درگ کراس‌اوورهای برقی، فولکس‌واگن ID.4، موستانگ Mach-E و کیا EV6

دوشنبه 31 مرداد 1401 - 06:30
مطالعه 3 دقیقه
Cars-1
این روزها خریداران در بخش خودروهای الکتریکی بیش از هر زمان دیگری حق انتخاب دارند. به‌عنوان‌مثال، در بخش کراس‌اوورهای اقتصادی، فورد، کیا و...
تبلیغات

این روزها خریداران در بخش خودروهای الکتریکی بیش از هر زمان دیگری حق انتخاب دارند. به‌عنوان‌مثال، در بخش کراس‌اوورهای اقتصادی، فورد، کیا و فولکس‌واگن به ترتیب مدل‌های مک‌ایی، EV6 و ID.4 را به بازار عرضه می‌کنند. حال کارواو این سه ماشین را در برابر هم قرار داده است تا ببینیم کدام‌یک از آن‌ها 400 متر را زودتر طی می‌کند. در این درگ، مدل‌های میان ردهٔ موستانگ و EV6 در برابر نسخهٔ بالا ردهٔ ID.4 قرار گرفته‌اند.

موستانگ حاضر در این درگ از نوع دو موتوره با 350 اسب بخار قدرت و 580 نیوتن متر گشتاور و چهارچرخ محرک است. این کراس‌اوور آمریکایی 2198 کیلوگرم وزن دارد. از سوی دیگر، ID.4 GTX با 300 اسب بخار قدرت و 470 نیوتن متر گشتاور، ضعیف‌تر از رقیب آمریکایی بوده و با وزن 2224 کیلوگرم، از آن سنگین‌تر است. بااین‌حال، در فولکس‌واگن هم مثل فورد هر چهارچرخ نیرو می‌گیرند. آخرین خودروی این جمع هم کیا EV6 چهارچرخ محرک با 325 اسب بخار قدرت و 605 نیوتن متر گشتاور و وزن 2090 کیلوگرمی است.

این سه ماشین در ابتدا در دو مسابقهٔ درگ از حالت سکون به مصاف هم رفتند. سه کراس‌اوور شروع یکسانی داشتند اما در طول 400 متر تفاوت پرفورمنس آن‌ها آشکارتر شد و کیا از موستانگ و موستانگ از فولکس‌واگن جلو افتاد. نتیجهٔ درگ دوم هم تفاوت چندانی نداشت و سه خودرو با همین ترتیب به خط پایان رسیدند. کیا به‌عنوان سریع‌ترین خودروی این جمع، 400 متر را در 13.6 ثانیه طی کرد و موستانگ با 13.9 ثانیه درست پشت آن قرار گرفت درحالی‌که فولکس‌واگن با تایم 14.3 ثانیه جایگاهی بهتر از سوم کسب نکرد.

مسابقات رولینگ هم با پیشتازی کیا و عقب افتادن فولکس‌واگن به پایان رسید و بنابراین تفاوتی با درگ‌های قبلی نداشت. بااین‌حال، ID.4 در رولینگ دوم خیلی عقب نیفتاد و تقریباً همپای موستانگ پیش رفت. کیا همچنین در آزمایش ترمز هم زودتر از دو خودروی دیگر متوقف شد و به پیروزی دست یافت. کارواو همچنین سیستم احیای انرژی ترمزهای خودروها را هم برای یافتن قوی‌ترین تنظیمات آزمایش کرد و بازهم پیروزی به EV6 رسید.

البته کیا و فورد نسخه‌های قوی‌تری از کراس‌اوورهای خود را هم ارائه می‌کنند اما نسخه‌های میانی آن‌ها رقیب ID.4 GTX محسوب می‌شوند. بااین‌حال، هرچند قوی‌ترین نسخهٔ کراس‌اوور الکتریکی فولکس‌واگن حریف نسخهٔ میانی رقبا نشد اما در این کلاس سرعت و پرفورمنس اولویت اصلی خریداران نیستند.

کپی لینک

مشخصات فنی

کیا EV6

موستانگ مک‌ایی

ID.4 GTX

قوای محرکه

دو موتوره

دو موتوره

دو موتوره

قدرت

325 اسب بخار

350 اسب بخار

300 اسب بخار

گشتاور

605 نیوتن متر

580 نیوتن متر

470 نیوتن متر

گیربکس

تک سرعته

تک سرعته

تک سرعته

محور محرک

چهارچرخ

چهارچرخ

چهارچرخ

وزن

2090 کیلوگرم

2198 کیلوگرم

2224 کیلوگرم

قیمت

48,195 پوند

61,680 پوند

50,540 پوند

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.