فورد

نسل جدید موستانگ شلبی GT500 آماده رونمایی می‌شود

تصاویر جاسوسی جدید از نسل جدید شلبی GT500 در میشیگان، خودرویی با ظاهری خشن و نزدیک به نسخه تولیدی را نشان می‌دهد که احتمالاً تا پایان ۲۰۲۵ رونمایی می‌شود.

از زمان معرفی نسل ششم فورد موستانگ در سال ۲۰۲۳، طرفداران منتظر یک مدل شلبی قدرتمند بوده‌اند. شایعات درباره این خودروی عضلانی با عملکرد بالا سال‌هاست که وجود دارد اما هنوز چیزی به‌صورت رسمی تأیید نشده است. بااین‌حال، تصاویر جاسوسی جدید از یک پروتوتایپ شلبی GT500 که در خیابان‌های میشیگان دیده شده، نشان می‌دهد که این انتظار به‌زودی به پایان می‌رسد. عکاسان جاسوس تصاویری دقیق از این پروتوتایپ GT500 که با پوشش استتاری در خیابان‌ها تردد می‌کرد، ثبت کرده‌اند.

این خودرو برای رونمایی احتمالی در اواخر سال ۲۰۲۵ آماده به نظر می‌رسد. نمای جلویی با لایه‌ای ضخیم از تور و پارچه پوشیده شده تا تغییرات سپر و جلوپنجره مخفی بماند، اما می‌توان ورودی‌های بزرگ‌تر برای جلوپنجره بالایی و پایینی و همچنین برآمدگی‌هایی در کناره‌های کاپوت را مشاهده کرد. در بخش عقب نیز وضعیت مشابه است؛ یک پوشش پارچه‌ای سپر را مخفی کرده و استتار روی گلگیرها و درب صندوق دیده می‌شود. سر اگزوزهای چهارگانه باریک به‌وضوح برای نسخه تولیدی نهایی نیستند درحالی‌که بال عقب ظاهراً از موستانگ GT معمولی گرفته شده است.

رینگ‌ها و لاستیک‌ها جذاب‌ترین بخش این نمونه آزمایشی هستند. با دقت بیشتر، می‌توان دید که لاستیک‌ها در جلو ۳۰۵/۳۰ و در عقب ۳۱۵/۳۰ هستند؛ اندازه‌ای که دقیقاً با نسل قبلی GT500 یکسان است. این لاستیک‌ها از نوع پیرلی P Zero R بوده و عبارت «فقط برای استفاده در پروتوتایپ» روی دیواره آن‌ها حک شده است. برخلاف پروتوتایپ قبلی GT500 که رینگ‌های فیبر کربنی داشت، این مدل از رینگ‌های آلیاژی سنتی‌تر استفاده می‌کند. به‌احتمال‌زیاد، این ترکیب رینگ و لاستیک به‌عنوان گزینه پایه برای GT500 جدید ارائه خواهد شد درحالی‌که رینگ‌های فیبر کربنی و لاستیک‌های چسبنده‌تر به‌عنوان آپشن اسپرت‌تر در دسترس خواهند بود.

هیچ اطلاعات رسمی درباره پیشرانه GT500 جدید وجود ندارد اما سرنخ‌هایی از یک سند داخلی فاش‌شده از کارخانه موتورسازی دیربورن در میشیگان به دست آمده است. این سند از برنامه تولید موتوری با نام رمز «لجند» خبر می‌دهد. این کارخانه در حال حاضر موتور ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژر را برای رپتور R تولید می‌کند. همین موتور در نسل قبلی GT500 با ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده شده بود؛ بنابراین، منطقی است که این کارخانه موتور GT500 جدید را نیز تأمین کند. هنوز میزان دقیق قدرت مشخص نیست، اما انتظار می‌رود GT500 جدید بیش از ۸۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد و شاید حتی به سطح موستانگ GTD با ۸۱۵ اسب بخار نزدیک شود.

