هزینه تعمیر سنگین باتری فورد موستانگ مک ای!
خیزش خودروهای الکتریکی مدرن موضوع جدیدی است و به همین خاطر نقاط کور جدید و زیادی هم وجود دارد که خریداران و مالکان باید با آنها روبرو شوند. یکی از چنین نقاط کور ظاهراً توسط اپراتور یک یدککش و هزینه سنگین تعمیر مالک فورد موستانگ مک ای رؤیت شده است. مالک این خودرو گفته است طی سفر جادهای از خانه خود در کانادا به فلوریدا متوجه روشن شدن چراغ ایمنی در پشت آمپرها شده است. در این هشدار آمده است که خودرو باید بهصورت ایمن متوقف شود. مالک هم چنین کاری را انجام داده است و با دستیار جادهای فورد تماس گرفته است تا یدککش در محل حاضر شود.
یدککش از نوع تخت مسطح بوده است که معمولاً ایمنترین روش حمل و بکسل کردن خودرو محسوب میشود؛ اما اگر خودرو بهصورت نادرست روی یدککش حمل شود عواقب سختی در انتظار خواهد بود. مالک موستانگ مک ای میگوید باتری خودرو طی فرایند حمل و یدک کشی آسیب دیده است و هزینه تعمیرات آن به 28 هزار دلار رسیده است! یکی از افراد دیگر حاضر در فروم های فورد هم میگوید این یک مشکل معمول برای موستانگ مک ای محسوب میشود و بنابراین باید در یدک کشی و بکسل این خودرو نهایت دقت را به خرج داد. گفته میشود در مدلهای مخصوص بازار آمریکای شمالی خبری از قلاب بکسل برای این خودرو نیست اما نقاط وینچ در جلوی چرخ های جلو نصب شده است.
البته کاربر فروم فورد میگوید حفرههایی در پانلهای زیرین آلومینیومی وجود دارد که نباید وزن خودرو را روی آنها تحمیل کرد. این حفرهها میتوانند در زمان نصب وینچ مستهلک شوند و شاید کل باتری را از بین ببرند. بد نیست بدانید هزینه تعویض باتری این خودرو 28 هزار دلار است و حتی میتواند بیشتر هم بشود. همین فرد میگوید اکسل عقب همیشه در زمان خاموش کردن خودرو قفل میشود و بنابراین باید موستانگ مک ای را در حالت خلاص یا یدک کشی اضطراری قرار داد. البته در صورت فعال کردن حالت یدک کشی اضطراری، میتوان با حداکثر سرعت 60 کیلومتر در ساعت و به میزان 80 کیلومتر یدککش کرد.
مالک این خودرو میگوید نه فورد، نه کمپانی یدککش و نه مسئول برنامه دستیار جادهای فورد مسئولیت آسیب به باتری را بر عهده نگرفتهاند و مالک مجبور بوده است از وکیل برای اثبات حقانیت خود استفاده کند. البته یکی از نمایندههای فورد با این مالک تماس گرفته است و شاید ماجرا در آخر ختم به خیر شود.