معرفی نسخهٔ اسپرت نسل جدید فورد موندئو ST-Line در چین
هرچند نسل جدید فورد موندئو فقط در چین عرضه میشود اما نظر علاقهمندان به سدانها در سراسر جهان را جلب کرده است. پس از معرفی نسخهٔ معمولی این ماشین در ماه گذشته، حالا فورد نسخهٔ اسپرت ST-Line آن را به همراه انتشار اولین تصاویر از داخل خودرو معرفی کرده است. این نسخهٔ اسپرت از سپرهای جلو و عقب متفاوتی نسبت به موندئوی معمولی برخوردار است و در جلوی آنهم جلوپنجرهٔ جدیدی دیده میشود. همچنین عناصر مشکی براقی چراغهای اصلی جلو را به ورودی هوای درون سپر متصل کردهاند.
در عقب خودرو دیفیوزر بزرگتری در سپر، تریم مشکی براق در سر اگزوزهای تزئینی و اسپویلر کوچک مشکیرنگی در لبهٔ درب صندوق دیده میشود. نمونهای که از این خودرو به نمایش درآمده است، با رنگ قرمزی رنگآمیزی شده که تضاد جذابی با سقف مشکیرنگ آن دارد. زیر این بدنهٔ زیبا هم رینگهای 19 اینچی آلیاژی قرار گرفته است. طول خودرو اما بدون تغییر باقیمانده و 4,935 میلیمتر است.
همانطور که در ابتدا گفته شد، فورد همزمان با معرفی موندئو ST-Line، برای اولین بار رسماً داخل نسل جدید این سدان میان سایز را هم نشان داده است که بسیار آیندهنگرانه به نظر میرسد. اصلیترین ویژگی داخلی موندئو نمایشگر بسیار بزرگ تمام عرضی 1.1 متری یا 43 اینچی است که سال گذشته مشابه آن را در فورد ایووس دیده بودیم. این شامل یک صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی به همراه یک نمایشگر لمسی 27 اینچی با وضوح 4K میشود که تا مقابل سرنشین جلو کشیده شده و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC+ 2.0 را ارائه میکند.
این سیستم از تکنولوژی هوش مصنوعی بایدو هم برخوردار است. موندئو ST-Line همچنین در داخل از صندلیهای اسپرت، تریم قرمزرنگ، نورپردازی داخلی، سانروف پانوراما و نشان ST روی داشبورد هم بهره میبرد تا حال و هوایی اسپرت داشته باشد.
با وجود طراحی اسپرت، زیر کاپوت موندئو ST-Line همان پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر اکوبوست نسخهٔ معمولی قرار دارد که 235 اسب بخار قدرت تولید میکند و به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل است. این پیشرانه در مدل ایووس که پلتفرم مشترکی با موندئو و همینطور لینکلن زفیر دارد هم ارائه میشود.
نسل جدید موندئو توسط چانگان فورد در چین در حال تولید است و اولین نمونههای آن به نمایندگیهای فروش رسیدهاند. این خودرو میتوانست بهعنوان نسل جدید فیوژن در آمریکای شمالی هم عرضه شود اما فورد تصمیم گرفته تمام سدانهای خود را از آن بازار حذف کند. همین موضوع در مورد بازار اروپا هم صدق میکند و بهتازگی پس از 30 سال موندئو از این بازار حذف شده است.