تصاویر جاسوسی جدید از نسل جدید شلبی GT500 در میشیگان، خودرویی با ظاهری خشن و نزدیک به نسخه تولیدی را نشان میدهد که احتمالاً تا پایان ۲۰۲۵ رونمایی میشود.
از زمان معرفی نسل ششم فورد موستانگ در سال ۲۰۲۳، طرفداران منتظر یک مدل شلبی قدرتمند بودهاند. شایعات درباره این خودروی عضلانی با عملکرد بالا سالهاست که وجود دارد اما هنوز چیزی بهصورت رسمی تأیید نشده است. بااینحال، تصاویر جاسوسی جدید از یک پروتوتایپ شلبی GT500 که در خیابانهای میشیگان دیده شده، نشان میدهد که این انتظار بهزودی به پایان میرسد. عکاسان جاسوس تصاویری دقیق از این پروتوتایپ GT500 که با پوشش استتاری در خیابانها تردد میکرد، ثبت کردهاند.
این خودرو برای رونمایی احتمالی در اواخر سال ۲۰۲۵ آماده به نظر میرسد. نمای جلویی با لایهای ضخیم از تور و پارچه پوشیده شده تا تغییرات سپر و جلوپنجره مخفی بماند، اما میتوان ورودیهای بزرگتر برای جلوپنجره بالایی و پایینی و همچنین برآمدگیهایی در کنارههای کاپوت را مشاهده کرد. در بخش عقب نیز وضعیت مشابه است؛ یک پوشش پارچهای سپر را مخفی کرده و استتار روی گلگیرها و درب صندوق دیده میشود. سر اگزوزهای چهارگانه باریک بهوضوح برای نسخه تولیدی نهایی نیستند درحالیکه بال عقب ظاهراً از موستانگ GT معمولی گرفته شده است.
رینگها و لاستیکها جذابترین بخش این نمونه آزمایشی هستند. با دقت بیشتر، میتوان دید که لاستیکها در جلو ۳۰۵/۳۰ و در عقب ۳۱۵/۳۰ هستند؛ اندازهای که دقیقاً با نسل قبلی GT500 یکسان است. این لاستیکها از نوع پیرلی P Zero R بوده و عبارت «فقط برای استفاده در پروتوتایپ» روی دیواره آنها حک شده است. برخلاف پروتوتایپ قبلی GT500 که رینگهای فیبر کربنی داشت، این مدل از رینگهای آلیاژی سنتیتر استفاده میکند. بهاحتمالزیاد، این ترکیب رینگ و لاستیک بهعنوان گزینه پایه برای GT500 جدید ارائه خواهد شد درحالیکه رینگهای فیبر کربنی و لاستیکهای چسبندهتر بهعنوان آپشن اسپرتتر در دسترس خواهند بود.
هیچ اطلاعات رسمی درباره پیشرانه GT500 جدید وجود ندارد اما سرنخهایی از یک سند داخلی فاششده از کارخانه موتورسازی دیربورن در میشیگان به دست آمده است. این سند از برنامه تولید موتوری با نام رمز «لجند» خبر میدهد. این کارخانه در حال حاضر موتور ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژر را برای رپتور R تولید میکند. همین موتور در نسل قبلی GT500 با ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده شده بود؛ بنابراین، منطقی است که این کارخانه موتور GT500 جدید را نیز تأمین کند. هنوز میزان دقیق قدرت مشخص نیست، اما انتظار میرود GT500 جدید بیش از ۸۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد و شاید حتی به سطح موستانگ GTD با ۸۱۵ اسب بخار نزدیک شود.
با توجه به ظاهر نزدیک به تولید این پروتوتایپ، احتمالاً زمان زیادی تا رونمایی رسمی باقی نمانده است. انتظار میرود شلبی GT500 جدید بهعنوان مدل ۲۰۲۶ در اواخر سال ۲۰۲۵ معرفی شود و جایگاه خود را بهعنوان یکی از قدرتمندترین موستانگهای تاریخ تثبیت کند.
johnmarston
۱۵ خرداد ۱۴۰۴بنازم
موستانگ واقعی و خفن یعنی این
جرمی کلارکسون
۱۵ خرداد ۱۴۰۴بهترین خبر این هفته بود
shirko
۱۶ خرداد ۱۴۰۴ب نظرم ۸۰۰ اسب ماشین امریکایی می شه ۵۰۰ اسب ماشین های اروپایی !!
froG-driVer
۱۶ خرداد ۱۴۰۴خب
بقیش
Cadillac-V
۱۶ خرداد ۱۴۰۴همین شماها میاین میگین چرا یه شخصی میگه ماشاالله درحالی که خودتون فوقالعاده بدترین
اروپایی هروقت بخواطر محدودیت های اتحادیه اروپا تونست یه فیبرکربن بزاره رو ماشیناش بیاد از همون ۵۰۰ اسبش حرف بزنه
اروپایی یعنی موتور ۳ لیتریV6 با هزاران فناوری توروبو آخرشم با کیت اگزوز صدا قوطی نوشابه میده همشم بخواطر محدودیت ها
ولی آمریکایی یعنی اوج لذت رانندگی یعنی موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژر که کافیه صداشو بشنوی و روحتو جَلا بدی!!!
Ali Supercharge (ممممد سابق)
۱۶ خرداد ۱۴۰۴داداش اصن باشه اروپا توان موتورهای و افیشیشنسی بالا داره.
ولی توی گشتاور ۱۰هیچ از آمریکا میخوره…
علی کریمی
۱۶ خرداد ۱۴۰۴بزودی فورد ورشکست میشه.
امیرعلی
۱۶ خرداد ۱۴۰۴تحلیلگر اقتصادی آقای کریمی با فوق تخصص پیشبینی ورشکستگی شرکت ها
B
۱۵ خرداد ۱۴۰۴اخه اینا پوشوندن داره خب دیزاین که معلومه فقط موتور دچار تغییرات میشه
r8gt
۱۵ خرداد ۱۴۰۴چراغ عقبش سوخته یا راهنماشه؟
PURIYA
۱۶ خرداد ۱۴۰۴چجوری اونو دیدی آخه😂
(Ali(chevynova
۱۵ خرداد ۱۴۰۴فورد یه همت کنه رو این بصورت سفارشی یه موتور ۴۶۰ با کاربرات ۴ دهنه دیمون ببنده
لاستیک عقبهاش از گشتاور بینهایتش جر میخورن💪
بابا مرحبا شلبی gt500 مدل ۱۹۶۹
بابا مرحبا gt500 kr مدل ۲۰۰۸
بابا مرحبا پرفروشترین کوپه اسپرت جهان
آریا
۱۵ خرداد ۱۴۰۴کاربرات تو سال2026؟
amir
۱۶ خرداد ۱۴۰۴داداش همین که اومده سراغ مدل ۲۰۰۸ خودش معجزه اس
قبلا بالای ۱۹۷۵ مدل مثال نمیزد برو خداتو شکر کن
حمید
۱۵ خرداد ۱۴۰۴انقدر تعمیرات خودرو های اسقاطی انجام دادی
مغزت هم قدیمی و مستهلک شده
آخه چه دلیلی برای بهتر بودن یک پیشرانه پر مصرف، پر استهلاک با روغن ریزی فراوان و منسوخی که گفتی بر پیشرانه ای که زیر کاپوت این ماشین نصب شده وجود داره؟
فورد حتی نقشه ها و مدارک یا پرونده های محصولات قدیمی رو ریخته دور!
(Ali(chevynova
۱۶ خرداد ۱۴۰۴اره یدونه از اون اسقاطی ها که ارزوی خریدش رو داری ولی توان بدست اوردنش رو نداری کاماروئه که الان برای خرید یه ۸ سیلندرش باید حداقل ۱۲۰۰ پول داشته باشی
ولی نهایت داشته تو پول یه اسنپه
cehx
۱۶ خرداد ۱۴۰۴بدبخت اونی کاماروشو میاره پیش تو😂
حمید
۱۶ خرداد ۱۴۰۴بر چه مبنا و اساسی از میزان سرمایه کاربران پدالی که ازت انتقاد میکنن خبر داری؟ شما زندگی مارو کجا دیدی؟
مطمئن باش کسی که ۱.۲ میلیارد تومان به شورولت کامارو زمان شاه پول میده برای استفاده روزمره باید به عقلش شک کرد مگر اینکه برای ماشین دوم یا سوم بخواد که اون هم از روی علاقه و کلکسیونی بودن قابل قبول هست نه از لحاظ منطق… بزار ۶ ماه بگذره وقتی بنزین شد لیتری ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان اونوقت ببینم کسی پیدا میشه همون کامارو رو ۷۰۰ میلیون تومان بخره؟ بعید میدونم؛
شما کافیه از منطقه های آزادی مثل کیش دیدن کنی و یکبار موستانگ یا کامارو مدل بالا کرایه کنی تا تعصبی که نسبت به پیرمرد های پرمصرف داری به کل تغییر کنه.
