موستانگ مک-ای 1400، دیوانهوار به سبک فورد!
فورد موستانگ مک ای 1400 مرزهای عملکردی این خودروی الکتریکی را به حد دیوانهواری رسانده است. این خودرو از هفت پیشرانه الکتریکی و باتری 56.8 کیلووات ساعتی استفاده کرده و قدرت کل 1400 اسب بخاری دارد. بدنه اصلاح شده مک ای 1400 میتواند بیش از 1043 کیلوگرم نیروی رو به پایین در سرعت 258 کیلومتر در ساعت تولید کند. این هیولا تنها به تعداد یک دستگاه تولید شده و در مسابقات ناسکار به نمایش درخواهد آمد.
سه پیشرانه الکتریکی نیروی خود را به چرخ های جلو منتقل میکنند درحالیکه چرخ های عقب میزبان نیروی تولیدی چهار پیشرانه دیگر هستند. یک نوع میللنگ نیز آنها را به دیفرانسیلها متصل میکند. این سیستم بسته به نیاز راننده یا ویژگیهای پیست قابل تنظیم میباشد.
فورد پرفورمنس برای توقف این خودرو نیز از ترمزهای برمبو و ترمزدستی هیدرولیکی برای آسانتر شدن دریفت استفاده کرده است. یک سیستم بوستر ترمز الکترونیکی با ترمزهای احیا شونده، ABS و کنترل پایداری ترکیب شده تا پرفورمنس خودرو بیش از پیش بهبود یابد.
مؤسس شرکت RTR و راننده حرفهای مسابقات در مراسم معرفی مک ای 1400 گفته است:
نشستن پشت فرمان این خودرو درک من از قدرت و گشتاور را بهطور کامل تغییر داد.
موستانگ مک ای 1400 حاصل همکاری حدود 10 هزار ساعته بین فورد پرفورمنس و شرکت RTR بوده است. این خودرو از بدنه واقعی مک ای به عنوان نقطه آغاز استفاده کرده اما اصلاحات زیادی در آن رخ داده است. قوای محرکه قابل تطبیق خودرو به تیم تولید اجازه داده بین طراحیهای دیفرانسیل جلو، عقب و چهار چرخ محرک سوئیچ کنند. بسته به نوع عملکرد خودرو در پیست یا دریفت، بازوهای کنترل و تنظیمات متفاوتی برای فرمان وجود دارند.
اگرچه خبری از نسخه تولیدی این هیولا نخواهد بود اما فورد میگوید مک ای 1400 یک فرصت برای تست متریال جدیدی است که شاید در نسخههای تولیدی بکار روند. برای مثال در کاپوت این خودرو بجای فیبر کربن از فیبرهای کامپوزیتی ارگانیک استفاده شده است.
قویترین نسخه مک ای که عرضه خواهد شد مدل GT با قدرت 459 اسب بخاری و گشتاور 830 نیوتون متری است. این خودرو بهصورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک و برد تخمینی 402 کیلومتری عرضه خواهد شد.