تجربه و آزمایشفورد

اولین آزمایش فورد F150 رپتور R، هیولای پیکاپ!

در جنگ قدرت سوپرتراک‌ها، رم ۱۵۰۰ TRX اول شلیک کرد. البته مطمئناً فورد F150 رپتور بیش از یک دهه است که رقبا را شکار می‌کند اما این پیکاپ آفرودی با ۴۵۰ اسب بخار قدرت مطمئناً نمی‌توانست حریف قابلی برای مقابله با TRX باشد که دو سال پیش با ۷۰۲ اسب بخار قدرت معرفی شد. به همین دلیل، فورد که هرگز دوست نداشت در برابر رقیب دیرینهٔ خود کم بیاورد، رپتور R را با ۷۰۰ اسب بخار قدرت به بازار فرستاد تا به شکار تیرکس برود.

هنگامی‌که رپتور R را به پیست آزمایشی بردیم، متوجه شدیم که انجام مأموریت خود بسیار جدی است. این هیولای درنده ظرف زمان حیرت‌انگیز ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید و رم را با اختلاف ۰.۴ ثانیه مغلوب کرد. البته مطمئناً بیش از ۳۰۰ کیلوگرم وزن کمتر رپتور نسبت به TRX در دستیابی به چنین شتاب فوق‌العاده‌ای به آن کمک شایانی می‌کند. این خودرو اما در سرعت‌های بالاتر هم همین‌قدر سریع احساس می‌شود و مسافت ۴۰۰ متر را مثل یک کرگدن وحشی ظرف ۱۲.۱ ثانیه طی می‌کند درحالی‌که این زمان برای رم ۱۲.۷ ثانیه است.

برای مقایسه، آخرین رپتور معمولی آزمایشی ما با پیشرانهٔ V6 توئین توربوی ۴۵۰ اسب بخاری و لاستیک‌های بزرگ ۳۷ اینچی، ظرف ۵.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید و ۴۰۰ متر را در ۱۴.۳ ثانیه طی کرد. دلیل اصلی پرفورمنس بی‌رحمانهٔ نسخهٔ R پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ موستانگ شلبی GT500 است که به‌درستی نام پریدیتور به معنای درنده برای آن انتخاب شده است. با تغییرات نرم‌افزاری و استفاده از پولی کوچک‌تر سوپرشارژر، گشتاور این موتور کمی بیشتر شده است. همچنین تولید گشتاور در دورهای پایین بیشتر شده تا برای پیکاپ مناسب‌تر باشد.

این موتور به همان گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک آشنا متصل شده که به طرز ماهرانه‌ای بین دنده‌های فراوان خود جابجا می‌شود. این پیکاپی است که می‌تواند به‌آسانی چرخاندن کنترلر سیستم تهویه، هر چهارچرخ خود را روی آسفالت دچار هرز گردی کند. سیستم اگزوز خودرو هم در چهار سطح صدای مختلف قابل تنظیم است که از حالت اساساً بی‌صدا (برای اینکه با همسایگان درگیری پیدا نکنید!) تا نعرهٔ ترسناکی را شامل می‌شود. صدای این اگزوز غیر از حالت ساکت، در هر سه حالت دیگر واقعاً خشن، خشمگین و باشکوه است که این با صدای سوپرشارژ بسیار کمتری نسبت به TRX همراه خواهد بود. البته سوپرشارژر کار خودش را می‌کند اما نمی‌خواهد شما بدانید که در حال دمیدن هزاران لیتر هوا به داخل موتور است.

