تجربه و آزمایشفورد

اولین رانندگی با نسل جدید فورد موستانگ، به‌روزرسانی با پایبندی به سنت‌ها

نسل جدید فورد موستانگ با به‌روزرسانی همان فرمول سنتی قبلی، ممکن است خودرویی کاملاً جدید یا بی‌نقص نباشد اما تمام تلاش خود را می‌کند تا راننده پشت فرمان لذت ببرد.

فورد این روزها فقط یک خودروی سواری در آمریکا عرضه می‌کند که آن موستانگ است زیرا دیگر محصولات این شرکت همگی شاسی‌بلند و پیکاپ هستند. نسل هفتم موستانگ که با کد S650 شناخته می‌شود، اساساً از همان پلت‌فرم نسل قبلی استفاده می‌کند اما به‌روزرسانی‌های ظاهری و فنی را تجربه کرده است. موستانگ GT همیشه مناسب‌ترین نسخهٔ این خودرو از لحاظ توازن سرعت و قیمت بوده و هرچند حالا به مدل میانی تبدیل شده که بین نسخه‌های اکوبوست و دارک هورس قرار می‌گیرد اما هنوز هم دینامیک رانندگی بسیار هیجان‌انگیزی را ارائه می‌کند و به نسخهٔ جدیدی از نسل چهارم پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 کایوت مجهز شده است.

این پیشرانهٔ تنفس طبیعی به‌روزرسانی سبکی را نسبت به موتور نسل قبلی تجربه کرده است و درنتیجه حالا ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که با سفارش سیستم اگزوز فعال ۱,۲۲۵ دلاری این اعداد به ۴۸۶ اسب بخار و ۵۶۷ نیوتن متر افزایش پیدا می‌کنند. ردلاین موتور ۷,۵۰۰ rpm است و گیربکس استاندارد شش سرعته دستی است درحالی‌که ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک هم قابل سفارش خواهد بود. زیر پوست موستانگ نیز به‌روزرسانی‌های جزئی مثل تقویت ترمزها و اصلاح سیستم فرمان صورت گرفته است.

فورد در نسل جدید موستانگ نسخه‌ای از همان گیربکس شش سرعتهٔ دستی گتراگ را ارائه کرده که بیش از یک دهه در مدل‌های مختلف موستانگ استفاده می‌شد. این گیربکس اما به دلیل آسیب‌پذیری بالا و ضعف خنک‌کنندگی موردانتقاد بوده و به همین دلیل است که فورد در مدل دارک هورس گیربکس بادوام‌تر ترمک را ارائه کرده است؛ بنابراین، عجیب به نظر می‌رسد که چرا این شرکت موستانگ GT را هم به گیربکس ترمک مجهز نکرده خصوصاً با توجه به اینکه کامارو سال‌ها است از همین گیربکس استفاده می‌کند.

موستانگ جدید در داخل خانه‌تکانی بزرگی را تجربه کرده که ویژگی اصلی آن دو نمایشگر ۱۲.۴ اینچی برای صفحه آمپر و ۱۳.۲ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و کنترل اکثر ویژگی‌های خودرو از تهویه گرفته تا لانچ کنترل است که زیر یک پانل شیشه‌ای یک‌تکه جای گرفته‌اند. این مجموعه خیلی عالی به نظر می‌رسد و استفاده از آن آسان است. تنها انتقاد وارده به کابین موستانگ جدید فقدان نشانه‌های رترو از مدل‌های قدیمی است. البته به نظر می‌رسد فورد تلاش کرده با این طراحی، خریداران جوان‌تر و آگاه‌تر از تکنولوژی را به سمت موستانگ جلب کند. بااین‌حال، متریال داخلی خودرو خیلی خوب هستند و در اکثر قسمت‌ها از مواد نرم و خوش لمس استفاده شده است.

موستانگ آزمایشی ما مجهز به پکیج پرفورمنس و گیربکس دستی بود و با آپشن‌هایی مثل کمک‌فنرهای فعال مگنه‌راید، سیستم صوتی B&O با ۱۲ بلندگو، ترمزهای برمبو و… قیمت آن به ۶۰,۷۵۵ دلار رسیده بود. در طول رانندگی، از تعادل خوب و چسبندگی چشمگیر خودرو لذت بردیم درحالی‌که ترمزهای برمبو هم حس خوب و قدرت توقف بسیار بالایی داشتند. بااین‌حال، فرمان خودرو بیش‌ازحد تیز شده و برای ورود مطمئن به پیچ‌ها بسیار سبک است. همچنین هرچند احساس و بازخورد فرمان کمی نسبت به نسل قبلی بهبود پیدا کرده اما هنوز هم احساس کافی از چرخ‌های جلو به راننده نمی‌دهد.

البته این بدان معنا نیست که موستانگ رانندگی جذابی ندارد و اگر نتوانید پشت فرمان چنین خودرویی تفریح کنید احتمالاً نمی‌دانید تفریح و سرگرمی چیست. گشتاور در دورهای میانی پیشرانه زیاد است و هرچند بعد از ۶ هزار rpm کاهش پیدا می‌کند اما پیش از آن رضایت‌بخش است به‌گونه‌ای که با دنده دو می‌توان به سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسید. کمک‌فنرهای مگنه‌راید نیز معجزه می‌کنند زیرا از یک سو حتی روی آسفالت خراب و رینگ‌های ۱۹ اینچی با لاستیک‌های فاق کوتاه سواری نرم و یکنواختی را فراهم می‌کنند و از سوی دیگر به چسبندگی و چابکی خودرو کمک خواهند کرد.

البته در سرعت‌های بزرگراهی مقداری سروصدا از لاستیک‌ها به گوش می‌رسد اما در ترددهای طولانی با عملکرد بهتر تعلیق و سطح پایینی از لرزش و ارتعاش، کیفیت سواری موستانگ از همیشه بهتر شده است. از سوی دیگر اما مثل تمام نسل‌های موتور کایوت، صدای این ۵ لیتری برای یک موتور V8 با این اندازه و شخصیت چندان عالی نیست. موستانگ GT همچنین به لطف صندلی‌های جلوی جادار، خودرویی مناسب برای رانندگی‌های روزمره خواهد بود و من با قد ۱۸۰ سانتی‌متر دید خوبی به جلو داشتم. بااین‌حال، سرنشینان عقب بهتر است کوتاه‌قامت باشند زیرا سر من به سقف برخورد می‌کرد و وقتی صندلی‌های جلو به عقب داده می‌شد مجبور شدم پاهایم را جمع کنم.

به‌طورکلی، نسل جدید موستانگ خودرویی جذاب اما سنتی با پیشرانهٔ V8، محرک عقب و گیربکس دستی است که به‌خوبی بروز شده است. این ماشین در هر نوع رانندگی از ترددهای آرام شهری گرفته تا دود کردن لاستیک‌ها، لبخند بزرگی را روی لبان راننده می‌نشاند. موستانگ هنوز هم برای چیزی که ارائه می‌کند قیمت مناسبی دارد و حس خاص‌تری را نسبت به اعداد و ارقام روی کاغذ ارائه می‌کند. ماسل کار فورد ممکن است خودرویی کاملاً جدید یا بی‌نقص نباشد اما مثل موستانگ‌های قبلی، تمام تلاش خود را می‌کند تا راننده پشت فرمان لذت ببرد.

مشخصات فنی

Ford Mustang GT 2024

پیشرانه ۵.۰ لیتری V8
قدرت ۴۸۶ اسب بخار
گشتاور ۵۶۷ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۳ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت
طول ۴,۸۱۱ میلی‌متر
عرض ۱,۹۱۵ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۹۱ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۷۱۸ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۳۷۰ لیتر
وزن ۱۷۳۵ کیلوگرم
مصرف سوخت ۱۳.۴ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۴۳,۰۹۰ دلار
قیمت تست‌شده ۶۰,۷۵۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۲ رای
منبع
Motor1Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. مهراد

    ۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (764 ديدگاه)

    بررسی کاملا متوسط و با نظر شخصی بود ، در هر حال خواندنش سرگرم کننده بود

    یجاش خیلی جالب بود میگفت صدای پیشرانه ۵ لیتری فورد خیلی جالب نیست ، به نویسنده حتما و قطعا پیشنهاد میکنم که خودش رو به پزشک گوش نشون بده

    در نهایت این نسل از ماستنگ ( چه اسراریه مینویسید موستانگ ؟ ) بسیار زیبا و شکیل و با کلاس و برازنده با طراحی بروز و مدرن و بی نقص و مشخصات فنی عالی نسبت به قیمت و یه پلتفرم خفن و بی نقص برای مدل های رده بالاتر شلبی در آیندس

    تبریک به طرفداران آمریکن کارز

    موافقم 57
    مخالفم 28
    1. Parsa

      ۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (12 ديدگاه)

      (یجاش خیلی جالب بود میگفت صدای پیشرانه ۵ لیتری فورد خیلی جالب نیست ، به نویسنده حتما و قطعا پیشنهاد میکنم که خودش رو به پزشک گوش نشون بده)
      این حرفت رو قبول دارم ولی برای کسایی که صدای لامبورگینی فراری بوگاتی دوج شورلت و….
      صدق نمیکنه

      موافقم 10
      مخالفم 1
    2. قاسم

      ۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (30 ديدگاه)

      ای زرشک!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Arshia m3csl

    ۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    ماستنگ واقعا با کیفیت و بی نظیر و محشره👌🏽🌹🧡🧡 طراحیش که عالی و با اصالته هندلینگ عالی هم داره ولی قیمتش رفته بالا ۶۰ هزار دلار قدیم پول شلبی gt350 به زور میشد الان ماستنگ gt اینقدره قیمتش بالا رفته ولی همچنان می ارزه با اینکه قیمتش نصبت به کامارو و چلنجر گرونتره

    موافقم 42
    مخالفم 4
  3. فرهاد

    ۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    اصالت ۶۰ ساله 😍🇺🇸🇺🇸💪

    موافقم 39
    مخالفم 2
  4. سوشیانت

    ۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1931 ديدگاه)

    بهترین کابین رو در بین ماسل کار ها داره

    موافقم 37
    مخالفم 9
    1. Hamidreza

      ۵ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (327 ديدگاه)

      همیشه ماستانگ بهترین کابین رو بین ماسل کارها داشته و تو نسل جدید هم قطعا همینطور ولی طراحی کابینش جوریه که یخورده حس پیکاب به آدم میده… اما در کل از کابین نسل قبلی خیلی بهتره…

      موافقم 11
      مخالفم 2
  5. amir

    ۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (113 ديدگاه)

    طراحی خوب و زیبایی داره در نمای جلو طراحی ملایم و زیبایی داره نمای جانبی هم همینطوری ولی طراحی عقب نسبت به نسل قبل پس رفت کرده.
    طراحی داخلی ماشین هم به نظر من خوب نیست و همه چی خیلی بزرگ و تو چشم طراحی شده و اینکه صفحه کیلومتر دیجیتال اصلا به ماسل کار ها نمیاد.
    و در کل عالی نیست ولی خوبه.

    موافقم 18
    مخالفم 3
  6. Hadi

    ۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    واقعا معرکه شده و رخ زیبایی داره و انگار پخته تر شده ولی دیگه اون حس وحشی بودن نسل قبل رو نداره…
    ۶۰ هزار تا خیلیه با این قیمت من باشم ۸ تا ۱۰ هزار میزارم روش کوروت پایه میگیرم…

    موافقم 21
    مخالفم 2
  7. Dariush saadat

    ۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    نسل به نسل طراحی موستانگ زشت تر میشه
    این سری که افتضاح کامله

    موافقم 15
    مخالفم 48
  8. یوسفی

    ۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    دلم بد جوری لک زده ماستنگ💓❤️

    موافقم 14
    مخالفم 2
  9. مانی

    ۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (255 ديدگاه)

    قیمت پایه 43 هزار دلاری فورد موستانگ GT واقعا مناسب و به صرفه است.واقعا کدوم کمپانی غیر آمریکایی در دنیا می تونه ماشینی با این مشخصات اعجاب آوری رو با چنین قیمت پایین و مناسبی عرضه کنه؟به نظرم اگه بحث تعرفه ها و مالیات ها در اروپا و ژاپن نبود ورود چنین ماشین هایی می تونست فشار زیادی بر کمپانی های اسپرت سازی مثل پورشه وارد کنه.البته کیفیت ساخت محصولات پورشه بالاتر از فورد است ولی تفاوت قیمت رو نمیشه اینجا انکار کرد.

    موافقم 34
    مخالفم 2
  10. AMANTE

    ۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    فورد کم کم داره طراحی موستانگ ( ماستنگ و… ) رو به سمت اسپرت های اروپایی میبره و اون حس و حال ماسل کار یا پونی کار بودن ازش کم شده.

    موافقم 22
    مخالفم 1
  11. BMW

    ۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1219 ديدگاه)

    موستانگ رو فقط برای دل طبیعت و جاده باید برد تا لذت برد🤩

    موافقم 15
    مخالفم 2
    1. M/D

      ۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (207 ديدگاه)

      موافقم خودم موستانگ رپتور بیشتر از بقیه موستانگ ها دوست دارم.
      البته که بیشتر این ماشین ها برای رالی و جاده خاکی درست شدن و آفرود سبک و شاید هم متوسط یادمه چند ماه پیش مت واتسون با پورشه ۹۱۱ داکار تو گل گیر کرد.
      البته امیدوارم دعوا بین آمریکا و آلمان با این کامنتم شروع نشه چون از هر متعصبی حالم به هم میخوره که از جمله متعصبین کره و ژاپن و آلمان و آمریکا.

      موافقم 6
      مخالفم 2
    2. M/D

      ۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (207 ديدگاه)

      راستی یادم میاد میخواستی عکس بزاری انگار هنوز نتونستی عکس بزاری یا منصرف شدی یا هر دلیل دیگری من دخالت نمی کنم ولی از اونجایی که شما چندین بار در خواست راهنمایی در عکس گذاری رو داشتی،تو مطلب وکتور w8 نحوه عکس گذاری تو سایت پدال رو توضیح دادم.
      https://www.pedal.ir/american/1991-vector-w8-twinturbo/

      موافقم 4
      مخالفم 0
  12. آریا

    ۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (91 ديدگاه)

    من خودم موستانگ(ماستنگ) رو خیلی دوست دارم ولی اصالت خودش رو حفظ نکرده یعنی چی صفحه نمایشگر بزرگ میزاری؟ حس مدرن بودن جالب نیست توی موستانگ اصلا در کل احتمال کاهش فروشش هم هست و این نسل دوست داشتنی نیست

    موافقم 6
    مخالفم 1
  13. R@min

    ۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1679 ديدگاه)

    چیزی که مشخص شده سیاست فورد روی این نسل نزدیک کردن مدل اکوبوست و GT بهم هست تا از بازه 30 تا 60 هزار دلار دست مشتری باز باشه و با آپشن ها اندازه جیبش ماستنگ جمع کنه و از طرفی بر عکس نسل قبل که GT رو بولد کرده بود این نسل سطح GT رو خیلی بالا نبرده.

    قدرت واقعی و عیار این نسل قطعا با مدل دارک هورس مشخص میشه که دو تا تریم S و R براش ساختن. بنظر تا آخر این نسل قبل شلبی GT500 نهایت یه مدل SVT COBRA برگرده که تو نسل 5 و 6 نبود.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  14. خاص

    ۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (212 ديدگاه)

    اونجا میشه اصالت ۶۰ ساله
    اینجا میشه پلتفرم ۲۰ سال بیش

    البته که کیفیت موستانگ یکسان با خودروهای داخلی نیست ولی استدلال، باید یکسان باشه.

    اگه تغییر ندادن شاسی در فلان خودرو و تغییر موارد ظاهری مثل چراغ و غیره، نقطه ضعف نیست، پس دیگه معنی نداره در نقدِ ماشین‌های داخلی بگی پلتفرم قدیمی.

    خلاصه استاندارد دوگانه نداشته باشیم
    از قدیمی بودن پلتفرم موستانگ و ۹۱۱ تعریف نکنیم و نگیم اصالت.

    یا اگه میگیم، پس به خودروهای داخلی نگیم چرا مثلاً دنا، پلتفرمش همون سمند هست.

    یا هردوش اصالته
    یا هردوش پلتفرم قدیمی

    موافقم 3
    مخالفم 40
    1. Parsa

      ۵ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (12 ديدگاه)

      ماشینی مثل پورشه پلتفوم قدیمی نداره صرفا شبیه نسخه های قدیمیه و این یعنی اصالت
      ولی دنا همون موتور همون شاسی با یکم امکانات بیشتر و ظاهر کمی بهتره و این یعنی پلتفرم قدیمی
      و
      موضوع اصلی اینه که سمند ماشین پر طرفداری نبود و نباید ادامه پیدا میکرد اون پلتفر؛سمند فقط بدلیل انحصار خودرو فروش داشته

      موافقم 19
      مخالفم 2
    2. رحیم

      ۵ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (16 ديدگاه)

      بابا تو دیگه کی هستی
      دست میرسلیم رو بستی

      موافقم 17
      مخالفم 0
  15. آنتوان

    ۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شبیه آئودی‌های نسل‌های قبل شده 😐

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا