احتمال ارتقای پیشرانه 8 سیلندر گودزیلای فورد
فورد در سال 2020 پیشرانه 8 سیلندر 7.3 لیتری گودزیلا را به عنوان جایگزین نمونه 10 سیلندر ماژولار قدیمی معرفی کرد. این خودروساز پیشرانه جدید خود را بهصورت آزاد هم ارائه میکند و حالا به نظر میرسد در حال کار روی نسخه توئین توربو از پیشرانه یاد شده نیز میباشد.
Ford Authority مدعی شده نسخه توربوی این پیشرانه حداقل در دو محصول سوپر دیوتی فورد تست شده است. این منبع خبری مطمئن نیست که آیا این پیشرانه تولید خواهد شد یا خیر اما تستهای آن به منظور سنجش تواناییها در دنیای واقعی صورت گرفته است. همچنین اگرچه فعلاً تصاویری از این نیروگاه آهنین در دست نیست اما گفته می شود مدلهای تست شده دارای پیشرانه توئین توربوی مجهز به سپرهای گرمایی در بخش جلو و کاپوتی متفاوت بودهاند.
در ماه دسامبر بود که گفته شد فورد در حال کار روی نسخه قویتری از پیشرانه گودزیلا با نام مگازیلا بوده و شاید این نسخه توئین توربو همان مگازیلا باشد.
پیشرانه گودزیلا در ابتدا روی پیکاپ های سوپردیوتی فورد نصب شده و در بهترین حالت قدرت 430 اسب بخاری و گشتاور 644 نیوتون متری تولید میکند. البته کمپانیهای افترمارکتی به راحتی قدرتهای فراتر از 700 اسب بخار را از این پیشرانه گرفتهاند بنابراین استفاده از تنظیمات توئین توربو میتواند قدرت این نیروگاه را بهشدت افزایش دهد.
هنوز مشخص نیست که کاربرد چنین پیشرانهای در چه محصولی خواهد بود اما قطعاً در صورت دریافت چراغ سبز تولید توجهات زیادی را به خود جلب خواهد کرد.