دوئل کیا K5 GT و فورد فیوژن اسپرت

چهارشنبه 5 خرداد 1400 - 08:30
مطالعه 4 دقیقه
Ford-Kia
نتایج دوئل قبلی بین بیوک رگال GS و کیا استینگر GT
تبلیغات
کپی لینک

مرحلهٔ مقدماتی، گروه دوم، سدان‌های خانوادگی اسپرت، دوئل سوم

نتایج دوئل قبلی بین بیوک رگال GS و کیا استینگر GT

مجموع آراء: 1523

آراء کیا: 852

آراء بیوک: 671

پیروز دوئل: کیا استینگر GT با کسب 56 درصد از کل آراء

دوئل‌های این گروه

هیوندای سوناتا N Line

تویوتا کمری TRD

تویوتا کمری TRD

کیا استینگر GT

بیوک رگال GS

کیا استینگر GT

فورد فیوژن اسپرت

کیا K5 GT

؟

فولکس‌واگن آرتئون R

پژو 508 PSE

؟

کپی لینک

فورد فیوژن اسپرت

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت 2016

پلت‌فرم: CD4 فورد

گارانتی: 3 سال یا 58 هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: 5 سال یا 96 هزار کیلومتر

چکیده: فورد فیوژن اسپرت را می‌توان یک ماسل کار مدرن در قامت یک سدان خانوادگی دانست. پس از چندین سال، در نسخهٔ اسپرت بار دیگر پیشرانهٔ V6 در سینهٔ فیوژن قرار گرفته است و خبر بهتر اینکه این همان موتور 2.7 لیتری توئین توربو است که پیش‌ازاین در پیکاپ F150 و کراس‌اوور اج دیده بودیم. فیوژن اسپرت در ظاهر هم جذاب‌ترین عضو این خانواده محسوب می‌شود؛ اما این خودرو می‌تواند بدون نشان دادن شخصیت طوفانی که زیر پوستش قرار دارد، رانندگی آرامی داشته باشد و درعین‌حال توانایی تبدیل شدن به یک خودروی رالی بزرگ و راحت را هم دارد. فیوژن اسپرت گرگی در لباس میش است زیرا در استفاده‌های روزمره، مثل یک سدان خانوادگی معمولی، بدون سروصدا با جریان ترافیک همراه می‌شود اما به ناگهان می‌تواند آن روی خود را نشان داده و با خودروهای اسپرت سرشاخ شود.

کیا K5 GT

تاریخ معرفی: جولای 2020

پلت‌فرم: N3 هیوندای-کیا

گارانتی: 5 سال یا 96 هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: 10 سال یا 160 هزار کیلومتر

چکیده: سدان خانوادگی جدید و زیبای کیا K5 در نسخهٔ GT از 290 اسب بخار قدرت برخوردار است اما به دلیل انتقال قدرت محرک جلو، به‌خوبی نمی‌تواند از این قدرت استفاده کند. البته خودروهای محرک جلویی مثل هوندا سیویک تایپ R هستند که پا را از 300 اسب بخار فراتر گذاشته و به‌خوبی از پس این قدرت برآمده‌اند اما K5 GT برای استفاده از این قدرت آماده نیست. علاوه بر این، با پرداخت کمی مبلغ بیشتر، می‌توان یک استینگر پایه با پیشرانهٔ 2 لیتری 255 اسب بخاری و قیمت 34 هزار دلاری از خود کیا خرید که به دلیل هندلینگ و کنترل بسیار بهتر، در جاده‌های پیچ‌درپیچ می‌تواند K5 GT را پشت سر بگذارد. درمجموع، کیا K5 GT در داخل و خارج خودرویی زیبا و جذاب است اما بی‌نقص نیست. کیا باید به این خودرو سامانهٔ چهارچرخ محرک یا لااقل لاستیک‌های بهتری بدهد زیرا K5 GT به کشش بیشتری نیاز دارد.

کپی لینک

مقایسهٔ مشخصات فنی

فورد فیوژن اسپرت

کیا K5 GT

پیشرانه

2.7 لیتری V6

2.5 لیتری I4

تنفس

توئین توربو

توربوشارژ

قدرت

325 اسب بخار

290 اسب بخار

گشتاور

515 نیوتن متر

420 نیوتن متر

گیربکس

6 سرعته اتوماتیک

8 سرعته دوکلاچه

محور محرک

چهارچرخ

جلو

شتاب صفر تا 96

5.1 ثانیه

5.2 ثانیه

مسافت 400 متر

13.7 ثانیه

13.7 ثانیه

حداکثر سرعت

210 کیلومتر/ساعت

250 کیلومتر/ساعت

توقف از 110

54.2 متر

49.7 متر

مصرف سوخت

11.7 لیتر ترکیبی

8.7 لیتر ترکیبی

ظرفیت باک

66 لیتر

60 لیتر

وزن

1872 کیلوگرم

1624 کیلوگرم

طول

4,871 میلی‌متر

4,904 میلی‌متر

فاصلهٔ محوری

2,850 میلی‌متر

2,850 میلی‌متر

حجم صندوق بار

455 لیتر

455 لیتر

ظرفیت سرنشین

5 نفر

5 نفر

قیمت پایه آمریکا

34,740 دلار

31,585 دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[poll id="58"]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.