مرسدس و فورد حاکم بلامنازع کلاس‌های خود در آمریکا

پنج‌شنبه 28 تیر 1397 - 06:50
مطالعه 3 دقیقه
toyota engine 2 litre
دو شرکت مشهور مرسدس بنز و فورد در کلاس‌های خاص خودرویی بازار آمریکا به حدی قوی ظاهر شده‌اند که احتمال به چالش کشیده شدن آن‌ها توسط برخی برندهای...
تبلیغات

دو شرکت مشهور مرسدس بنز و فورد در کلاس‌های خاص خودرویی بازار آمریکا به حدی قوی ظاهر شده‌اند که احتمال به چالش کشیده شدن آن‌ها توسط برخی برندهای دیگر خیلی ضعیف به نظر می‌رسد.

بنا به گزارش پدال و به نقل از دیترویت نیوز، مرسدس بنز موقعیت خود در کلاس لوکس‌ها را به خوبی تثبیت کرده و فورد نیز به تسلط بی چون و چرا در کلاس پیکاپ تراک‌ها ادامه می‌دهد و این پیشتازی به لطف پیکاپ‌های سری F می‌باشد.

یکی از تحلیلگران دنیای خودرو می‌گوید:

فورد و مرسدس توانایی‌های مهندسی خارق‌العاده‌ای دارند. آن‌ها می‌توانند یک تکه از پنیر را بسیار نازک ببرند.

او ادامه می‌دهد:

ژرمن‌ها می‌توانند گیربکس‌ها، طراحی‌ها و قوای محرکه‌ی فوق‌العاده‌ای را عرضه کنند؛ اما از نظر سه خودروساز بزرگ دیترویت، پیکاپ‌ها محصولات لوکسشان بوده و فروش آن‌ها فوق‌العاده بالاست.

نگاهی سریع به ارزش مرسدس بنز نشان می‌دهد که این کمپانی چقدر موفق است. بنا به گزارش شاخص ارزش برند فوربس، مرسدس بنز با ارزش چشمگیر 34.4 میلیارد دلاری درست پشت سر تویوتا قرار داشته و دومین برند خودرویی باارزش دنیا است. برای شرکتی که خودروهای خاص و دور از دسترس اکثر افراد می‌سازد چنین عملکردی قابل‌توجه است.

به‌طور مشابه فروش پیکاپ های سری F فورد نیز چشمگیر و قابل‌توجه است. در واقع مشتریان این برند در سال 2017 مبلغ 41.25 میلیارد دلار صرف خرید پیکاپ های سری F فورد در آمریکا کرده‌اند که بیش از درآمد شرکت‌هایی همچون کوکاکولا، فیس‌بوک یا نایک می‌باشد.

پیکاپ سری F فورد 41 سال است که پرفروش‌ترین پیکاپ آمریکا لقب می‌گیرد. در دهه‌های اخیر می‌توان بخشی از موفقیت‌های فورد را به عرضه محصولات، نسخه‌ها و تریم های جدید ربط داد که آزادی زیادی را در بحث سفارشی‌سازی محصول ایجاد کرده‌اند. خریداران می‌توانند بیش از 230 انتخاب بین مدل‌های F-150، F-250، F-350 و F-450 داشته باشند.

مرسدس نیز در چند سال اخیر روش مشابهی را در پیش گرفته و به ویژه محصولات جدید ای ام جی باعث گسترش سبد محصولات این برند به بیش از 70 مدل متفاوت شده‌اند.

تحلیل‌گر بازار خودرو جو فیلیپی می‌گوید:

دیترویت می‌تواند هر نوع پیکاپی را بر مبنای نیازهای شما بسازد. خودروسازان آلمانی همچون مرسدس نیز همین روش را در بازار خودروهای لوکس آمریکا به کار گرفته‌اند.

منبع: detroitnews

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.