با توجه به ظاهر نزدیک به تولید این پروتوتایپ، احتمالاً زمان زیادی تا رونمایی رسمی باقی نمانده است. انتظار می‌رود شلبی GT500 جدید به‌عنوان مدل ۲۰۲۶ در اواخر سال ۲۰۲۵ معرفی شود و جایگاه خود را به‌عنوان یکی از قدرتمندترین موستانگ‌های تاریخ تثبیت کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۵ رای
منبع
motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. johnmarston

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (189 ديدگاه)

    بنازم
    موستانگ واقعی و خفن یعنی این

    موافقم 52
    مخالفم 6
    1. جرمی کلارکسون

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1109 ديدگاه)

      بهترین خبر این هفته بود

      موافقم 30
      مخالفم 5
    2. shirko

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (277 ديدگاه)

      ب نظرم ۸۰۰ اسب ماشین امریکایی می شه ۵۰۰ اسب ماشین های اروپایی !!

      موافقم 12
      مخالفم 40
      1. froG-driVer

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1224 ديدگاه)

        خب
        بقیش

        موافقم 17
        مخالفم 2
      2. Cadillac-V

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (439 ديدگاه)

        همین شماها میاین میگین چرا یه شخصی میگه ماشاالله درحالی که خودتون فوق‌العاده بدترین

        اروپایی هروقت بخواطر محدودیت های اتحادیه اروپا تونست یه فیبرکربن بزاره رو ماشیناش بیاد از همون ۵۰۰ اسبش حرف بزنه
        اروپایی یعنی موتور ۳ لیتریV6 با هزاران فناوری توروبو آخرشم با کیت اگزوز صدا قوطی نوشابه میده همشم بخواطر محدودیت ها
        ولی آمریکایی یعنی اوج لذت رانندگی یعنی موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژر که کافیه صداشو بشنوی و روحتو جَلا بدی!!!

        موافقم 9
        مخالفم 5
    3. علی کریمی

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      بزودی فورد ورشکست میشه.

      موافقم 2
      مخالفم 22
  2. B

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1066 ديدگاه)

    اخه اینا پوشوندن داره خب دیزاین که معلومه فقط موتور دچار تغییرات میشه

    موافقم 23
    مخالفم 5
  3. r8gt

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    چراغ عقبش سوخته یا راهنماشه؟

    موافقم 5
    مخالفم 14
    1. PURIYA

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (813 ديدگاه)

      چجوری اونو دیدی آخه😂

      موافقم 5
      مخالفم 2
  4. (Ali(chevynova

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (7814 ديدگاه)

    فورد یه همت کنه رو این بصورت سفارشی یه موتور ۴۶۰ با کاربرات ۴ دهنه دیمون ببنده
    لاستیک عقبهاش از گشتاور بینهایتش جر میخورن💪

    بابا مرحبا شلبی gt500 مدل ۱۹۶۹
    بابا مرحبا gt500 kr مدل ۲۰۰۸
    بابا مرحبا پرفروشترین کوپه اسپرت جهان

    موافقم 16
    مخالفم 37
    1. آریا

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (303 ديدگاه)

      کاربرات تو سال2026؟

      موافقم 36
      مخالفم 9
      1. amir

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (3913 ديدگاه)

        داداش همین که اومده سراغ مدل ۲۰۰۸ خودش معجزه اس
        قبلا بالای ۱۹۷۵ مدل مثال نمیزد برو خداتو شکر کن

        موافقم 15
        مخالفم 2
    2. حمید

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (310 ديدگاه)

      انقدر تعمیرات خودرو های اسقاطی انجام دادی
      مغزت هم قدیمی و مستهلک شده
      آخه چه دلیلی برای بهتر بودن یک پیشرانه پر مصرف، پر استهلاک با روغن ریزی فراوان و منسوخی که گفتی بر پیشرانه ای که زیر کاپوت این ماشین نصب شده وجود داره؟
      فورد حتی نقشه ها و مدارک یا پرونده های محصولات قدیمی رو ریخته دور!

      موافقم 9
      مخالفم 12
      1. (Ali(chevynova

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (7814 ديدگاه)

        اره یدونه از اون اسقاطی ها که ارزوی خریدش رو داری ولی توان بدست اوردنش رو نداری کاماروئه که الان برای خرید یه ۸ سیلندرش باید حداقل ۱۲۰۰ پول داشته باشی
        ولی نهایت داشته تو پول یه اسنپه

        موافقم 13
        مخالفم 13
        1. cehx

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (438 ديدگاه)

          بدبخت اونی کاماروشو میاره پیش تو😂

          موافقم 9
          مخالفم 8
        2. حمید

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (310 ديدگاه)

          بر چه مبنا و اساسی از میزان سرمایه کاربران پدالی که ازت انتقاد میکنن خبر داری؟ شما زندگی مارو کجا دیدی؟
          مطمئن باش کسی که ۱.۲ میلیارد تومان به شورولت کامارو زمان شاه پول میده برای استفاده روزمره باید به عقلش شک کرد مگر اینکه برای ماشین دوم یا سوم بخواد که اون هم از روی علاقه و کلکسیونی بودن قابل قبول هست نه از لحاظ منطق… بزار ۶ ماه بگذره وقتی بنزین شد لیتری ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان اونوقت ببینم کسی پیدا میشه همون کامارو رو ۷۰۰ میلیون تومان بخره؟ بعید می‌دونم؛
          شما کافیه از منطقه های آزادی مثل کیش دیدن کنی و یکبار موستانگ یا کامارو مدل بالا کرایه کنی تا تعصبی که نسبت به پیرمرد های پرمصرف داری به کل تغییر کنه.

          موافقم 8
          مخالفم 10
        3. (Ali(chevynova

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (7814 ديدگاه)

          Cehx
          چیه
          حرصت درمیاد از واقعیت؟
          اره برام کامارو بارها اومده
          نوا و بیوک که از دستم حسابش در رفته

          موافقم 6
          مخالفم 8
        4. (Ali(chevynova

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (7814 ديدگاه)

          حمید

          ((بر چه مبنا و اساسی از میزان سرمایه کاربران پدالی که ازت انتقاد میکنن خبر داری؟ شما زندگی مارو کجا دیدی؟))

          بر همون مبنایی که تو داری در مورد ماشینهای قدیمی و ارزشمند لقب اسقاطی میدی
          اینرو بدون کسی که تو این دوره و زمونه ماشین امریکایی زیرپاش هست حساب بانکیش پره و هیچ ترسی از هزینه های دلاری این ماشینها نداره
          موستانگ و کامارو جدیدم سوار شدم تو همین تهران و همچنان میگم فقط قدیمی

          موافقم 1
          مخالفم 2
        5. cehx

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (438 ديدگاه)

          نه داداش چه حرصی
          راحت باش♥️
          ولی خب شما یکم آروم بگیر من که ریلکسم
          اصلا ماشالا کاربرات 4 دهنه
          بیا باهم دوست باشیم 😂

          موافقم 4
          مخالفم 1
        6. (Ali(chevynova

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (7814 ديدگاه)

          من دشمنی ندارم با کسی
          ولی نمیدونم چرا خیلی از دستم یسری ها فشاری میشن😂

          موافقم 3
          مخالفم 3
  5. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (590 ديدگاه)

    بهترین کار اینه که از نسخه سوپر شارژ انجین گودزیلا استفاده کنند.خیلی بهش میاد یه وی ۸ با ۷.۳ لیتر حجم پوشراد و قدرت نزدیک ۸۰۰ اسب و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن متر یه گیربکس دستی هم کنارش بزارن چه شود.اون طرف هم چارجر با همی ۸۰۰ اسبی میاد اوففف

    موافقم 19
    مخالفم 16
  6. amir

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    به نظرتون ممکنه فورد بخاد این مدل رو به عنوان رقیبی برای دیمون ۱۷۰ بسازه

    موافقم 7
    مخالفم 14
    1. آریا

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (303 ديدگاه)

      فکککک نکنننمممم

      موافقم 10
      مخالفم 6
      1. BlackWing

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1524 ديدگاه)