همچنین برخلاف TRX، در این ماشین برای شیطنت‌های بیشتر حالت دوچرخ محرک هم وجود دارد البته اگر جرأت استفاده از آن را داشته باشید. در این حالت، با اینکه شاسی رپتور خیلی عالی تنظیم شده اما برهم زدن تعادل عقب خودرو در پیچ‌ها آسان‌تر از آنی است که فکر می‌کنید. البته اگر فکر می‌کنید فورد فقط یک پیشرانهٔ بزرگ را در سینهٔ رپتور قرار داده در اشتباهید زیرا رپتور R خودرویی است که در همهٔ قسمت‌ها خیلی خوب تنظیم شده و کیفیت سواری فوق‌العاده‌ای را بدون ایجاد حس شناور بودن روی جاده ارائه می‌کند. درعین‌حال، پیکاپ وحشی فورد هنگام بالا رفتن از سخت‌ترین موانعی که می‌توانید پیدا کنید کنترل بدنه‌ای عالی دارد و به نظر می‌رسد یک شاسی عالی منتظر این موتور بوده است.

اگر بتوان یک نقطه‌ضعف در رانندگی رپتور R پیدا کرد، فرمان مبهم با غربیلک بزرگ و قطور است. علاوه بر این، اندازهٔ بزرگ خودرو نیز چه هنگام حرکت بین خطوط در بزرگراه و چه بالا رفتن از صخره‌ها یا حرکت بین درختان جنگل کاملاً احساس می‌شود درحالی‌که این موضوع در TRX علیرغم ۲.۵ سانتی‌متر عرض بیشتر و کمی طول بیشتر وجود ندارد و هنگام رانندگی کوچک‌تر حس خواهد شد.

اما غیر از پیشرانهٔ V8، دیگر قسمت‌های این نسخهٔ قدرتمند با رپتور ۳۷ پرفورمنس پکیج یکسان است. این پکیج در سال ۲۰۲۱ به‌عنوان یک اقدام موقتی جهت رقابت با TRX ارائه شد یعنی زمانی که فورد در حال آماده‌سازی پیشرانهٔ نسخهٔ R بود. R و ۳۷ در لاستیک‌های بزرگ‌تر، قطعات اضافه شده به بدنه و تقریباً هر چیزی خارج از محفظهٔ پیشرانه باهم مشترک هستند؛ بنابراین، در رپتور R هم شاهد صندلی‌های راحت اما با حمایت مناسب از بدن هستیم. کابین خودرو نسبتاً باکیفیت اما بسیار شلوغ است. یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی که وظایف خود را به‌خوبی انجام می‌دهد به همراه تمام ویژگی‌هایی که نسخه‌های غیر رپتور F150 را بسیار کاربردی می‌کنند مثل دسته‌دندهٔ تاشو، میز بازشوی روی کنسول میانی و محفظهٔ اشیاء زیر صندلی‌های عقب در اینجا هم وجود دارند.

با همهٔ این‌ها، رپتور R جنبه‌های منفی هم دارد. دایرهٔ چرخش خودرو آن‌قدر بزرگ است که برای دور زدن به یک زمین فوتبال نیاز خواهید داشت، هنگام پارک کردن ممکن است یک هاچ‌بک کوچک را له کنید و روی اتاق بار گرافیک هشتی شکل زشتی کار شده است. علاوه بر این، قیمت پیکاپ قدرتمند فورد از ۱۰۹,۱۴۵ دلار آغاز می‌شود. با این مبلغ می‌توان خودروهای اسپرت زیادی خرید و حتی برای خرید یک TRX پایه به همراه یک فورد ماوریک کافی خواهد بود. بااین‌حال، در یک جنگ تن‌به‌تن، معمولاً مهم نیست که چه کسی ضربهٔ اول را میزند بلکه این ضربهٔ آخر است که اهمیت دارد و به نظر می‌رسد فورد با رپتور R ضربهٔ فلج‌کننده‌ای به رم TRX زده باشد.