(Ali(chevynova
۱۶ خرداد ۱۴۰۴Cehx
چیه
حرصت درمیاد از واقعیت؟
اره برام کامارو بارها اومده
نوا و بیوک که از دستم حسابش در رفته
(Ali(chevynova
۱۶ خرداد ۱۴۰۴حمید
((بر چه مبنا و اساسی از میزان سرمایه کاربران پدالی که ازت انتقاد میکنن خبر داری؟ شما زندگی مارو کجا دیدی؟))
بر همون مبنایی که تو داری در مورد ماشینهای قدیمی و ارزشمند لقب اسقاطی میدی
اینرو بدون کسی که تو این دوره و زمونه ماشین امریکایی زیرپاش هست حساب بانکیش پره و هیچ ترسی از هزینه های دلاری این ماشینها نداره
موستانگ و کامارو جدیدم سوار شدم تو همین تهران و همچنان میگم فقط قدیمی
cehx
۱۶ خرداد ۱۴۰۴نه داداش چه حرصی
راحت باش♥️
ولی خب شما یکم آروم بگیر من که ریلکسم
اصلا ماشالا کاربرات 4 دهنه
بیا باهم دوست باشیم 😂
(Ali(chevynova
۱۶ خرداد ۱۴۰۴من دشمنی ندارم با کسی
ولی نمیدونم چرا خیلی از دستم یسری ها فشاری میشن😂
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۵ خرداد ۱۴۰۴بهترین کار اینه که از نسخه سوپر شارژ انجین گودزیلا استفاده کنند.خیلی بهش میاد یه وی ۸ با ۷.۳ لیتر حجم پوشراد و قدرت نزدیک ۸۰۰ اسب و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن متر یه گیربکس دستی هم کنارش بزارن چه شود.اون طرف هم چارجر با همی ۸۰۰ اسبی میاد اوففف
amir
۱۵ خرداد ۱۴۰۴به نظرتون ممکنه فورد بخاد این مدل رو به عنوان رقیبی برای دیمون ۱۷۰ بسازه
آریا
۱۵ خرداد ۱۴۰۴فکککک نکنننمممم
BlackWing
۱۵ خرداد ۱۴۰۴شلبی GT500 هیچ وقت رقیب دیمن نبوده ، دیمن یه درگ استر در لباس ماشین خیابونی بود اما GT500 یه ماسل کار خیابونی رام شده بود که هروقت راننده پدال راستو فشار میداد تبدیل به سلاح مخرب جاده میشد
مدیر سابق داج ، تیم کونیسکیس راجع به دیمن میگفت :
There’s no one else in that space
amirboss
۱۶ خرداد ۱۴۰۴تنها مدلی از شلبی که مستقیما برای سرشاخ شدن با دیمن ارتقا یافته بود سوپراسنیک بود
Taha Ayoobi
۱۶ خرداد ۱۴۰۴امیر عزیز
همونطور که بلک وینگ گفت دیمن 170 یه درگستر تمام عیار بود که مجوز تردد جاده داشت، حتی لاستیک های عقب دیمن 170 مخصوص درگ بود و توی اون فرمی که موقع خرید امضا میکنن نوشته بوده که با این لاستیک ها نباید تو جاده و سرعت های بالا رفت چون پایدار نیست، لاستیک ها قابلیت چین خوردن و انعطاف موقع لانچ داره برای جلوگیری از هرز گردی.
مبنای GT500 و دیمن 170 کامل فرق داره.
اگه فورد بخواد رقیبی بسازه، این نمیتونه باشه.
Glue
۱۵ خرداد ۱۴۰۴لجند ارتقایافته ی پردتوره؟
OM.01
۱۵ خرداد ۱۴۰۴فورد پکیج سوپرشارژر با گارانتی داره برای موستانگ دارک هورس و موستانگ GT که نتیجش قدرت 810 اسب بخار هست و پکیج 10 هزار دلار هست. یعنی موستانگ دارک هورس با پکیج سوپرشارژر مجموعا میشه حدود 80 هزار دلار با سفارش تمام آپشن ها
نسل جدید شلبی GT500 باید هزار اسب بخاری با تعلیق پوشراد باشه…بنظر من البته :)
به شخصه GTD خیلی علاقه داشتم ولی خیلی ضد حال بود تمام ویژگی های خفنش زیر وزن سنگین و پلتفرمش از بین رفت
دارک هورس و GT واقعا خوب هستن یه GT500 مونده… :)
cehx
۱۶ خرداد ۱۴۰۴کلا هر پلتفرمی محدودیتی داره و نباید زیاد روش حساب باز کرد کوروت با تغییر تونست یک شاهکار مهندسی رو خلق کنه ولی ازون طرف موستانگ با پافشاری روی پلتفرم ماسل کارش باعث ضررش شد
......
۱۸ خرداد ۱۴۰۴در نهایت زنده باد فورد
Looser Fan
۱۵ خرداد ۱۴۰۴خوش اومدی بیا که قراره از رقبا با نصف قدرت بخوری
R
۱۶ خرداد ۱۴۰۴🤣👍🏻
(Ali(chevynova
۱۶ خرداد ۱۴۰۴مثل بی ام و که از کادیلاک خورد؟
یا موستانگgtd که رکوردش از اروپایی های الکی گرون بهتره در پیست نوربرگ رینگ؟
یا حتی کوروتzr1 که از فراری و لامبورگینیهای تولید محدود و بیخاصیت سریع تره؟
amirboss
۱۵ خرداد ۱۴۰۴پرفروش ترین کوپه تاریخ!
حالا که اصلی ترین رقیب های ماستنگ از دور خارج شدن، یه فرصت تازه برای فورد هست که نهایت پرفورمنس برای ماستنگ رو به نمایش بذاره.
BlackWing
۱۵ خرداد ۱۴۰۴جالبه برای اتاق S550 اول GT350 رونمایی شد و ۴ سال بعدش GT500 سال ۲۰۱۹ رونمایی شد.
الان اول دارن از GT500 پرده برداری میکنن
چقدر اون موتور Voodoo خوب بود… 🥲
صامورایی
۱۶ خرداد ۱۴۰۴GT350 دیگه تولید نمیشه فقط همین 500 ئه
GENERAL CORVETTE
۱۶ خرداد ۱۴۰۴تازه مدل های بیشتری از ماستانگ توی راه هست
SHELBY GT350 اصلی
MUSTANG MACH ONE
MUSTANG CROSSOVER AWD V8
MUSTANG HYBRID AWD
MUSTANG RAPTOR
MUSTANG RAPTOR R
SHELBY GT700
افشین احمدی
۱۶ خرداد ۱۴۰۴به نظر شما دوج چلنجر هنسی/دیمن بهتره یا این؟؟؟
Taha Ayoobi
۱۶ خرداد ۱۴۰۴ربطی به هم ندارن
O
۱۶ خرداد ۱۴۰۴سلام خدمت بچه های پدال و کامنت گذاران عزیز فقط چند نکته رو میخواستم خدمتتون بگم که اگر کامنتی از من دیدین سو تفاهم و ناراحتی پیش نیاد .
با اینکه فن ژاپن هستم اما احترام خاصی برای ماشین های آمریکایی و آلمانی دارم و مخصوصا این موستانگ که یکی از ماشین های محبوب منه مخصوصا gt500 🤩
بعدشم یه مسئله دیگه که متاسفانه تو کامنت ها زیاد دیدم اینکه اگر شما متعصب یا فن یه برند هستین برند مورد علاقتونو با نقطه قوت های خودش بیارین بالا نه اینکه با نقطه ضعف های برند های دیگه خودتون رو بالا بکشید .
من برای تک تک آدم هایی که تو پدال کامنت میزارن ارزش قائلم تا وقتی که از کسی بی احترامی به هر برندی ببینم ( اگه هر کسی هم از من بی احترامی دیده همینجا ازش عذر خواهی میکنم)
البته منو هم ببخشید که راجب برخی ماشین های که شاید از نظر بعضی ها خوب باشن اظهار نظر میکنم
چون که سلیقه هر فردی متفاوته
و امیدوارم تمام بچه های پدال و مردم ایران اون ماشینی که دوس دارن رو سوار شن 🚗
ببخشید که کامنتم طولانی شد امیدوارم خستتون نکرده باشم 🙏
! i M α η δ υ α R
۱۶ خرداد ۱۴۰۴❤️🌹❤️
Taha Ayoobi
۱۶ خرداد ۱۴۰۴👌👌👌
hosen
۱۶ خرداد ۱۴۰۴نماد قدرت و ابهت واقعا
امیدوارم تو نسل جدید تا ۸۵۰ اسب بخار ارتقاش بدن.
M power
۱۶ خرداد ۱۴۰۴نباید به قلمروی gtd بره.اگه بره رو فروشه جفتشون تاثیر میزاره
Taha Ayoobi
۱۶ خرداد ۱۴۰۴نمیتونه ورود کنه.
ورود به قلمرو جیتیدی فقط با قدرت نیست.
تغییراتی که جی تی دی داشت اصلا 180 درجه متفاوت بود.
Dariush
۱۶ خرداد ۱۴۰۴چرا پوشش داره؟!
طراحیش که مشخصه؟!
Taha Ayoobi
۱۶ خرداد ۱۴۰۴تغییرات پانل های بدنه و اینا لو نره
Cadillac-V
۱۶ خرداد ۱۴۰۴فورد موستانگ شلبی GT500
شورولت کوروت ZR1
دوج چلنجر دیمن ۱۷۰
این شاهکار ها ثابت کردند که با نصف قیمت انواع و اقسام رقیب هاشون رو میتونن لوله کنند و همین کافیه
صامورایی
۱۶ خرداد ۱۴۰۴رقبای دیمن ۱۷۰ کیان ؟
.nefarus.
۱۶ خرداد ۱۴۰۴sheldy gt500 super snake
.nefarus.
۱۶ خرداد ۱۴۰۴موتور گودزیلا رو میطلبه با یه سوپر شارژ سه و نیم لیتری،احتمالا با تنظیمات درست هم مهندسای دترویدی میتونن بالای نهصد اسب و هزار نیوتن متر گشتاور ازش بکشن بیرون،البته که اینها اعداد کمی برای یه کوپه جاده ای نیستن
ولی خب امریکاییا توقعات رو خیلی میبرن بالا
Taha Ayoobi
۱۶ خرداد ۱۴۰۴یه روز نمیام پدال چه خبرایی میاد
بیا که منتظریم
افسانه موستانگ
H2R
۱۷ خرداد ۱۴۰۴ماشین فقط دوج چلنجر
دوج چلنجر دیمون اس آر تی ۱۷۰ اس یک خودروی قدرتمند است که با پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ، قدرت ۱۰۲۵ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸۱ نیوتن متر ارائه میکند. این خودرو با سوخت E85 سازگار بوده و برای کاهش وزن، صندلیهای عقب، کفپوش صندوق و تجهیزات صداگیری حذف شدهاند.
مشخصات فنی:
پیشرانه: ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت: ۱۰۲۵ اسب بخار با سوخت E85 (۹۱۰ اسب بخار با سوخت E10)
گشتاور: ۱۲۸۱ نیوتن متر با سوخت E85 (۱۰۹۵ نیوتن متر با سوخت E10)
سیستم تعلیق: سیستم تعلیق سفارشی برای عملکرد بهتر در پیست
تایرها: تایرها با لاستیکهای پهن و چسبندگی بالا
ترمزها: ترمزهای قدرتمند برای کنترل سرعت در پیست
طراحی:
طراحی اسپرت: طراحی اسپرت و قدرتمند با خطوط تیز و زاویهدار
وزن کم: کاهش وزن برای بهبود عملکرد و شتاب
جزئیات مشکی: جزئیات مشکی برای بدنه و رینگها
امکانات:
سیستم صوتی دو بلندگو: سیستم صوتی استاندارد با دو بلندگو
امکان ارتقاء به سیستم صوتی ۱۸ بلندگویی: امکان ارتقاء به سیستم صوتی ۱۸ بلندگویی Harman Kardon
صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی: صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی با سیستم Uconnect
پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto: پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto
کابین:
صندلیهای عقب حذف شده: برای کاهش وزن، صندلیهای عقب حذف شدهاند
امکان سفارش چهار صندلی: امکان سفارش چهار صندلی با روکش چرم آلکانتارا و لاگونا
گرمکن و تهویه صندلی: امکان سفارش گرمکن و تهویه صندلیصندلی
سانروف: امکان سفارش سانروف
قیمت:
قیمت پایه: ۹۶,۶۶۶ دلار
Wraith
۲۶ خرداد ۱۴۰۴تنوع خیلی کمه تو محصولات فورد هیچکدومشونم خاص نیستن ، الان هم سوپر اسنیک ، gt350 و پکیج سوپرشارژ gt از همون کایوت سوپرشارژ استفاده میکنن
طراحی ها هم که همونه هیچ تغییری نکرده
نسل های قبل خاص بودن ، gt350 با موتور وودو خفنش و طراحی رنگ های دو خط مسابقه ای و gt500 با تغییرات جزئی طراحی فوق العاده و موتور پرداتور واقعا هرکدوم یه استایل خاص حودشون رو داشتن داشتن
حالا امیدوارم این gt500 یه تفواتی ایجاد کنه