فورد

معرفی نسل جدید فورد رنجر رپتور، آفرود با ابعادی کوچک‌تر!

فورد برای اولین بار در آگوست ۲۰۱۸ رنجر رپتور را در اروپا معرفی کرد و حالا وقت آن رسیده تا نسل جدید این پیکاپ آفرودی رونمایی شود. شایعات درست بودند و این پیکاپ میان سایز آفرودی به پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 اکوبوست مجهز شده است. البته این موتور در اینجا ۴۰۰ اسب بخار قدرت اکسپلورر ST را ندارد اما هنوز هم از قدرت زیادی برای این کلاس برخوردار است.

این موتور توئین توربو در نسخهٔ اروپایی رنجر رپتور ۲۸۸ اسب بخار قدرت و ۴۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که هرچند گشتاور آن از موتور دیزلی نسل قبلی کمتر است اما قدرت بیشتری تولید می‌کند. همچنین خروجی این موتور در بازار استرالیا با افزایشی چشمگیر به ۳۹۷ اسب بخار قدرت و ۵۸۳ نیوتن متر گشتاور می‌رسد که این تفاوت به خاطر قوانین آلایندگی سخت‌گیرانهٔ اروپا است. همچنین برای کسانی که هنوز هم خواهان موتور دیزلی هستند، سال آینده همچنان همان موتور ۲ لیتری بای‌توربودیزل چهار سیلندر قبلی در برخی بازارها مثل اروپا ارائه خواهد شد.

موتور بنزینی رنجر رپتور از تکنولوژی ضد تأخیر برگرفته از سوپراسپرت GT و هاچ‌بک داغ فوکوس ST بهره می‌برد که در صورت برداشتن پا از روی پدال گاز همچنان تا سه ثانیه توربوشارژرها را در حال چرخش نگه می‌دارد. مثل قبل، انتقال نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

همان‌طور که از یک مدل رپتور انتظار می‌رود، این رنجر از سیستم تعلیق ارتقاءیافته‌ای بهره می‌برد تا توانایی‌های بیشتری برای عبور از هر نوع مسیری داشته باشد. ازجملهٔ ویژگی‌های این تعلیق می‌توان به بازوهای کنترل بالایی و پایینی آلومینیومی قوی‌تر و کمک‌فنرهای ۲.۵ اینچی فاکس اشاره کرد که اصطکاک را نسبت به رنجر معمولی به نصف کاهش می‌دهد. علاوه بر این، میزان تراول یا فضای نوسان سیستم تعلیق رپتور نیز به میزان قابل‌توجهی نسبت به نسخهٔ معمولی افزایش پیدا کرده است.

فورد در رنجر رپتور ستون‌های C، اتاق بار و محل نصب چرخ زاپاس را تقویت کرده است. این پیکاپ آفرودی در بازار اروپا با سامانهٔ چهارچرخ محرک دائمی ارائه می‌شود که به گیربکس کمکی دو سرعته با کنترل الکترونیکی مجهز است. قفل دیفرانسیل جلو و عقب به همراه هفت حالت رانندگی مختلف شامل معمولی، اسپرت، لغزنده، صخره، شن، گل‌ولای و باجا هم از دیگر ویژگی‌های آفرودی این ماشین هستند.

رنجر رپتور همچنین به کروز کنترل آفرود یا آن‌طور که فورد می‌نامد تریل کنترل هم مجهز است که تا سرعت حداکثر ۳۰ کیلومتر بر ساعت کار می‌کند. زیر گلگیرهای عضلانی این پیکاپ رینگ‌های ۱۷ اینچی قرار گرفته است که با لاستیک‌های آل‌ترین پوشیده شده‌اند. در عقب نیز شاهد اگزوز اسپرت با فلپ‌های قابل تنظیم هستیم که صدا را تغییر می‌دهد. چراغ‌های جلوی LED ماتریکسی، ورودی‌های هوای کاربردی و پله رکاب‌های آلومینیومی هم دیگر از ویژگی‌های بیرونی رنجر رپتور هستند.

به گفتهٔ فورد، صندلی‌های اسپرت رنجر رپتور با الهام از جت‌های جنگنده طراحی شده است درحالی‌که تریم‌های نارنجی‌رنگ هم فضای کابین را زیباتر کرده‌اند. پدال‌های تعویض دندهٔ منیزیومی هم به‌طور خاص برای رنجر رپتور در نظر گرفته شده‌اند که در کنار سیستم صوتی B&O با ۱۰ بلندگو، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۴ اینچی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۲ اینچی عمودی با سیستم SYNC 4 و اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم ارائه می‌شود.

فورد تا اواخر تابستان آینده تحویل رنجر رپتور جدید را با پیشرانهٔ اکوبوست در اروپا آغاز خواهد کرد اما مدل دیزلی سال آینده ارائه خواهد شد. هنوز اطلاعاتی در مورد زمان عرضهٔ این پیکاپ در بازار آمریکا منتشر نشده است اما گزارش‌های اخیر به تولید نسخهٔ معمولی رنجر جدید از می ۲۰۲۳ در میشیگان اشاره کرده‌اند. ظاهراً این پیکاپ میان سایز در ایالات‌متحده دورهٔ عمر هشت‌ساله خواهد داشت اما به‌احتمال‌زیاد، رنجر رپتور در این بازار فقط با موتور بنزینی عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. R@m!n

    ۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    سیستم تعلیق F150 رپتور نسل قبل رو داره و با طراحی هماهنگش با برادر بزرگتر جذابیتش چند برابر شده. پکیج بی نقص فورد که از هر نظر پیشرفت چشم گیری کرده، هیچ ایرادی نمیشه بهش گرفت همه جوره کامله.

