تمرکز عمده فورد بر روی شاسی‌بلندها و پیکاپ‌ها

شنبه 15 مهر 1396 - 05:00
مطالعه 4 دقیقه
2015 Ford Everest
مدیرعامل فورد آقای جیم هکت استراتژی به‌روز شده خود را تقدیم سرمایه‌گذاران کرد.

این به‌روزرسانی پیروی بررسی‌های صورت گرفته در عملیات تجاری کمپانی اعمال شده و نتیجه آن رسیدن به سوددهی خطی و پایدار است.

با برنامه جدید هکت، هر خودروی تولیدی در آمریکا تا سال 2019 با نوعی از ارتباط پذیری عرضه خواهد شد. این کمپانی برنامه‌های مشابهی برای بازارهای چین و سایر نقاط جهان دارد به گونه‌ای که 90 درصد خودروهای جهانی جدید فورد تا سال 2020 دارای سیستم‌های ارتباطی خواهند بود.

هکت تلاش دارد به‌طور قابل‌توجهی از هزینه‌های کمپانی بکاهد که شامل کاهش 10 میلیارد دلاری هزینه متریال است. مدیرعامل جدید کمپانی همچنین می‌خواهد تا هزینه‌های مهندسی شرکت را در 5 سال آینده تا 4 میلیارد دلار کاهش دهد و این کار با استفاده از قطعات مشترک، ساخت نمونه‌های پیش‌تولیدی کمتر و کاهش پیچیدگی خودروها صورت خواهد گرفت.

شاید بزرگ‌ترین تغییر تصمیم فورد برای تمرکز روی بخش‌هایی باشد که می‌تواند در آینده پیروز شود. به عنوان بخشی از این تغییر، فورد تغییر جهت 7 میلیارد دلاری از سوی خودروهای سواری به‌سوی شاسی بلندها و پیکاپ تراک ها خواهد داشت. به عنوان نتیجه فورد مدل‌های سواری کمتری تولید خواهد کرد اما شاسی بلندها و تراک های جدیدی از جمله مدل‌های برانکو و رنجر جدید ارائه خواهند شد.

فورد از همکاری با دیگر شرکت‌ها و گسترش تعهد خود به مدل‌های هیبریدی، پلاگین هیبریدی و الکتریکی استقبال می‌کند. به عنوان بخشی از این تصمیم کمپانی سرمایه‌گذاری روی پیشرانه‌های احتراق داخلی را کاهش خواهد داد.

فورد اطلاعات زیادی درباره محصولات آینده منتشر نکرده اما گفته 90 درصد تجهیزات ساخت استفاده شده در F-150 می‌تواند در نسل بعدی این خودرو نیز استفاده شود. این خودروساز همچنین برنامه‌هایی برای کاهش شدید تعداد مدل‌های ارائه شده در نسل آینده اسکیپ و فیوژن دارد.

فورد می‌خواهد در 5 سال آینده زمان توسعه یک خودرو را تا 20 درصد کاهش دهد. باید دید برنامه‌های جدید فورد چه تأثیری روی سوددهی این شرکت خواهد داشت.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.