کنترل خودرو در زمان روبرو شدن با مانع یا حیوانات بسیار حیاتی و مهم است. چگونگی عملکرد خودرو در زمان واکنش به تغییر مسیر ناگهانی راننده در پیشگیری از برخورد به معنی تفاوت بین مرگ و زندگی است. به همین دلیل است که تست گوزن یکی از مهمترین تستهای صنعت خودرو میباشد. البته که کراس اوورها و شاسی بلندها عملکرد کاملاً متفاوتی در مقایسه با خودروهای اسپورتی همچون فورد موستانگ GT مجهز به سیستم تعلیق سفارشی MagneRide خواهند داشت.
این تست سناریویی طراحی کرده که طی آن راننده باید از موانع پیش رو رد شود. تست مورد استفاده برای تست گوزن فرم S شکل دارد. در حالت موفقیتآمیز، خودرو باید سریعاً تغییر مسیر داده و البته با مخروطهای در نظر گرفته هم برخوردی نداشته باشد.
ویدئو با نشان دادن موستانگی که با مخروطها برخورد کرده و نمیتواند مسیر خود را سریعاً تصحیح کرده و در مسیر خود باقی بماند شروع میشود. سرعت خودرو در این تست 77 کیلومتر در ساعت بوده است. البته بنا به گفتهی مجری، راننده باید از هندلینگ خودرو اطلاع داشته باشد. پس از گذشت زمان، راننده توانسته با موفقیت این تست را پشت سر بگذارد.
سیستم تعلیق موستانگ در این تستها حالت نرمال را داشته است. مشاهدهی این تست با سیستم تعلیق استاندارد و یا حالت سفتتر MagneRide جالبتر خواهد بود.
مجری میگوید موستانگ تقریباً هیچ کم فرمانیای تولید نکرده و خودرو با دقت به فرمانهای راننده گوش میکند. با افزایش سرعت، تواناییهای هندلینگی موستانگ کاهش یافته و این کوپه محبوب نمیتواند تستها را با موفقیت انجام دهد. البته گفته شده موستانگ همچنین پیشبینی پذیر باقی مانده و کنترل آن آسان است.
کنترل خودرویی پیشبینی پذیر در شرایط خطیر بهطور قابلتوجهی میتواند شانس تصادف را کاهش دهد. معمولاً رانندگان میتوانند از تصادف اولیه دوری کنند اما سپس کنترل خودرو را از دست داده و با عواقب بعدی آن مواجه میشوند. این اصلاً خوب نیست!