    موافقم 49
    مخالفم 0
  2. AMANTE

    ۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    یکبار توی استانبول سوار فورد رنجر رپتور نسل قبل این شدم و توی خارج جاده ( آفرود سبک ) تجربه ی رانندگی باهاش رو داشتم و با هایلوکس فول مقایسه ی داشتیم به جرعت میتونم بگم جزو بهترین ماشین هایی هست که میتونید بخرید و از همه نظر نسبت به هایلوکس برتر بود.
    مطمعن هستم نسل جدید هم عالیه و جزو بهترین ها یا حتی بهترین تو کلاس خودش میشه.
    ( من متخصص در زمینه ی بررسی ماشین نیستم و فقط تجربه و نظر خودم رو گفتم با تشکر از همه. )

    موافقم 46
    مخالفم 4
    1. Moon

      ۳ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (176 ديدگاه)

      تو افرود پراید 141 رو هم با هایلوکس مقایسه کنی باز پراید رو بهتر میدونی اون که دیگه فورد به شکل عجیبی افرود نمیتونه بره هایلوکس من نمی دونم چجوری تویوتا می تونه تاندرا رو بسازه همزمان هایلوکس رو هم تولید کنه

      موافقم 4
      مخالفم 36
    2. کافر مقدس

      ۳ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      هایلوکس این آپشن هارو هم نداره در هیچ تیپی

      https://www.ford.com.au/commercial/ranger/ranger-vs-hilux/

      فولکس آماروک حتی از هایلوکس هم ضعیف تر بود در بررسی های کاررو . البته اختلاف ها اونقدری زیاد نیست ولی رنجر در بحث آپشن ها و پکیج به مراتب از هایلوکس و آماروک بهتر ظاهر شده تویوتا خسیس بازی در آورده واقعا

      موافقم 14
      مخالفم 3
  3. Moon

    ۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (176 ديدگاه)

    آگه آون مانیتور بشدت جک رو فاکتور بگیریم واقعا خیلی خوبه یه بچه افرودر دوستداشتنی

    موافقم 1
    مخالفم 16
  4. کافر مقدس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    فورد در افرود داره میتازونه با اف 150- رنجر-برانکو در حالی که رنجر در اصل یک تراک شهری میان رده ست

    در خط اول گفته شده پیکاپ میان سایز آفرودی . ولی رنجر اصلا و صرفا به خاطر آفرود طراحیی نشده ولی با رپتور حالا ذات آفرودی هم گرفته

    قیمت رنجر هم خوبه از 25هزار تا شروع میشه . انتهای سایت رو ببینید 10 تا پکیج داره!!! بی نظیرن این پکیچ ها ! واقعا چیزی بهتر و ارزانتر از هایلوکس داره ارائه میده . هایلوکس برای فقط یک پیچ 5هزار دلار گرونتر در میاد!

    https://www.ford.com/trucks/ranger/

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. برقیه جارو برقی

      ۳ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (256 ديدگاه)

      اقا کارت عالیه ممنون از اطلاعاتت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. net

    ۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    رنجر مدل ۲۰۲۲ جدید جلوپنجره و چراغ جلو خیلی بد شده چراغ باریک جلو و جلوپنجره رنجر نسل قبلی قشنگتر بود.رنجر جدید ۲۰۲۲ طراحی داخلی زیباتر و بروزتری داره نسبت به نسل قبلی و ال سی دی عمودی بزرگ رنجر ۲۰۲۲ قشنگتر شده.اگر فورد طراحی جلوپنجره و چراغ باریک جلو رنجر نسل قبلی رو تغییر نمیداد و طراحی داخلی این رنجر ۲۰۲۲ رو وارد رنجر نسل قبلی میکرد خیلی بهتر بود

    موافقم 5
    مخالفم 12
  6. Aboalfazl demon

    ۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (519 ديدگاه)

    هیچ ایرادی بهش وارد نیست.
    هنرنمایی بهترین پیکاپ ساز دنیا.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  7. اسکندری

    ۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (28 ديدگاه)

    منتظرش بودم
    عالیه
    فقط همین

    موافقم 3
    مخالفم 0
  8. Porsche 911

    ۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    خیلی عالیه
    واقعا از نظر من فورد الان بهترین کمپانی آمریکایی هست که توی شرایط سخت داره روز به روز عالی تر از پیش عمل میکنه
    اصلا مگه میشه فورد پیکان بسازه و بد باشه!؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. محمد مختاری آذر

    ۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    آفرودری خاص که هنوز رقیبی براش پیدا نشده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. سعیدرحیمی

    ۵ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (13 ديدگاه)

    بسیار زیبا، تکامل یافته، منطقی، مرتب منظم، خوش چهره، از نظر فنی تاالان مدرن و تکمیل… حالشو ببرن آنانی ک دربهشت زندگی میکنند، کارمیکنند حقوق میگیرند و میروند نماینگی فورد یک دستگاه رنجر رپتور ازدم قسط برمیدارند با خانوادهشان یا دوست دخترشان یا تنها لذتشو میبرند

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا