معرفی موستانگ شلبی GT350R جدید با ارتقاءهایی برگرفته از GT500
فورد، نسخهٔ جدید موستانگ شلبی GT350R مدل 2020 را با اصلاحات و ارتقاءهایی برگرفته از برادر قدرتمندترش یعنی GT500 جدید به همراه رنگهای بیرونی جدید معرفی کرده است. یکی از این تغییرات، بازطراحی هندسهٔ سیستم تعلیق جلو است درحالیکه سیستم فرمان هم با میلهٔ افقی جدید و تنظیم مجدد نیروی کمکی برقی، بروز شده تا رانندهها سریعتر از قبل بتوانند به پیچها حمله کنند.
موستانگ شلبی GT350R مدل 2020 علاوه بر بهروزرسانیهای مذکور، بهصورت استاندارد به رینگهای فیبر کربنی به همراه اسپلیتر جلوی متفاوت و بال عقب بزرگتر هم مجهز شده است. در این مدل همچنین بهمنظور کاهش بیشتر وزن، صندلیهای عقب و افزایشدهندههای صدای اگزوز حذف شدهاند. همانطور که اشاره شد، برای این ماسل کار وحشی رنگهای بیرونی جدیدی هم ارائه شده که شامل سبز لیمویی، نارنجی گردباد، نقرهای نمادین و قرمز داغ متالیک میشود.
در شلبی GT350R مدل 2020 سیستم FordPass Connect هم بهصورت استاندارد ارائه شده است. این سیستم این امکان را برای راننده فراهم میکند که با استفاده از اپلیکیشنی که روی تلفن همراه هوشمند خود نصب میکند، با خودرو در تعامل باشد. از طریق این اپلیکشن میتوان وضعیت بنزین و روغن، هشدارهای تعمیر و قفل یا باز بودن درها را بررسی کرده و جایی که خودرو پارک شده است را مشاهده نمود. علاوه بر این، امکان سفارش پکیج تکنولوژی هم برای GT350R وجود دارد که سیستم صوتی B&O با 12 بلندگو، ناوبری با کنترل صوتی، سیستم پایش نقاط کور و هشدار ترافیک عقب را ارائه میکند.
مهندس ارشد برنامهها در فورد پرفورمنس آقای «Ed Krenz» در مورد این ماشین گفته است:
برنامهٔ ما همیشه این بوده است که جدیدترین نوآوریها را از GT500 گرفته و آنها را در دیگر اعضای خانوادهٔ موستانگ بکار ببریم. جدیدترین بهروزرسانی GT350R چه در پیست چه در خیابان، عملکرد رقابتی و حضور آن در صدر بازی را حفظ کرده است
در زیر کاپوت GT350R مدل 2020 اما هیچ تغییری صورت نگرفته و در اینجا همچنان همان پیشرانهٔ 5.2 لیتری V8 تنفس طبیعی قرار گرفته است. این موتور 526 اسب بخار قدرت و 582 نیوتن متر گشتاور تولید میکند و یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی تنها گزینه برای انتقال نیروی آن است.