دنده عقب عجیب با فورد رنجر دو دیفرانسیل در حال حرکت!
فورد رنجر یکی از سرسخت ترین وانت های آمریکایی محسوب می شود اما از طرفی خودرویی پیچیده به شمار میرود و چندین هزار قطعه مهندسی شده در آن برای انجام یک کار تکراری در طول مدت زیادی طراحی شدهاند. اگر میخواهید خودروی شما عمر بیشتری داشته باشد لیست زیادی از کارهای ممنوعه وجود دارد که یکی از مهمترین آنها میتواند عدم رعایت حال گیربکس باشد. گیربکسها بخش پیچیده خودرو محسوب میشوند و دنده عقب گرفتن با آنها در زمان حرکت خودرو به جلو میتواند مشکلی حاد را ایجاد کند. فورد رنجر موردبحث ما این موضوع را به خوبی نشان خواهد داد.
آنطور که وبسایت Motor1 گزارش می دهد، به تازگی مایکل ویم ویدئویی در کانال یوتیوب خود منتشر کرده و در آن نشان میدهد که نباید این کار را با فورد رنجر 1994 انجام دهید. این اولین باری نیست که ویم در حال حرکت رو به جلو اقدام به انتخاب دنده عقب میکند و در سال 2018 با یک شورولت پریسم که سرعت 64 کیلومتر در ساعت را داشت همین کار را انجام داد. ویدئوی جدید کمی متفاوت خواهد بود چراکه رنجر موردبحث از گیربکس دستی و سیستم چهار چرخ محرک سود میبرد.
اولین تست فورد رنجر طبق برنامهریزی پیش نمیرود. ویم در زمان حرکت به جلو دنده عقب را انتخاب میکند و فورد با دود و صدای زیادی متوقف میشود اما این کار تنها باعث میشود چرخ های عقب هرزگردی داشته باشند. جعبه انتقال خودرو نمیخواهد در حالت 4-High باقی بماند و به همین خاطر تلاش اول ویم را ناکام میگذارد. به همین خاطر او حالت 4-Low را انتخاب میکند.
این وانت پیش از انتخاب دنده عقب به سرعت 72 کیلومتر در ساعت میرسد و علیرغم صدای زیادی که ایجاد میشود لاستیکهای رنجر به عقب هرزگردی نمیکنند بلکه خودرو با نالهای عجیب متوقف میشود. مشخص نیست که چه اتفاقی افتاده اما به نظر میرسد کلاچ خودرو مرخص شده است. ویم میگوید پدال کلاچ به شدت سفت شده و اگرچه هنوز میتوان تمامی دندهها را انتخاب کرد اما این به معنی عدم وجود آسیب نیست. بدون کار کردن پدال کلاچ رنجر حرکت نخواهد کرد. البته مالک خودرو به این راحتیها دستبردار نیست و میگوید به دنبال تعمیر خودرو و انجام تستهای عجیبتر دیگر خواهد بود. ویم این وانت را به قیمت 1000 دلار خریداری کرده است.