        شلبی GT500 هیچ وقت رقیب دیمن نبوده ، دیمن یه درگ استر در لباس ماشین خیابونی بود اما GT500 یه ماسل کار خیابونی رام شده بود که هروقت راننده پدال راستو فشار میداد تبدیل به سلاح مخرب جاده میشد

        مدیر سابق داج ، تیم کونیسکیس راجع به دیمن میگفت :
        There’s no one else in that space

        موافقم 13
        مخالفم 9
        1. amirboss

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1097 ديدگاه)

          تنها مدلی از شلبی که مستقیما برای سرشاخ شدن با دیمن ارتقا یافته بود سوپراسنیک بود

          موافقم 6
          مخالفم 0
  7. Glue

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لجند ارتقایافته ی پردتوره؟

    موافقم 7
    مخالفم 1
  8. OM.01

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (668 ديدگاه)

    فورد پکیج سوپرشارژر با گارانتی داره برای موستانگ دارک هورس و موستانگ GT که نتیجش قدرت 810 اسب بخار هست و پکیج 10 هزار دلار هست. یعنی موستانگ دارک هورس با پکیج سوپرشارژر مجموعا میشه حدود 80 هزار دلار با سفارش تمام آپشن ها

    نسل جدید شلبی G‌T500 باید هزار اسب بخاری با تعلیق پوشراد باشه…بنظر من البته :)

    به شخصه GTD خیلی علاقه داشتم ولی خیلی ضد حال بود تمام ویژگی های خفنش زیر وزن سنگین و پلتفرمش از بین رفت
    دارک هورس و GT واقعا خوب هستن یه GT500 مونده… :)

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. cehx

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (438 ديدگاه)

      کلا هر پلتفرمی محدودیتی داره و نباید زیاد روش حساب باز کرد کوروت با تغییر تونست یک شاهکار مهندسی رو خلق کنه ولی ازون طرف موستانگ با پافشاری روی پلتفرم ماسل کارش باعث ضررش شد

      موافقم 2
      مخالفم 3
  9. Looser Fan

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (459 ديدگاه)

    خوش اومدی بیا که قراره از رقبا با نصف قدرت بخوری

    موافقم 25
    مخالفم 10
    1. R

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1383 ديدگاه)

      🤣👍🏻

      موافقم 12
      مخالفم 2
    2. (Ali(chevynova

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (7814 ديدگاه)

      مثل بی ام و که از کادیلاک خورد؟
      یا موستانگgtd که رکوردش از اروپایی های الکی گرون بهتره در پیست نوربرگ رینگ؟
      یا حتی کوروتzr1 که از فراری و لامبورگینیهای تولید محدود و بیخاصیت سریع تره؟

      موافقم 4
      مخالفم 11
  10. amirboss

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1097 ديدگاه)

    پرفروش ترین کوپه تاریخ!
    حالا که اصلی ترین رقیب های ماستنگ از دور خارج شدن، یه فرصت تازه برای فورد هست که نهایت پرفورمنس برای ماستنگ رو به نمایش بذاره.

    موافقم 10
    مخالفم 6
  11. BlackWing

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1524 ديدگاه)

    جالبه برای اتاق S550 اول GT350 رونمایی شد و ۴ سال بعدش GT500 سال ۲۰۱۹ رونمایی شد.
    الان اول دارن از GT500 پرده برداری میکنن

    چقدر اون موتور Voodoo خوب بود… 🥲

    موافقم 8
    مخالفم 7
    1. صامورایی

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (294 ديدگاه)

      GT350 دیگه تولید نمیشه فقط همین 500 ئه

      موافقم 8
      مخالفم 1
  12. GENERAL CORVETTE

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (191 ديدگاه)

    تازه مدل های بیشتری از ماستانگ توی راه هست
    SHELBY GT350 اصلی
    MUSTANG MACH ONE
    MUSTANG CROSSOVER AWD V8
    MUSTANG HYBRID AWD
    MUSTANG RAPTOR
    MUSTANG RAPTOR R
    SHELBY GT700

    موافقم 5
    مخالفم 5
  13. افشین احمدی

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    به نظر شما دوج چلنجر هنسی/دیمن بهتره یا این؟؟؟

    1. Taha Ayoobi

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6391 ديدگاه)

      ربطی به هم ندارن

  14. O

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (35 ديدگاه)

    سلام خدمت بچه های پدال و کامنت گذاران عزیز فقط چند نکته رو میخواستم خدمتتون بگم که اگر کامنتی از من دیدین سو تفاهم و ناراحتی پیش نیاد .

    با اینکه فن ژاپن هستم اما احترام خاصی برای ماشین های آمریکایی و آلمانی دارم و مخصوصا این موستانگ که یکی از ماشین های محبوب منه مخصوصا gt500 🤩

    بعدشم یه مسئله دیگه که متاسفانه تو کامنت ها زیاد دیدم اینکه اگر شما متعصب یا فن یه برند هستین برند مورد علاقتونو با نقطه قوت های خودش بیارین بالا نه اینکه با نقطه ضعف های برند های دیگه خودتون رو بالا بکشید .

    من برای تک تک آدم هایی که تو پدال کامنت می‌زارن ارزش قائلم تا وقتی که از کسی بی احترامی به هر برندی ببینم ( اگه هر کسی هم از من بی احترامی دیده همینجا ازش عذر خواهی میکنم)

    البته منو هم ببخشید که راجب برخی ماشین های که شاید از نظر بعضی ها خوب باشن اظهار نظر میکنم
    چون که سلیقه هر فردی متفاوته

    و امیدوارم تمام بچه های پدال و مردم ایران اون ماشینی که دوس دارن رو سوار شن 🚗
    ببخشید که کامنتم طولانی شد امیدوارم خستتون نکرده باشم 🙏

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. ! i M α η δ υ α R

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (2563 ديدگاه)

      ❤️🌹❤️

      موافقم 2
      مخالفم 2
    2. Taha Ayoobi

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6391 ديدگاه)

      👌👌👌

  15. hosen

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (992 ديدگاه)

    نماد قدرت و ابهت واقعا
    امیدوارم تو نسل جدید تا ۸۵۰ اسب بخار ارتقاش بدن.

    موافقم 6
    مخالفم 2
  16. M power

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (577 ديدگاه)

    نباید به قلمروی gtd بره.اگه بره رو فروشه جفتشون تاثیر میزاره

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6391 ديدگاه)

      نمیتونه ورود کنه.
      ورود به قلمرو جی‌تی‌دی فقط با قدرت نیست.
      تغییراتی که جی تی دی داشت اصلا 180 درجه متفاوت بود.

  17. Dariush

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (215 ديدگاه)

    چرا پوشش داره؟!
    طراحیش که مشخصه؟!

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6391 ديدگاه)

      تغییرات پانل های بدنه و اینا لو نره

  18. Cadillac-V

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (439 ديدگاه)

    فورد موستانگ شلبی GT500
    شورولت کوروت ZR1
    دوج چلنجر دیمن ۱۷۰

    این شاهکار ها ثابت کردند که با نصف قیمت انواع و اقسام رقیب هاشون رو میتونن لوله کنند و همین کافیه

    موافقم 6
    مخالفم 9
    1. صامورایی

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (294 ديدگاه)

      رقبای دیمن ۱۷۰ کیان ؟

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. .nefarus.

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (4 ديدگاه)

        sheldy gt500 super snake

        موافقم 1
        مخالفم 1
  19. .nefarus.

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    موتور گودزیلا رو میطلبه با یه سوپر شارژ سه و نیم لیتری،احتمالا با تنظیمات درست هم مهندسای دترویدی میتونن بالای نهصد اسب و هزار نیوتن متر گشتاور ازش بکشن بیرون،البته که اینها اعداد کمی برای یه کوپه جاده ای نیستن
    ولی خب امریکاییا توقعات رو خیلی میبرن بالا

    موافقم 1
    مخالفم 1
  20. Taha Ayoobi

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6391 ديدگاه)

    یه روز نمیام پدال چه خبرایی میاد
    بیا که منتظریم
    افسانه موستانگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا