امکان خرید مدل اسپرت ST-Line و نسخهٔ جدید S Edition که از فوکوس RS قدیمی الهام گرفته است را خواهند داشت. ST-Line از رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی خاکستری ذغالی با کالیپرهای ترمز قرمزرنگ بهره می‌برد درحالی‌که S Edition به رینگ‌های مشکی براق به همراه اسپویلر عقب مشکی و برچسب‌های مسابقه‌ای مجهز است.

در داخل فوکوس فیس‌لیفت چینی صفحه آمپر دیجیتالی ۸ اینچی و نمایشگر مرکزی ۱۲.۸ اینچی به چشم می‌خورد که از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC + Zhi Mo بهره می‌برد. این سیستم توسط فورد و بایدو توسعه پیدا کرده و با سیستم SYNC 4 نسخهٔ اروپایی متفاوت است. تجهیزات این ماشین هم شامل سیستم صوتی B&O و پکیج ایمنی Co-Pilot360 فورد می‌شود که قابلیت خودران سطح دو را فراهم می‌کند. در داخل فوکوس چینی همچنین بسته به مدل تودوزی مشکی و آبی، تریم طرح فیبر کربن، کمربندهای ایمنی آبی و غربیلک فرمان چرمی با دوخت قرمزرنگ ارائه می‌شود.

برخلاف فوکوس اروپایی که به‌صورت استاندارد با یک پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ هیبریدی خفیف ارائه می‌شود، زیر کاپوت نسخهٔ چینی یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر اکوبوست با ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور قرار می‌گیرد. این موتور به یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک متصل می‌شود که با نمونهٔ هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ نسخهٔ اروپایی متفاوت است و از سه حالت رانندگی استاندارد، اقتصادی و اسپرت برخوردار است. نیروی پیشرانه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و خودرو را ظرف ۷.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

به گفتهٔ فورد، سیستم تعلیق و فرمان فوکوس در نسخهٔ فیس‌لیفت از نو تنظیم شده است درحالی‌که مدل‌های ST-Line و S Edition از تنظیمات شاسی اسپرت‌تری با ۱۰ میلی‌متر ارتفاع کمتر از زمین بهره می‌برند. ترمزهای خودرو نیز با دیسک‌های ۳۰۸ میلی‌متری در جلو و ۳۰۲ میلی‌متری در عقب ارتقاء پیدا کرده‌اند. فیس‌لیفت فوکوس توسط جوینت ونچر فورد و چانگان در چین تولید می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    طراحی رقبای کره ایش بهترن ( نظر شخصیم )

    موافقم 13
    مخالفم 29
  2. مهدی

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (552 ديدگاه)

    سدانش همان آریزو 5 خودمونه چرا این آمریکایی ها کپی کار شدن ! خخخخ

    موافقم 6
    مخالفم 28
  3. hssn

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (477 ديدگاه)

    طراحیش بی‌نظیر شده

    موافقم 18
    مخالفم 3
  4. زیزیگولو

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (4783 ديدگاه)

    طبق اطلاعات شرکت فورد این ماشین جادار با فرمون پذیری نرم که قیمتی رقابتی تو دنیا داره و مناسب واسه خانواده هستش و تو سه چهار سال گذشته تو کشوری مثل انگلیس تونسته رو رده پر فروش ترینا باشه و توجه مردم انگلیس رو به خودش جلب گنه

    موافقم 15
    مخالفم 1
  5. iman

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (168 ديدگاه)

    فورد دیگه طراحی واحدی تو ماشیناش نداره و این یکی دیگه اصلا حس فورد رو نمیرسونه با اینکه طراحی خوبی داره

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. Taha Malek

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (914 ديدگاه)

    جدا در نمای جلو خیلی شبیه آریزو 6 عه
    درسته این ماشین اصلا با اون قابل مقایسه نیست ولی واقعا شبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا