فورد

معرفی نسل جدید فورد رنجر با قیمت 34 هزار دلار

نسل جدید فورد رنجر با پیشرانه‌های ۲.۳ لیتری چهار سیلندر و ۲.۷ لیتری V6 و همین‌طور نسخهٔ رپتور برای بازار آمریکای شمالی معرفی شده است.

فورد نسل پنجم رنجر را در اواخر سال ۲۰۲۱ معرفی کرد و چند ماه بعد هم رنجر رپتور پدیدار شد اما این رونمایی‌ها برای بازارهای خارج از ایالات‌متحده بود و حالا فورد نسل جدید پیکاپ میان‌سایز خود را برای بازار آمریکای شمالی معرفی کرده است. نسخهٔ آمریکایی رنجر جدید کاملاً با همتای جهانی خود یکسان است اما زیر کاپوت تفاوت‌هایی وجود دارد.

پیشرانهٔ استاندارد رنجر یک نمونهٔ ۲.۳ لیتری چهار سیلندر اکوبوست توربو است که در نسخهٔ جهانی هم آن را دیده بودیم و ۲۷۰ اسب بخار و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. علاوه بر این، برای آمریکای شمالی فورد یک پیشرانه ۲.۷ لیتری V6 را هم در نظر گرفته که با F150 و برانکو مشترک است و ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور دارد. نسخهٔ پرچم‌دار رپتور هم هرچند مثل نسخهٔ جهانی از همان موتور ۳ لیتری V6 توئین توربو استفاده می‌کند اما در نسخهٔ آمریکایی با ۴۰۵ اسب بخار قدرت و ۵۸۳ نیوتن متر گشتاور، بسیار قوی‌تر است. انتقال نیروی هر سه موتور هم توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

درحالی‌که نسخه‌های معمولی رنجر به‌صورت محرک عقب یا چهارچرخ محرک قابل خریداری هستند، نسخهٔ رپتور به‌صورت استاندارد از سامانهٔ چهارچرخ محرک پیشرفته به همراه گیربکس کمکی دو سرعته و قفل دیفرانسیل جلو و عقب بهره می‌برد. رینگ‌های ۱۷ اینچی که با لاستیک‌های ۳۳ اینچی آل‌ترین گودریچ پوشیده شده و زیر گلگیرهای برجسته‌تر قرار گرفته‌اند نیز یکی دیگر از ویژگی‌های رنجر رپتور هستند.

این نسخهٔ آفرودی همچنین از حالات رانندگی مختلف شامل معمولی، یدک کشی، اسپرت، لغزنده، آفرود، راک کرال و باها هم بهره می‌برد که عملکرد کمک‌فنرهای ۲.۵ لینچی فاکس و همین‌طور پیشرانه، گیربکس، کالیبراسیون ABS، کنترل کشش، فرمان و پدال گاز را تغییر می‌دهد. این حالات رانندگی مختلف حتی گرافیک صفحه آمپر و نمایشگر لمسی را هم تغییر می‌دهند. رنجر رپتور به سیستم اگزوز سوپاپ‌دار فعال با حالت‌های ساکت، معمولی، اسپرت و باها هم مجهز است.

رنجر جدید علاوه بر نسخهٔ رپتور، در سه مدل دیگر بنام‌های XL، XLT و لاریات عرضه می‌شود. تیپ XL با جلوپنجرهٔ تمام مشکی ارائه می‌شود اما تیپ‌های LX و لاریات از تریم خاکستری در قاب و نوار میانی جلوپنجره بهره می‌برند و جلوپنجرهٔ کرومی هم برای آن‌ها قابل سفارش است. XL و XLT به‌صورت استاندارد از رینگ‌های ۱۷ اینچی استفاده می‌کنند اما لاریات روی رینگ‌های ۱۸ اینچی قرار می‌گیرد.

پذیرش سفارشات خرید رنجر و رنجر رپتور اواخر همین ماه در آمریکای شمالی آغاز می‌شود. قیمت پایهٔ نسخهٔ معمولی از ۳۴,۱۶۰ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که این رقم برای رپتور ۵۶,۹۶۰ دلار خواهد بود. این در حالی است که قیمت پایهٔ نسل قبلی از ۲۸,۸۹۵ دلار آغاز می‌شد. نسل جدید این پیکاپ میان سایز در اواخر تابستان راهی بازار می‌شود اما عرضهٔ نسخهٔ ۲.۷ لیتری V6 به اواخر پاییز موکول شده است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. عارف

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (322 ديدگاه)

    آقا این متن چقدر غلط املایی داشت

    موافقم 21
    مخالفم 7
    1. علیx76

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (340 ديدگاه)

      نسخه رپتور با ۴۰۰ اسب قدرت و ۵۶ هزاردلار قیمت و فرض دلار ۶۰ هزار تومنی میشه ۳.۵ میلیارد :)))
      یکم گرونتر از تونلندG
      فکر کنم هایلوکس ۱۰ سال کار رو این قیمت میدن :))))
      حیف از عمر و جوونی‌ما …

      موافقم 61
      مخالفم 5
    2. viper2

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      از لحاظ کیفیت و کلاس و اینجور چیز ها این تو کلاس خودش عالیه اما از لحاظ کارایی و دوام تو شرایط سخت صد در صد هایلوکس بهتر از اینه .

      موافقم 12
      مخالفم 84
      1. iman1199

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        فورد رنجر از لحاظ دوام و کارایی تو شرایط سخت هم صد درصد میتونه بهتر باشه
        اینم اگه الان مثل توویتا هالیوکس یه بیابون خشک و خالی بود علاوه بر اینکه دوام بسیار بالاتری میتونه داشته باشه فروش بسیار بالاتری هم تجربه میکرد
        پس از لحاظ کارایی و دوام تو شرایط سخت هم این صد درصد این بهتر از هایلوکسه تو آمار بیشترین دوام هم وانت فورد اول بود
        ولی اینها ترجیح دادن برای فورد رنجر بجای اینکه فقط به فکر فروش باشن
        ترجیح دادن یه محصول همه چیز تمام ارائه بدن که همه چیزش سطح بالا و بهتر باشه
        حالا به این موارد اینم اضافه کنیم که آفرودی ترین تیپ تاکوما یا هایلوکس یعنی تی آر دی پرو در حد این نیستن یعنی رقیب مستقیمی برای فورد رنجر کلا نیستن که خواسته باشیم مقایسه کنیم
        چون نسخه فورد رنجر رپتور یه چیز سطح بالاتر در آفروده

        موافقم 63
        مخالفم 7
      2. محمد

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (344 ديدگاه)

        یزید خود پیکاپ های تویوتارو امریکایی ها میسازن حالا تو دیگه هایلوکس رو ( حداقل میگفتی توندرا ) از پیکاپ های امریکایی بالاتر میدونی ؟؟

        موافقم 9
        مخالفم 6
        1. iman1199

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          ولش کن اون اشتباه میکنه پیکاپ های امریکایی بالاترین هستن ما هم بهش گفتیم
          فقط منظورت از «یزید» در ابتدای نظرت چیه؟

          موافقم 30
          مخالفم 5
        2. viper2

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          اصلا چه ربطی به هم دارن . پیکاپ امریکایی تو بخش فول سایز اوله و برای یدک کشی و باربری حرف اولو میزنه . بعدشم من خودم یه امریکایی فن دو اتیشه هم هستم و خیلی هم درباره پیکاپای امریکایی تحقیق کردم اما تو پیکاپای مید سایز قطعا قطعا هایلوکس بهتره

          موافقم 1
          مخالفم 29
        3. iman1199

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          ربطش اینه که داری هیت میدی تابلوعه نظرت.
          تو پیکاپ مید سایز قطعا فورد رنجر رپتور برتره
          الکی در پوشش امریکایی فن هم ظاهر نشو هیتر

          فورد رنجر رپتور یعنی نسخه رنجر رپتور قطعا قطعا قطعا برتری داره تو پیکاپای مید سایز قطعا قطعا قطعا فورد رنجر رپتور برتری داره اصلا تاکوما یا هایلوکس حتی در نسخه دی آر دی پرو اصلا در حدش نیستن
          چون رنجر رپتور کلا یه چیز سطح بالا بالاتره
          هم در سیستم تعلیق پیشرفته ترش و هم در موتور و هم در کابین و امکانات کلا از هر لحاظ برتری داره.

          موافقم 21
          مخالفم 3
    3. امیر دهقان

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (689 ديدگاه)

      میشه یکی از این غلط‌ها رو بفرمایید؟
      چون بجز یک مورد که اصلاح شد من دیگه چیزی نمیبینم

      موافقم 15
      مخالفم 2
  2. R@min

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1664 ديدگاه)

    این نسل زیادی قوی و مجهزه و نزدیک F150 شده. فکر نمی کنم تویوتا سر هایلوکس و تاکوما انقدر ریخت و پاش کنه.

    موافقم 27
    مخالفم 2
    1. viper2

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      موتور هایلوکس از این خیلی خیلی بهتره

      موافقم 7
      مخالفم 77
      1. iman1199

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        موتور فورد رنجر از هر لحاظ خیلی خیلی بهتره با فاصله زیاد خیلی خیلی بهتر از موتور هایلوسه

        موافقم 55
        مخالفم 8
      2. OM.01

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (403 ديدگاه)

        دوست عزیز میشه دلایل علمی خود هم بگوید؟میگویی موتور هایلوکس خیلی بهتر از اینه. خوب باشه اوکی حرفی نیست. ولی مدرکت کو؟

        پ.ن= آی من دیدم فلانی بهمان کارو کرد نشد مدرک. منظورم اینه بیایی موتور رو باز کنی و برتری هارو بگی.

        موافقم 21
        مخالفم 3
        1. iman1199

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          اینها دلیل علمی ندارن
          دلیل و هدفشون هیت دادن و تعصب نابجای خودشونه
          وگرنه در واقعیت تفاوت خاصی وجود نداره
          هردو متناسب با شرایط ساخت خودشون هستن و هردو میتونن دوام و کارایی بالایی داشته باشن.
          دلیل جواب منم همین بود چون که نباید اینطور متعصبانه نظر بدن

          موافقم 41
          مخالفم 5
        2. viper2

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          خب این موتور ظریب تراکمی بالا تری نسبت به موتور هایلوکس داره و پیچیده گی های بیشتری داره درسته قدرت بیشتری داره اما برای وانت دوام موتور مهم تر هست (البته در صورتی که هر دو موتور قدرت کافی رو داشته باشن) شما برات واجب نیست که شتاب وانتت ۶ ثانیه باشه اما برات واجبه که وانتت خرابی ای نداشته باشه و موتور هایلوکس به دلیل سادگی برای کاربری وانت از این بهتر هست

          موافقم 5
          مخالفم 49
        3. viper2

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          یکی از برتری های تویوتا اینه که موتورش بلوک چدن هست درسته سنگین تر و گرم تر هست اما بسیار سخت تر و محکم تر از اکوبوست هست .

          موافقم 6
          مخالفم 48
        4. iman1199

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          موتوور این فورد رنجر پیچیده تر هست ولی اینجور نیست که مثل موتور سوپر اسپرت ها باشه
          اینم در عین پیشرفته تر بودن دوام بالایی داره و خرابی نداره

          موافقم 39
          مخالفم 4
        5. iman1199

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          بلوک چدن برتری حساب نمیشه
          اتفاقا موارد مختلفی از موتور های بلوک آلومینیومی هست که جزو بادوام ترین موتور ها هستن
          تو این مورد هم همینطور
          اینجور نیست اسم جنس بلوک رو بگی چون چدنه پس دیگه محکم تره
          نه اینطور نیست
          خود چدن نسبت به آلومینیوم سختی بیشتری داره ولی
          مهندسی کارش همینه موتور های بلوک آلومینیومی طوری طراحی میشن که اینها هم جزو بادوام ترین ها هستن

          فکر کردی موتور xu7 پژو عه نه اینطور نیست فرق میکنه دوام موتور فورد فرقش از زمین تا آسمونه
          و موتور فورد خیلی بهتر هست

          موافقم 37
          مخالفم 4
        6. حسین

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          وایپر عزیز
          بالاتر بودن ضریب تراکم دلیل بر کم دوام بودن موتور نیست. حرفت درسته ها، پیچیدگی و همه اینا موثر هستن اما دلیل نمیشن.
          از طرف دیگه، اگه بخواین چدنی بودن رو مزیت حساب کنید، باید با سند اثبات کنید که موتور اکوبوست “به دلیل چدنی نبودن” ضعف داره. در غیر این صورت حرفتون در حد فرضیه باقی میمونه و اثبات نمیشه.
          در کل حرفای درستی زدی، اطلاعات خوبی هم دادی، با دوام بودن تویوتا هم بر کسی پوشیده نیست. اما این دلایل برای قضاوت کافی نیستن. خودت هم از روی اینا قضاوت نکن. حتی اگه دیدی هایلوکس توی آمار خرابی موتور بهتر عمل کرده هم، بازم نمیتونی با قطعیت بگی دلیلش همین چیزایی بوده که گفتی. بلکه فقط میتونی بگی که هایلوکس طبق آمار، موتور با دوام تری داره.

          موافقم 11
          مخالفم 1
        7. viper2

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          کاربر حسین یه سوال اگر روی این معیار ها حساب نکنم پس باید روی چی حساب کنم؟

          موافقم 1
          مخالفم 14
        8. حسین

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          وایپر عزیز
          با این معیارها و البته در نظر گرفتن اینکه تویوتا همیشه ماشینهای بادوامی ساخته، میتونی بگی “”احتمالا”” این بار هم تویوتا دوام بیشتری داره. اما این فقط یه احتماله. باید بیست سال دیگه بیای این دوتا ماشین رو بررسی کنی، ببینی توی تعدادی که فروختن، چند مورد خرابی موتور بوده و اینکه دلیل اون خرابی ها چی بوده؟ اون وقت میتونی دقیق قضاوت کنی.

          تنها چیزی که میشه روش حساب کرد، آماره. عدد و رقم نشون میده که تعداد خرابی کدوم بیشتر بوده. اما دلایل خرابی و دلایل دوام رو نمیتونیم بفهمیم. در شرکتهای مختلف واحدی وجود داره به اسم مهندسی کیفیت که خیلی چیزا رو اونجا مشخص میکنن و خب اطلاعاتش هم محرمانه باقی میمونه. توی سایتها و بررسیهای خارجی هم من تا حالا ندیدم که بیان ضریب تراکم و اینا رو “ملاک” قرار بدن برای “پیش بینی” دوام یک موتور. گرچه بازم میگم، یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار روی دوام موتور، ضریب تراکمش و بوست توربو هستش. اما با ملاک قرار دادن اینها نمیشه پیش بینی کرد. چرا؟؟ چون ممکنه اون واحد مهندسی کیفیت و مهندسی تولید، اقداماتی انجام داده باشن که اون موتور بتونه تحت شرایط پرفشار بسیار با دوام باشه.
          مثال میزنم. ب ام و M3 مدل E46 زمانی که اومد، خیلیا گفتن موتورش کم دوام خواهد بود چون قدرت زیادی از حجم کمی گرفته. اما اون موتور تبدیل شد به یکی از با دوامترین موتورهای ب ام و. (گرچه E46 در مجموع ماشین کم استهلاکی نبود، اما موتور با دوامی داشت)

          موافقم 2
          مخالفم 0
        9. viper2

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          ممنون

          موافقم 1
          مخالفم 0
      3. علیx76

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (340 ديدگاه)

        طبق نظر شما، موتور فولکس بیتل هم بهتر از هایلوکسه چون هم ضریب تراکمش کمتره هم پیچیدگی‌هاش، تازه هواخنک هم هست و رادیاتی نداره که بخواد سوراخ شه یا نشتی بده و موتور بسوزه.

        موافقم 7
        مخالفم 1
        1. viper2

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          نه من گفتم در صورت کافی بودن قدرت . و همچنین کافی بودن تکنولوژی
          هایلوکس اگه موتورش بد بود از سال ۲۰۰۳ تا الان تقریبا بدون تغییر تولید نمیشد

          موافقم 0
          مخالفم 16
  3. حسین

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود به همه
    این ویدیو درباره دنده کرال هستش. اگه تصور میکنید که دنده کرال برای افزایش گشتاور استفاده میشه، بهتره “یکم” تجدید نظر کنید و کارایی دقیق ترشو توی این ویدیو ببینید:
    https://youtu.be/hmZeHb6eUZ0

    این ویدیو هم درباره کارایی قفل دیفرانسیل هستش. بی ارتباط به این پست نیست:
    https://youtu.be/wVHg74V76Tw

    موافقم 2
    مخالفم 2
  4. Hadi

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    خیلی عالیه فورد همیشه بهترین پیکاپ ها رو میسازه 👌🏼
    الان هم سری F و ماوریک موفقیت خوبی تجربه کردن رنجر هم میاد که کلاس میان سایز رو کامل کنه…

    موافقم 15
    مخالفم 3
  5. F

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (223 ديدگاه)

    کلرادو خورده‌ شد

    موافقم 1
    مخالفم 9
  6. Hamilton1970

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (528 ديدگاه)

    فاینالی!
    عجیبه که بعد گذشت مدتها از معرفی نسخه اروپا و استرالیا بعد سراغ آمریکا رفتن!
    در هر صورت که عالیه
    پدال این ماشین رو زیر پای همه تون آرزو میکنم

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا