عملکرد خوب فورد موستانگ اکوبوست 2024؛ صفر تا صد 4.5 ثانیه!
اگرچه اکثر ما دوستدار فورد موستانگ 8 سیلندر هستیم اما نسخه اکوبوست 4 سیلندر این خودرو نیز همواره گزینهای مطلوب برای افرادی است که مصرف سوخت مناسب را با پرفورمنس قابلتوجه میخواهند.
به نظر شما فورد موستانگ اکوبوست 2024 از نظر پرفورمنس چگونه خواهد بود؟ اخیراً کار اند درایور با نسخه مجهز به پکیج پرفورمنس این خودرو توانسته است صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 4.5 ثانیهای را ثبت کند. جدیدترین نسل موستانگ بهبودهای قابلتوجهی را نسبت به مدل قبلی تجربه کرده اما نکته جالب اینکه پیشرانه 4 سیلندر 2.3 لیتری توربوی آن 315 اسب بخار قدرت و 475 نیوتون متر گشتاور را به همراه پکیج پرفورمنس سفارشی ارائه میکند. البته باید دانست موستانگ اکوبوست نسل قبلی با استفاده از پکیج پرفورمنس 332 اسب بخار قدرت داشت.
کار اند درایور با تست مدل گیربکس اتوماتیک موستانگ اکوبوست 2024 فهمیده حالت خط درگ موجود در این خودرو عملکرد خوبی دارد و باعث کاهش یک یا دو دهم ثانیهای شتاب آن میشود. برای یادآوری باید گفت موستانگ اکوبوست 2020 مجهز به گیربکس 6 سرعته دستی و پکیج پرفورمنس در تستهای همین مجله صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 5 ثانیهای را ثبت کرده بود اما کار اند درایور هرگز نسخه گیربکس اتوماتیک این خودرو را تست نکرده است و بنابراین نمیتوان قضاوت دقیقی بین تفاوت عملکرد دو نسل داشت.
فورد موستانگ اکوبوست 2024 در تست مسافت 400 متر نیز خوش درخشیده و این مسافت را در 13.2 ثانیه و با سرعت 166 کیلومتر در ساعت طی کرده است. نسل قبلی زمان 13.6 ثانیهای و سرعت 164 کیلومتر در ساعت را با گیربکس 6 سرعته دستی بر جای گذاشته بود. همچنین باید گفت نسل پیشین موستانگ اکوبوست با گیربکس اتوماتیک مسافت 400 متر را در 13.4 ثانیه طی کرده است. این خودروی عضلانی از نظر تواناییهای توقف نیز بهبود یافته است به گونهای که برای توقف از سرعت 113 کیلومتر در ساعت و رسیدن به سکون به 45.4 متر فاصله نیاز دارد درحالیکه این رقم برای مدل قبلی به 46.6 متر میرسد. فاصله توقف موردنیاز از سرعت 160 کیلومتر در ساعت تا سکون نیز برای نسلهای جدید و قبلی موستانگ اکوبوست به ترتیب 89.3 و 93.8 متر است.
نکته جالب به عملکرد نه چندان خوب نسل جدید موستانگ اکوبوست در تست اسکید پن مربوط میشود به گونهای که حداکثر شتاب جانبی 0.95 جی را ثبت کرده درحالیکه این رقم برای مدل قبلی 1.02 جی بوده است. احتمالاً دلیل این تفاوت به استفاده از لاستیکهای پیرلی پی زیرو کورسا PCZ4 نسل قبلی مربوط میشود. مدل جدید به لاستیکهای پی زیرو PZ4s که چسبندگی کمتری دارند مجهز شده است. همچنین پهنای لاستیکهای مدل قبلی 265 است درحالیکه نسل جدید از لاستیکهایی با پهنای 255 استفاده میکند.