نقاط قوت

  • پیشرانهٔ باشکوه
  • صدای اگزوز باشکوه
  • شتاب باشکوه

نقاط ضعف

  • گرافیک هشتی شکل بی‌سلیقه روی اتاق بار
  • غربیلک فرمان بزرگ و قطور
  • قیمت گران

مشخصات فنی فورد F-150 رپتور R

Ford F150 Raptor R 2023

پیشرانه ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۷۰۰ اسب بخار
گشتاور ۸۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۷ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۱ ثانیه
توقف از ۹۶ ۴۱.۷ متر
شتاب جانبی ۰.۶۸ جی
وزن ۲۷۰۳ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۸ به ۴۲ جلو/عقب
طول ۵,۹۰۸ میلی‌متر
عرض ۲,۲۱۰ میلی‌متر
ارتفاع ۲,۰۴۷ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۶۹۳ میلی‌متر
مصرف سوخت ۱۹.۶ لیتر ترکیبی
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
قیمت پایه ۱۰۹,۱۴۵ دلار
قیمت تست‌شده ۱۰۹,۷۰۴ دلار

 

منبع
MotorTrend
بیمه بازار

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. new reventon

    ۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (193 ديدگاه)

    جدی اینو بخری از هر ماشینی بی نیاز میشی
    دم آمریکا گرم تو این بل بشو با ۱۱۰ هزار دلار این جواهرو تحویلت میده

    موافقم ۷۲
    مخالفم ۱۰
    1. ممد ژانگولر

      ۶ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (2980 ديدگاه)

      داداش G9 خودمون عین همینو با دو پله پایین تر داره ۲۰۰۰۰دلار تحویل میده که میشه یک پنجم قیمت فورد
      بعد میگی ۱۱۰هزار اودلار کم پولیه؟!!!

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۵۰
      1. ممد ژانگولر

        ۶ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (2980 ديدگاه)

        داداش نکتار چیه دیگه؟!

        موافقم ۷
        مخالفم ۱۱
      2. Behnam1012

        ۷ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (882 ديدگاه)

        الان اسم اون G9 چینی بهمن موتور رو کنار این اسطوره ی فورد گذاشتی ؟

        اون لگن در حد جنازه ی هایلوکس ۲۰۰۶ هم نیست !

        موافقم ۲۸
        مخالفم ۲
        1. ممد ژانگولر

          ۷ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (2980 ديدگاه)

          بهنام داداش چقدر اسمت شبیهه بهمنه

          behnam=bahman

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
    2. Just toyota

      ۶ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (959 ديدگاه)

      از اونجایی که موتور شلبی gt500 روش نصب شده در نتیجه پتانسیل تقویت هم زیاد داره طوری که الان gt500 تا ۱۶۰۰ اسب هم تیون شده از نظر من کسی اگر بیش تر از ۷۰۰ اسب هم از این هیولا بخواد میتونه تا ۱۰۰۰ هم تقویتش کنه

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۳
    3. shayan1renault

      ۶ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (350 ديدگاه)

      پیکاپ های فورد عالیه
      من چند تا پیکاپ فورد ارس شماره تو تبریز دیدم

      موافقم ۸
      مخالفم ۴
  2. blackwing

    ۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (178 ديدگاه)

    به این میگن Horsepower War !!
    💪🏼🇺🇸

    موافقم ۳۹
    مخالفم ۴
    1. ali(chevynova)

      ۶ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (6204 ديدگاه)

      اگه فورد اون انجین جدید ۷/۳ لیتریش رو بروی رپتور عرضه کنه رقابتی که شکل میگیره برای کسب قدرت و گشتاور بالاتر میشه عینه دهه ۶۰
      انجین ۷/۳ لیتری جدید فورد دقیقا طراحی شده برای اون متعصبهای دوآتیشه که کلا براشون فقط گشتاور مهمه و حجم نه خرسهای قطبی و …….

      موافقم ۲۶
      مخالفم ۱۵
      1. MILADZM

        ۶ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (288 ديدگاه)

        انجین ۷.۳ گودزیلا درسته محشره ولی واسه یه پیکاپ باها و های پرفورمنس که هدفش آفرود های سریعه خوب نیست .
        انجین predator دوربالاتر و برای کارهای باها و کویر نوردی پرسرعت جذاب تره
        انجین گودزیلا توی پیکاپ های هوی دیوتی عالیه و مردم هم خیلی دوسش دارن .
        انجین ۷.۳ جاش فقط توی سینه ماستنگ و فورد جی تی خالیه
        کاش فورد توی این نسل از ماستنگ شده حداقل در قالب یه نسخه تولید محدود نمونه شلبی رو با نسخه سوپرشارژ شده این هیولای پوشراد عرضه کنه

        موافقم ۲۱
        مخالفم ۴
  3. محمدرضا

    ۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (816 ديدگاه)

    بزرگ ترین خودروی دنیا با شتاب زیر ۴ ثانیه😈

    موافقم ۴۸
    مخالفم ۴
  4. F

    ۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (130 ديدگاه)

    لوگو فورد روی فرمون سیاه رنگ شده😑 به نظر من که همون آبی خوشگل تر بود براش خیلی هم خوشگل تر بود، زیادی تریمش سیاه رنگ شده به نظرم اگه توش یه تریم قهوه ای رنگ نسکافه ای یا مثلا مثل صندلی لینکلن رنگش بود واقعا دیگه هیچی کم نداشت، هرچند همین الانم روانی شدم از وقتی دیدمش اما خب با اونا یه چیز دیگست🥺

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۲
    1. پرشکوه

      ۶ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (22 ديدگاه)

      جل الخالق

      موافقم ۳
      مخالفم ۳
  5. ali(chevynova)

    ۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (6204 ديدگاه)

    سلطان وانت سازی فورده
    تنها رقیبهاش فقط شوی و دوج و جی ام سی هستن که توان رقابت باهاش رو دارن

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۱۶
    1. ali(chevynova)

      ۶ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (6204 ديدگاه)

      ((در جنگ قدرت سوپرتراک‌ها، رم ۱۵۰۰ TRX اول شلیک کرد. البته مطمئناً فورد F150 رپتور بیش از یک دهه است که رقبا را شکار می‌کند اما این پیکاپ آفرودی با ۴۵۰ اسب بخار قدرت مطمئناً نمی‌توانست حریف قابلی برای مقابله با TRX باشد که دو سال پیش با ۷۰۲ اسب بخار قدرت معرفی شد. به همین دلیل، فورد که هرگز دوست نداشت در برابر رقیب دیرینهٔ خود کم بیاورد، رپتور R را با ۷۰۰ اسب بخار قدرت به بازار فرستاد تا به شکار تیرکس برود.))

      این رقابت دیرینه به بلندای تاریخ هست
      رقابت فورد و دوج و شورولت بیش از ۹۰ سال هست
      البته رقابتهاشون همیشه با کل کل نبوده بلکه خیلی وقتها دوستانه بود
      مثل تبریک گفتن شورولت برای تولد ۵۰ سالگی موستانگ که چندسال پیش کلیپی ساخت جنرال موتورز براش

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۱۵
    2. Hadi

      ۶ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (401 ديدگاه)

      آنان که رپتور را خدای خود می پندارند…
      کفرش به کنار عجب خدایی دارند 🇺🇸👌🏼

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۴
  6. MILADZM

    ۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (288 ديدگاه)

    خیلی خیلی ممنون که پوشش دادید
    حقیقتا کلاس آموزش پیکاپ سازی فورد دوباره برگزار شده منتها این بار در موضوع درسی پیکاپ های پرفورمنس !
    بیش از ۷۰ سال هست که سری اف به عنوان نماد پیکاپ ها شناخته شده و اگه نیم نگاهی به تاریخچه شناخته شده ترین خودروی ایالات متحده بندازیم خیلی زود متوجه میشیم که هر نسل از سری اف که معرفی شده استاندارد های دنیای پیکاپ ها رو نه یک پله بلکه چندین پله ارتقا داده طوری که بقیه هم مجبور شدن برای موندن در گردونه رقابت سطح تراک های خودشون رو ارتقا بدن .
    تصمیم فورد بسیار هوشمندانه بود
    چرا که پدرخوانده پیکاپ سازی نباید در مقابل حریف خودش کم میاورد و همه مشتری ها این رو از فورد میخواستن که یه نسخه از رپتور رو برای مقابله با تیرکس بسازه تا قافیه رو نبازه .
    بالاخره افت داشت واسه فورد که جلوی تیرکس از نظر پرفورمنس کم بیاره
    حالا یکم از سیستم تعلیق و زیربندی این غول باها بگم
    The Ford F-150 Raptor R features a major engine upgrade: a 700-horsepower supercharged V8. But it also comes standard with the tires and suspension of the Raptor 37 option.
    رپتور عادی بصورت معمولی با تایر های ۳۵ اینچ عرضه میشه ولی میشه براش تایر ۳۷ اینچ هم سفارش داد که باعث میشه تراول ساسپنشن توی اکسل جلو و عقب در حدود ۱ اینچ کمتر بشه
    اما رپتور آر بصورت استاندارد با همون تایر ۳۷ اینچ و سیستم تعلیق آپشنال موسوم به raptor 37 عرضه میشه .
    رپتور معمولی اولین پیکاپ لایت دیوتی بود که بصورت استوک کارخونه ای میتونستی با تایر ۳۷ اینچ بگیری .
    The all-new F-150 Raptor R features all of the suspension modifications Ford engineered for the Raptor 37. In addition to 37-inch BF Goodrich tires, long-travel 24-inch rear coils, and electronic camping, the Raptor R also has stiffer front springs. These springs compensate for the weight of the pickup truck’s supercharged V8 engine.
    رپتور r تمام اصلاحاتی که برای نسخه ۳۷ اینچ رپتور معمولی روی سیستم تعلیقش اعمال شده بود رو به صورت استوک تحویل مشتری میده که شامل تایر های ۳۷ اینچ BF Goodrich
    شاک های عقب ۲۴ اینچ لانگ ترول
    و کنترل الکترونیکی این مجموعه میشه .
    و نکته جالب اینکه فنر های جلوی ماشین نسبت به رپتور معمولی سفت تر شدن تا وزن بیشتر انجین وی ۸ رو نسبت به رپتور معمولی رو جبران کنن .
    در کل با وجود افزایش قدرت فورد تغییر چندانی توی سیستم تعلیق برای مدیدریت گشتاور و قدرت اضافه شده انجام نداده که البته این اصلا چیز بدی نیست و نشون میده چقدر سیستم فنر بندی رپتور معمولی پیشرفته و مقاوم و خوب هست که میتونه در این توان های بالا هم به خوبی پاسخگو باشه .

    Ford also beefed up the Raptor R’s full-time 4WD drivetrain. Specifically, SVT improved the front driveshaft and front axle to better withstand the increased torque of the supertruck’s V8 engine.

    فورد سیستم ۴wd تمام وقت رپتور آر رو هم اصلاح کرده و مثلا داریو شفت جلو و اکسل جلو رو تقویت کرده تا در برابر افزایش گشتاور انجین وی ۸ به خوبی مقاومت کنه .
    One impressive aspect of the new Raptor suspension is its electronic damping. According to MotorTrend, the truck’s electronic damping actually tunes itself to wheel position on the fly–even while the truck is flying through the air after hitting a jump.
    و نکته جالب دمپینگ الکترونیکی سیستم تعلیق رپتور آر هست ( میرایی الکترونیکی )
    یعنی سیستم به صورت خودکار خودش رو بسته به موقعیت چرخ ها تنظیم میکنه
    این موضوع خیلی توی پرش های بلند از تپه های رمل به کار میاد چرا که حتی در حال پرواز که چرخ ها توی هوا هستن هم این کار انجام میشه تا ماشین نرم ترین و مناسب ترین فرود رو داشته باشه .

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۴
    1. آریا

      ۶ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (26 ديدگاه)

      حاجی اصلا نخوندم ولی زحمت کشیدی اینو نوشتی لایک کردم ختی اگه کپی هم کردی دمت گرم😂

      موافقم ۷
      مخالفم ۱۱
      1. MILADZM

        ۶ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (288 ديدگاه)

        بنظرت جایی این مطالب نوشته شده که من کپی کنم ؟
        تو یه سایت ایرانی بیار که اینا رو بنویسه
        دیگه تخصصی ترینش که بشه پدال بالا مطلبش رو میبینی یک کلام هم از این چیزا نگفته
        صد البته که نه من بلکه هزار تا گنده تر از من هم تولید علم نداریم
        هممون از رفرنس های معتبر یاد میگیریم همه مطالب این سایت هم از منابع معتبر ترجمه میشه
        اینا رو دیروز توی ساییت auto blug و road and track خوندم و با انگلیسی شکسته بسته قسمتایی رو که متوجه شدم رو اینجا گفتم تا دوستان هم اگه خواستن بخونن .

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۵
  7. mahdi-es17

    ۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (415 ديدگاه)

    نظر سنجی
    رپتور 👎لایتینگ 👍

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۲۷
  8. mahdi-es17

    ۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (415 ديدگاه)

    (برای اینکه با همسایگان درگیری پیدا نکنید)
    اپشن فقط خودت، 😂

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
  9. hamed

    ۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    محشره

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  10. net

    ۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    f150 زیر اینه بغل که شیشه فرو رفتگی داره و مسطح نیست بد هست و فورد اولین تولید کننده ماشین هست که زیر اینه بغل همچین کاری کرده

    موافقم ۷
    مخالفم ۲۱
    1. Taha Malek

      ۶ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (760 ديدگاه)

      تا بحال کسی بهت گفته خیلی نابغه ای؟

      موافقم ۷
      مخالفم ۱
  11. مازیار

    ۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1761 ديدگاه)

    فورد اروپایی ترین کمپانی امریکایی هست
    معقول تر و دارای نوسان کمتر
    واسه همین نسبت به تیراژش حضور بیشتری در خارج از امریکا داشته و مدلهایی مثل موندئو و کاپری از این هم فراتر رفتن
    و همونطور که اول مقاله اشاره شد اگه جبر رقابت با رم نبود هیچوقت تن به این کار غیرعادی نمی داد

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۷
  12. Just toyota

    ۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (959 ديدگاه)

    میدونم اینم خیلی سریع هست ، ولی از وقتی هامر ev با ۱۰۰۰ اسب بخار و شتاب ۳ ثانیه اومده دیگه بقیه اصلا به چشم نمیان 😂🙌🙌

    موافقم ۲
    مخالفم ۱۵
  13. امین

    ۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ما هیچ ما وانت ۱۵۱

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
    1. shayan1renault

      ۶ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (350 ديدگاه)

      عزیز پراید وانت ۵هزار دلاره
      این ۱۰۹هزار دلار پس مقایسه نکن چون همون پراید اسمش فورد فستیواس
      پیکاپ فورد ارس شماره هم من دیدم یکی دوبارم سوار شدم عالیه

      موافقم ۵
      مخالفم ۸
  14. Alan.r

    ۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (752 ديدگاه)

    TRX رو ترجیح می‌دم از نظر آفرود و ظرفیت بکسل و … تقریبا برابرند ولی قیمت تیرکس خیلی کمترهدر ضمن ظاهر با ابهت تر و کابین بهتری هم داره

    موافقم ۳
    مخالفم ۱۱
  15. آریا

    ۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    اینو بخرم خدایی باکشو پر میکنم میرم جنگ اوکراین

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
  16. احمدرضا

    ۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (571 ديدگاه)

    انتخاب من تی رکس
    بعید میدونم همچین ضربه فلج کننده ای بزنه به تی رکس
    شاید ازش بهتر باشه اما نه انقد دیگه

    موافقم ۴
    مخالفم ۳
  17. Taha Malek

    ۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (760 ديدگاه)

    خوبه ها ولی من رپتور معمولی رو ترجیح میدم
    کاملا نیاز یه وانت رو مرتفع میکنه ، شاید هم من به اندازه کافی آمریکایی باز نیستم
    اگه یه v8 تنفس طبیعی بود مشکلی نداشتم ولی موتور سوپر شارژ پرفورمنس روی یه وانت به نظرم زیادی افراطیه
    ولی هیولاس چه میشه کرد

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  18. رضا

    ۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    یاد مطلب اخر پدال افتادم در مورد پیکاپ های موجود در ایران برای خرید

    موافقم ۲
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا