معرفی رسمی ماوریک، کوچک‌ترین و ارزان‌ترین پیکاپ فورد

چهارشنبه 19 خرداد 1400 - 06:30
مطالعه 12 دقیقه
Ford-Maverick-2022-1024-02
فورد سرانجام رسماً از کوچک‌ترین پیکاپ خود یعنی ماوریک پرده‌برداری کرده است. این خودرو به‌عنوان فرزند جدید خانوادهٔ پیکاپ‌های فورد، با 5,072...
تبلیغات

فورد سرانجام رسماً از کوچک‌ترین پیکاپ خود یعنی ماوریک پرده‌برداری کرده است. این خودرو به‌عنوان فرزند جدید خانوادهٔ پیکاپ‌های فورد، با 5,072 میلی‌متر طول و 1,715 میلی‌متر ارتفاع، 282 میلی‌متر کوتاه‌تر و 53 میلی‌متر کم‌ارتفاع‌تر از رنجر است که تا پیش‌ازاین کوچک‌ترین پیکاپ فورد محسوب می‌شد. به اعتقاد فورد، ماوریک خریدارانی که به دنبال خودرویی کاربردی‌تر هستند و حتی کسانی که قبلاً پیکاپ نداشته‌اند مثل خریداران کراس‌اوورها و هاچ‌بک‌ها را به سمت خود جذب خواهد کرد.

یکی از نقاط قوت ماوریک، تجهیز آن به قوای محرکهٔ هیبریدی به‌صورت استاندارد در تیپ پایه است. این قوای محرکه مثل اسکیپ هیبریدی، از یک پیشرانهٔ 2.5 لیتری تنفس طبیعی بنزینی با 162 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور و یک موتور الکتریکی 126 اسب بخاری تشکیل شده و مجموعاً 191 اسب بخار قدرت را به یک گیربکس CVT تحویل می‌دهد. البته این نسخهٔ هیبریدی صرفاً به‌صورت محرک جلو عرضه می‌شود که شاید ناامیدکننده باشد اما مصرف سوخت تنها 5.8 لیتری آن در هر صد کیلومتر در شهر برای خریداران خوشایند خواهد بود. ماوریک هیبریدی با یک باک سوخت می‌تواند تا 800 کیلومتر را طی کند، تا حداکثر 680 کیلوگرم بار حمل کند و تا 900 کیلوگرم را بکسل کند.

اما کسانی که توانایی بیشتری می‌خواهند می‌توانند سراغ موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو بروند که 250 اسب بخار قدرت و 375 نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل می‌شود. این موتور هم به‌صورت محرک جلو ارائه می‌شود اما سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن قابل سفارش خواهد بود. ماوریک با این موتور در صورت تجهیز به پکیج سفارشی 4K Tow می‌تواند تا 1800 کیلوگرم را بکسل کند.

برخلاف رقیب اصلی ماوریک در بازار یعنی هیوندای سانتا کروز که به‌وضوح در طراحی وام‌دار توسان است، ماوریک استایل سنتی‌تری دارد. در جلوی خودرو، نوار عریضی در میان جلوپنجره و چراغ‌های LED با طرح C شکل گیره‌ای، تا حدودی F150 را تداعی می‌کند. در عقب نیز چراغ‌های عمودی بزرگ شباهت‌هایی به چراغ‌های رنجر دارند. فورد برای این پیکاپ یک پکیج آفرود سفارشی بنام FX4 را هم ارائه می‌کند که برای نسخه‌های مجهز به موتور اکوبوست و سامانهٔ چهارچرخ محرک قابل سفارش خواهد بود. این پکیج لاستیک‌های بزرگ‌تر، فاصلهٔ کمی بیشتر از سطح زمین، صفحات محافظ زیر بدنه، سیستم کنترل پایین آمدن از شیب‌ها و دو حالت آفرود در انتخاب‌گر حالات رانندگی را شامل می‌شود.

ماوریک از قسمت بار 137 سانتی‌متری سود می‌برد که مملو از راه‌حل‌های کاربردی و هوشمندانه است. ازجملهٔ این ویژگی‌ها می‌توان به چهار حلقهٔ D شکل، دربازکن نوشابه و یک خروجی برق 110 ولت اشاره کرد. علاوه بر این، درب قسمت بار هم به‌صورت چندمنظوره طراحی شده و می‌تواند هنگام باز شدن کمی بالاتر قرار گیرد و امکان قرار دادن اشیاء طویل به‌صورت صاف در قسمت بار را فراهم کند.

در داخل ماوریک یک نمایشگر 8 اینچی لمسی با اپل کارپلی و اندروید اتو تعبیه شده است. در اینجا همچنین سیستم FordPass Connect ارائه می‌شود که امکان خاموش یا روشن کردن خودرو، قفل یا باز کردن درها و پیدا کردن خودرو را از طریق گوشی هوشمند را فراهم کرده و مودم اینترنت وای فای با قابلیت اتصال حداکثر 10 دستگاه را ارائه می‌کند. هرچند در کابین ماوریک به‌طور گسترده‌ای از پلاستیک خشک استفاده شده تا قیمت پایین نگه داشته شود اما سطوح منحصربه‌فردی به‌خوبی این پلاستیک‌ها را پنهان کرده و فضای دلپذیری را برای سرنشینان فراهم نموده است.

علاوه بر این، در داخل خودرو فضاهای هوشمندانه‌ای برای قرار دادن اشیاء مختلف تعبیه شده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به نگه‌دارنده‌های لیوان روی درها که می‌توانند بطری‌های یک لیتری را به‌صورت ایستاده در خود جای دهند، جیب درها که امکان قرار دادن تبلت یا نوت‌بوک را فراهم می‌کنند و یک سطل بزرگ زیرا صندلی عقب برای وسایل بزرگ‌تر اشاره کرد.

قیمت فورد ماوریک از تنها 19,995 دلار برای تیپ پایهٔ XL آغاز می‌شود که با توجه به تجهیزات ایمنی استاندارد، پیشرانهٔ هیبریدی و ظرفیت بار، رقم بسیار مناسبی به نظر می‌رسد. در تیپ XLT با قیمت 22,280 دلار، کروز کنترل، رینگ‌های آلیاژی، آینه‌های جانبی برقی و... به تجهیزات خودرو اضافه می‌شود درحالی‌که تیپ لاریات با قیمت پایهٔ 25,490 دلار هم از تریم چرمی، نورپردازی داخلی، غربیلک فرمان چرمی، پنجرهٔ کشویی عقب برقی و پورت‌های USB در عقب برخوردار است. برای هر سهٔ این تیپ‌ها پیشرانهٔ 2 لیتری اکوبوست با قیمت 1,085 دلار قابل سفارش است و سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم 2,220 دلار هزینه دارد.

قیمت گران‌ترین تیپ ماوریک یعنی لاریات با سفارش پیشرانهٔ دو لیتری توربو، سامانهٔ چهارچرخ محرک، پکیج 800 دلاری FX4 و پکیج 745 دلاری 4K Two به حدود 30 هزار دلار می‌رسد که تنها کمی از قیمت پایهٔ تویوتا تاکوما بیشتر بوده و هنوز هم برای یک خودروی روزمرهٔ ماجراجویی و کاربردی بسیار قابل‌توجه است. فورد ماوریک پاییز امسال راهی بازار می‌شود و هم‌اکنون رزرو خرید آن آغاز شده است.

[دانلود ویدئو]

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.