فورد

فورد برانکو 2024 ساخت چین با پیشرانه 2.3 لیتری توربو معرفی شد

فورد آمریکا سرانجام از شاسی‌بلند برانکو ۲۰۲۴ تولید کشور چین رونمایی کرد. این خودرو به پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربو با ۲۷۱ اسب بخار قدرت مجهز است.

فورد برانکو صفرکیلومتر در بازار چین با قیمت بین ۹۶ تا ۱۶۸ هزار دلار عرضه می‌شود که بیش از دو برابر قیمت آن در آمریکاست اما این شرکت راه‌حلی برای کاهش قیمت محصول محبوب خود پیدا کرده و آن‌هم تولید برانکو در خاک چین است. به تازگی اولین تصاویر از برانکو ۲۰۲۴ بازار چین منتشر شده و تفاوت‌های چندانی بین این خودرو با برانکو بازار آمریکا دیده نمی‌شود.

وزارت صنعت چین اولین جزئیات برانکو ۲۰۲۴ تولیدی در این کشور را منتشر کرد. همان‌طور که دیده می‌شود در جلوپنجره خودرو نوشته کوچک فورد درست بالای نوشته برانکو نصب شده است و با توجه به اطلاعات در دسترس می‌توان گفت برانکو تولیدی در چین اندکی پهن‌تر و قدبلندتر از مدل بازار آمریکاست و احتمالاً دلیل این تفاوت به استفاده از رینگ‌ها و قوس چرخ‌های متفاوت بازمی‌گردد.

بر اساس اخبار منتشر شده، زیر کاپوت فورد برانکو ۲۰۲۴ بازار چین پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربو قرار دارد که ساخت جوینت ونچر چانگان فورد است و ۲۷۱ اسب بخار قدرت و ۴۵۵ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. بد نیست بدانید برانکو تولیدی در آمریکا ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۱ نیوتون متر گشتاور دارد. ظاهراً همکار پیشرانه یاد شده گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک است که بازهم با گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک برانکو در آمریکا تفاوت خواهد داشت؛ اما در بخش کابین تفاوت چندانی بین دو خودرو وجود ندارد.

انتظار می‌رود تولید برانکو در چین از اوایل سال ۲۰۲۴ شروع شود و بر اساس گفته رسانه‌های چینی، این خودرو با قیمت پایه حدود ۴۱ هزار دلار به دست مشتریان خواهد رسید که این به معنی کاهش بیش از دو برابری قیمت نسبت به مدل‌های وارداتی است. در تصاویر منتشر شده دو نسخه متفاوت از برانکو چهار درب دیده می‌شود که شاید به معنی عدم عرضه مدل دو درب برانکو در چین باشد. در آینده اطلاعات بیشتری از تریم ها و تجهیزات فورد برانکو ۲۰۲۴ بازار چین منتشر خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. puriya

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (460 ديدگاه)

    قطعا چیزی که امریکا تولید و سر هم میکنه فرق داره با چین

    موافقم 72
    مخالفم 10
    1. (Ali(chevynova

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (6818 ديدگاه)

      ماشالاه برانکو اصیل و دوست داشتنی

      موافقم 33
      مخالفم 31
  2. نشناسی بهتره

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (389 ديدگاه)

    خیلی عجیبه که کشوری که بیش از پنجاه درصد مردمش دشمن اصلیشون رو چین میدونن بیان و خودروی مخصوص برای بازار چین بسازن
    تو این دنیا هیچی درست پیش نمیره….

    موافقم 45
    مخالفم 9
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2349 ديدگاه)

      چقدر زیباست که باوجود اختلافات سیاسی، روابط تجاری بسیار قوی بین شرکت های امریکا و چین وجود داره
      کاش بعضی ها درس می گرفتن

      موافقم 96
      مخالفم 2
      1. نشناسی بهتره

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (389 ديدگاه)

        کاش همین جمله شما رو سیاستمدارای هر دو کشور درک میکردن:(((

        موافقم 29
        مخالفم 1
      2. بهرام

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (95 ديدگاه)

        آقای اشتری بنظر من راه اندازی کوچکترین خط تولید در چین حماقته. چون تک تک کارکنان خط تولید برای صنعت اژدهاصفت چین جاسوسی می‌کنند و آخرش اون فناوری برباد خواهد رفت

        موافقم 10
        مخالفم 16
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2349 ديدگاه)

          حیف برندهای آمریکایی و آلمانی احمق هستند

          موافقم 24
          مخالفم 2
        2. datsun

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (3504 ديدگاه)

          چطوره که تو رسانه ها غرب علیه چینه ولی تو واقعیت با هم تجارت انبوه دارن؟

          موافقم 12
          مخالفم 0
      3. مانی

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (255 ديدگاه)

        ای کاش ما هم مثل محمدرضا اشتری پشت مان اینقدر گرم بود و مثل او از رانت «آزادی بیان» از طرف مسئولان برخوردار بودیم و می توانستیم مثل محمدرضا اشتری اینطور راحت و بدون نگرانی هر سخنی دلمان خواست را بدون هیچ سانسور و ویرایشی در فضای مجازی نوشته و منتشر بکنیم.واقعا خوش به حال محمدرضا اشتری و بعضی از کامنت گذاران اجاره ای و مادام العمر این سایت!

