چرا فورد F150 لایتنینگ کنار رفت و رپتور جای آن‌را گرفت؟

دوشنبه 26 آبان 1399 - 10:30
مطالعه 2 دقیقه
Ford--F150-Lightning-1
می‌توان گفت برای علاقه‌مندان به پیکاپ‌ها هیچ زمانی بهتر از الآن نیست زیرا هم‌اکنون انواع مختلفی از این خودروها به بازار عرضه می‌شود و حتی جیپ هم...
تبلیغات

می‌توان گفت برای علاقه‌مندان به پیکاپ‌ها هیچ زمانی بهتر از الآن نیست زیرا هم‌اکنون انواع مختلفی از این خودروها به بازار عرضه می‌شود و حتی جیپ هم با گلادیاتور به این جمع وارد شده است؛ اما بااین‌حال امروزه هنوز هم جای خالی یک نوع پیکاپ یعنی نمونه‌های پرفورمنس خیابانی احساس می‌شود. این در حالی است که پیکاپ‌های قدرتمند و کم‌ارتفاعی مثل F150 لایتنینگ موردعلاقهٔ خودروسازان امروزی نیستند و به‌احتمال‌زیاد در آیندهٔ نزدیک هم محبوب نخواهند شد.

مصاحبهٔ مهندس ارشد فورد F150 «کریگ اشماتز» با ماسل کارز اند تراکس مشخص کرده است که این شرکت قصد ندارد دوباره F150 لایتنینگ را احیا کند و در عوض روی موفقیت رپتور تمرکز خواهد کرد. به گفتهٔ اشماتز، فورد افراد بیشتری را در آفرود می‌بیند تا در مسابقات خیابانی. وی می‌گوید افراد کمی خواهان یک پیکاپ خیابانی هستند و حاضرند توانایی‌های یک پیکاپ را صرفاً به خاطر پرفورمنس بالا قربانی کنند. همچنین نباید فراموش کرد که موفقیت رپتور موجب ایجاد رقیبی بنام رم TRX شد.

بنابراین هرچند ممکن است تیونرها جای خالی پیکاپ‌های خیابانی را پُر کنند اما بازگشت آن‌ها توسط خودروسازان در آیندهٔ نزدیک بعید به نظر می‌رسد. فورد F150 لایتنینگ که در سال 1992 معرفی شد، تنها دو نسل دوام آورد و در سال 2004 به دلیل فروش پایین کنار رفت. نسل دوم این پیکاپ اسپرت که در سال 1999 معرفی شد، به یک پیشرانهٔ 5.4 لیتری V8 سوپرشارژ مجهز شده بود که در ابتدا 360 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد اما در سال 2001 این اعداد به 380 اسب بخار و 610 نیوتن متر افزایش یافتند. کارانددرایور در آزمایش خود با لایتنینگ در سال 2001 شتاب صفر تا 96 کیلومتر 5.2 ثانیه را به ثبت رساند.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.