معرفی نسخه‌های کراس ون‌های تورنئو و ترانزیت فورد با الهام از رپتور

جمعه 30 خرداد 1399 - 08:30
مطالعه 16 دقیقه
2021-Ford-Transit-Trail-range-Euro-spec-2
این روزها بخشیدن نمایی کراس‌اوور مانند به خودروهای سواری از طریق افزایش ارتفاع، روکش‌های پلاستیکی بدنه و سایر ویژگی‌های برگرفته از کراس‌اوورها...
تبلیغات

این روزها بخشیدن نمایی کراس‌اوور مانند به خودروهای سواری از طریق افزایش ارتفاع، روکش‌های پلاستیکی بدنه و سایر ویژگی‌های برگرفته از کراس‌اوورها بسیار محبوب شده است و به همین دلیل حالا فورد تصمیم گرفته همین کار را با ون‌ها هم انجام دهد. بدین منظور، فورد اروپا نسخه‌های جدید اکتیو و تریل را برای خانوادهٔ ون‌های ترانزیت و تورنئو معرفی کرده است. این نسخه‌های جدید در ظاهر به لطف ویژگی‌های منحصربه‌فردی به‌راحتی از نسخه‌های معمولی قابل‌تشخیص هستند.

نسخهٔ اکتیو ترانزیت کاستوم و تورنئو کاستوم در بیرون به روکش‌های پلاستیکی اضافه در دهانهٔ گلگیرها، پایین درها، قاب آینه‌های جانبی و سپر عقب به همراه سپرهای جدید، جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ اکتیو، ریل‌های سقفی استاندارد، رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی منحصربه‌فرد و نشان‌های Active روی گلگیرهای جلو مجهز شده‌اند. در داخل هم همهٔ مدل‌های اکتیو به صندلی‌های نیمه چرمی مجهز شده‌اند درحالی‌که مدل تورنئو کاستوم اکتیو از تِم آبی‌رنگ صفحه آمپر هم برخوردار شده است. در اواخر امسال مدل‌های کوچک‌تر ترانزیت کانکت اکتیو و تورنئو کانکت اکتیو نیز به این خانواده اضافه می‌شوند.

مدل‌های ترانزیت تریل و ترانزیت کاستوم تریل اما با جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ مشابه رپتور، روکش‌های مشکی‌رنگ بیشتر در پایین سپرها و پانل‌های جانبی، نشان Trail روی درهای جلو و رینگ‌های آلیاژی 16 اینچی منحصربه‌فرد، ظاهر آفرودی‌تری دارند درحالی‌که مدل ترانزیت کاستوم تریل از ریل‌های سقفی هم برخوردار است. کابین مدل‌های تریل نیز با صندلی‌های تمام چرمی استاندارد، تهویه مطبوع، آینه‌های جانبی تاشو برقی، چراغ‌های اتوماتیک و گرم‌کن سریع شیشهٔ جلو، ارتقاء پیدا کرده است.

اما ویژگی‌های کراس و آفرودی این ون‌ها صرفاً به ظاهر آن‌ها محدود نمی‌شود زیرا برای مدل ترانزیت تریل سامانهٔ چهارچرخ محرک هوشمند هم به‌عنوان یک آپشن ارائه شده است تا توانایی‌های حرکتی آن در مسیرهای ناهموار و خارج جاده‌ای ارتقاء پیدا کند. در همین حال، مدل‌های دیفرانسیل جلوی ترانزیت کاستوم تریل و ترانزیت تریل دیفرانسیل عقب به‌صورت استاندارد به دیفرانسیل لغزش محدود مجهز شده‌اند درحالی‌که این دیفرانسیل برای مدل‌های ترانزیت کاستوم اکتیو و تورنئو کاستوم اکتیو قابل سفارش است.

مدل‌های اکتیو و تریل ون‌های فورد با پیشرانهٔ 2 لیتری دیزلی اکوبلو ارائه می‌شود که در سه سطح قدرت 130 اسب بخار، 170 اسب بخار و 185 اسب بخار قابل انتخاب است. همچنین در مدل ترانزیت کاستوم تریل می‌توان سیستم هیبریدی خفیف 48 ولت را هم به موتور دیزلی مذکور اضافه کرد. گیربکس‌های دستی و اتوماتیک هم برای کل خانوادهٔ این ون‌های کراس قابل انتخاب است.

همهٔ مدل‌های ترانزیت تریل و ترانزیت کاستوم تریل در دو نسخهٔ ون باری و ون دو کابین پیکاپی قابل خریداری هستند درحالی‌که تورنئو کاستوم اکتیو در یک مدل کوتاه با هشت صندلی و ترانزیت کاستوم اکتیو در دو نسخهٔ کوتاه و بلند ارائه می‌شود. مدل‌های اکتیو و تریل برای خانوادهٔ ون‌های ترانزیت و تورنئو هم‌اکنون در سراسر اروپا قابل سفارش هستند و تحویل آن‌ها به خریداران اواخر تابستان شروع می‌شود. قیمت این ون‌ها در بریتانیا از 29,250 پوند برای ترانزیت کاستوم تریل، 30,000 پوند برای ترانزیت کاستوم اکتیو، 35,685 پوند برای ترانزیت تریل و 37,950 پوند برای تورنئو کاستوم اکتیو شروع می‌شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.