        موافقم 4
        مخالفم 24
        1. MehdiTurbo

          ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (1973 ديدگاه)

          داداش این دیگه پشت گرمی رانت نمیخواد یه چیزی میخواد که متاسفانه تو نداری و میترسی

          موافقم 9
          مخالفم 1
        2. MehdiTurbo

          ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (1973 ديدگاه)

          بابا چرا متوجه نمیشید تمام این داستانا دشمنیا جلوی دوربین یه نمایش یه نمایش برای مردم عادی برای هم سرگرم کردنشان هم ویش بردن منافعشون نه لزوما منافع مردمشان منافع سیستم
          اینا پشت پرده باهمن همشان نه همه کشورا ولی اکثر کشورا تو این تاتر دستای پشت پرده دارن سیاست مدارای اصلی حتی رییس جمهورم عروسک خیمه شب بازی اون وسط از جای دیگه خط میگیرن
          این داستانا فقط برای مردم عادیه مثل همین داستان و میلیونها داستان دیگه که دیدیم فقط نمیدونم چجوری هنوز نمیتونید باور کنید

          موافقم 3
          مخالفم 1
    2. TOPGEAR-mohsen

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (54 ديدگاه)

      تاحالا شده برندی ژاپنی ماشینی و بده چینیامونتاژ کنن؟

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. datsun

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (3504 ديدگاه)

        آره زیاد چیز تازه ی نیست از قدیم بوده

        موافقم 4
        مخالفم 0
    3. مهراب

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (74 ديدگاه)

      دشمن اصلی چیزی هست که فقط در جهان سوم معنا دارد اونجا چیزی به عنوان دشمن نامبر وان و اصلی نداریم
      دشمن اصلی اونجا یعنی افت اقتصاد < کاهش رفاه مردم<الودگی زیست محیطی<کاهش امکانات درمانی و پیشگیرانه و ………
      اونجا دشمن همینا هستن. و هرکاری که باعث جلوگیری از اینا بشه مردم و دولت باهم انجام میدن.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    4. هرمز نوشیروانی

      ۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      کلان سرمایه دارهای آمریکا که عمدتا یهودی هستن ( و آمریکا رو وطنشون نمی‌دونن قطعا) دارن به سمت چین سوئیچ می‌کنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. پیرمرد قدیمی

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (103 ديدگاه)

    حالا با بحث ساخت و تولیدش زیر نظر آمریکا کاری ندارم ولی این چینیا حتی جرئت کردن کپی هامر H1 ساختن یا فولکس بیتل آلمان بصورت برقی تولید کردن کسی هم نیست ازشون بابت کپی شکایت کنه عجیبه…

    موافقم 29
    مخالفم 2
  4. ( سلام داداش چطوری سابق )

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (83 ديدگاه)

    فورد برانکو با موتور چانگان :)

    چیزی نمیشه گفت ، فقط اینکه قیمت رو آورده پایین و بازدهی موتورش تقریبا مشابه هست ( رو کاغذ ) خوبه

    موافقم 17
    مخالفم 5
  5. Enzo Ferrari 2008

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    خوب شد دیگه هزینه واردات و گمرک نمی‌دن

    موافقم 5
    مخالفم 0
  6. مهردادکمال

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1826 ديدگاه)

    امریکا یک شیرینی خامه ای خوشمزه برای چین هست بنظرتون از این شیرینی دست میکشه؟؟

    موافقم 4
    مخالفم 5
  7. sina

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    پیشرفت چین همیشه منو خوشحال میکنه چون معتقدم که ایران آینده ی پسا…. مسیری شبیه چین رو برای پیشرفت طی خواهد کرد.

    موافقم 6
    مخالفم 18
  8. شیخ محمود

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کپی اسمش با خودشه . کپی . پس فرقش با اصل فرسنگ‌ها ست. هرگردی گردو نیست.

    موافقم 4
    مخالفم 4
  9. محمدرضا

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایران میتونه ماشین های آمریکایی که تو چین ساخته شدنو وارد کنه؟

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2349 ديدگاه)

      خیر
      ماشین با برند آمریکایی یعنی بخشی از قیمتش سهم صاحب برند هست و به همین دلیل ممنوعیت واردات داره
      قبلا قراربود شورولت مونتاژ کره جنوبی وارد ایران بشه که جنجال داشت و متوقف کردن

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. پیرمرد قدیمی

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (103 ديدگاه)

      کلا ماشین آمریکایی نزدیک ۴۵ ساله حرام شده 😂
      قبل از این تاریخ هم چند نمونه از خانواده جیپ و شورولت که هنوز خرید و فروش میشن میتونی پیدا کنی.

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. مانی

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (255 ديدگاه)

        پس از انقلاب در سال 1357 هجری شمسی،شرکت جنرال موتورز ایران (پارس خودرو امروز) به همراه 51 شرکت بزرگ خصوصی دیگر با مصوبه ای در یک روز توسط دولت مهدی بازرگان مصادره شد و در پی آن،تولیدات این شرکت خودروسازی و شرکت های مشابه به مرز توقف رسید.ولی پس از عقد قرارداد الجزایر بین ایران و آمریکا در سال 1981 میلادی (1360 هجری شمسی)،دولت وقت ایران توانست بخشی از مطالبات معوقه خود از شرکت جنرال موتورز را به صورت قطعات مونتاژی (برای چند هزار دستگاه) دریافت کند.و با دریافت این قطعات کم تعداد هم شرکت پارس خودرو توانست چراغ تولید خودروهای آمریکایی را هر چند کم سو و کم رمق روشن نگه داشته و به تولید ماشین های آمریکایی در ایران تا سال 1366 هجری شمسی ادامه دهد.در واقع،شورولت نوا و بیوک رگال تا این سال در ایران تولید شدند و تولید کادیلاک سویل هم تا اوائل سال 1362 هجری شمسی ادامه داشت.پس از آن،در سال 1371 هجری شمسی هم تعداد قابل توجهی وانت شورولت S10 ساخت کانادا به صورت کامل وارد بازار ایران شد و قرار بود که تولید این وانت در ایران و در سایت شرکت پارس خودرو کلید بخورد که به دلیل برخی ملاحضات انجام نشد.البته برخی از خودروهای آمریکایی هم در اواخر دهه شصت و بعد از حمله عراق به کویت توسط پناهندگان کویتی و عراقی وارد بازار به ایران شده و حتی پلاک ملی شدند که از معروفترین آنها می توان به خودروی شورولت کاپریس اشاره نمود.از تولیدات غیر آمریکایی شرکت جنرال موتورز هم مدل های ساخت شرکت اپل از جمله کورسا،وکترا،امگا تا نیمه دهه هفتاد شمسی به صورت قابل توجهی وارد کشور شدند و تولید و عرضه محصولات شرکت دوو کره ای هم که یکی از شرکای جنرال موتورز بود از سال 1371 تا سال 1382 هجری شمسی در ایران ادامه یافت(مدل های ریسر و اسپرو و سی یلو).
        توضیح : دولت موقت «مهدی بازرگان» ضربات جبران ناپذیر یا شاید هم مرگباری را در همان ابتدای انقلاب اسلامی به بدنه صنعت نوپای خودروسازی کشورمان ما وارد کرد که متأسفانه اثرات شوم آن تا امروز هم ادامه دارد.این دولت با مصادره عجولانه کارخانه های خودروسازی و سلب سریع مالکیت از مالکان اصلی و دولتی نمودن یکشبه ای این کارخانه ها،کارآمدی و حجم تولید و میزان بهره وری و کیفیت کار را در این شرکت ها به شدت پایین آورد و مدیریت و نظم و دیسپلین را در این کارخانه ها از روال عادی خود خارج کرد و صد البته،صنعت خودروی ایران از مدار رقابتهای جهانی به بیرون آن پرت و از همتایانی مثل ترکیه و برزیل و تایلند و مالزی و غیره سالها عقب تر انداخت.نکته جالب دیگر ماجرا،ممنوعیت مطلق واردات خودرو توسط همین دولت از همان ابتدای اردیبهشت ماه سال 1358 هجری شمسی بود که پیامد این تصمیم هم کمبود و گرانی و بی نظمی در بازار خودروهای وارداتی بود.در واقع،هیچ دولتی در تاریخ معاصر ایران مثل این دولت پوپولیست (عوامفریب) به دلالان بازار خدمت نکرد،یعنی در عمل این دولت هم حجم تولیدات داخلی را با مصادره ها و بی نظمی ها و بی کفایت های مدیریتی به شدت پایین آورد و هم با ممنوعیت واردات خودرو کمبود شدیدی را در بازار رقم زد.به نظرم درباره ضرباتی که با تصمیمات نابخردانه دولت مهدی بازرگان به صنعت خودروسازی و کلا صنایع نوپای کشور ما زده شده است،باید تحقیقات مستقلی از طرف صاحب نظران و محققان دانشگاهی مان صورت گیرد.آیا او واقعا آنطور که گفته می شود بی کفایت و بی عرضه بود و یا بر عکس،عامدانه و با آگاهی کامل به صنعت نوپای کشورمان ضربه وارد می کرد؟…جالب است که امروزه برخی از جوانان به اصطلاح دانشگاهی و تحصیلکرده ما تحت تأثیر برخی تبلیغات سوء از این فرد بت سازی نموده و می گویند که اگر به او فرصت داه بودند ایران را تبدیل به سوئیس می کرد!!..

        موافقم 10
        مخالفم 1
  10. JDM سابق

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (189 ديدگاه)

    اینم مثل فورد رنجر تولید آمریکای جنوبی و کشورهای آسیایی احتمالا همون قدر هم کیفیت ساخت و منتاژ فاجعه باشه

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا