دوئل فورد موستانگ و دوج چلنجر

شنبه 1 بهمن 1401 - 08:30
مطالعه 5 دقیقه
Cars-7
مرحلۀ نهایی سری رقابت‌های خودرویی پدال در حال نزدیک شدن به نیمه است و امروز به گروه کوپه‌های اسپرت رسیده‌ایم. در این گروه شش خودرو حضور داشتند که...
تبلیغات
کپی لینک

مرحلهٔ نهایی، گروه نهم، کوپه‌های اسپرت

مرحلۀ نهایی سری رقابت‌های خودرویی پدال در حال نزدیک شدن به نیمه است و امروز به گروه کوپه‌های اسپرت رسیده‌ایم. در این گروه شش خودرو حضور داشتند که نصف آن‌ها ماسل کارهای آمریکایی یعنی شورلت کامارو، فورد موستانگ و دوج چلنجر بودند که در مرحلۀ مقدماتی به ترتیب به مصاف نیسان GT-R، لکسس RC و ب‌ام‌و سری 4 رفتند. از این مرحله، چهار خودرو به مرحلۀ نیمه‌نهایی صعود کردند و نهایتاً از بین آن‌ها پرفروش‌ترین ماسل کارهای بازار یعنی دوج چلنجر و فورد موستانگ به مرحلۀ نهایی رسیدند. حال این دو ماشین در قوی‌ترین نسخه‌های خود یعنی هلکت ردآی و شلبی GT500 پای به میدان رقابت در آخرین دوئل این گروه گذاشته‌اند تا پس از نبردی جذاب و سخت، برندۀ نهایی مشخص شود. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ قبلی هم بین دوج چلنجر و شورلت کامارو برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده می‌کنید.

نتیجهٔ دوئل قبلی بین دوج چلنجر و شورلت کامارو

مجموع آراء: 1879

آراء دوج: 1114

آراء شورلت: 765

پیروز دوئل: دوج چلنجر با کسب 59 درصد از کل آراء

کپی لینک

فورد موستانگ

تاریخ معرفی: آوریل 2014 (نسخهٔ GT500 در نمایشگاه دیترویت 2019)

پلت‌فرم: S550 فورد

امتیاز از کارانددرایور: 9.0 از 10

فروش سال 2021 در آمریکا: 52,414 دستگاه

فروش سال 2022 در آمریکا: 47,566 دستگاه

تایم در پیست لاگونا سکا: 1:33.8

تایم در پیست ولیو اسپرینگ: 1:28.1

گارانتی: 3 سال یا 58 هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: 5 سال یا 96 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: وحشی‌ترین موستانگ تاریخ، به‌طور شگفت‌آوری برای استفاده‌های روزمره مناسب است، پیشرانهٔ V8 فوق‌العاده جذاب و قدرتمند، سریع‌تر از حتی برخی سوپرکارها در پیست، گیربکس سریع و هوشمند، هندلینگ فوق‌العاده

نقاط منفی: مصرف سوخت بسیار بالا، قیمت گران پکیج پیست، کنترل دشوار برای تازه‌کارها، استفاده از قطعات داخلی نه‌چندان باکیفیت موستانگ‌های معمولی، صندلی‌های عقب غیرقابل استفاده، گشتاوری بیشتر از کشش چرخ‌ها

چکیده: شلبی GT500 خودروی باشکوهی است که بیشتر شبیه سوپراسپرت رفتار می‌کند تا ماسل کار و هیجانی بیش از یک ترن هوایی را با قیمتی که مثل همهٔ موستانگ‌ها در دسترس عموم است ارائه می‌کند

کپی لینک

دوج چلنجر

تاریخ معرفی: نمایشگاه شیکاگو 2008 (نسخۀ هلکت در نمایشگاه نیویورک 2014)

پلت‌فرم: LA کرایسلر

امتیاز از کارانددرایور: 7.5 از 10

فروش سال 2021 در آمریکا: 54,314 دستگاه

فروش سال 2022 در آمریکا: 55,060 دستگاه

گارانتی: 3 سال یا 58 هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: 5 سال یا 96 هزار کیلومتر

تایم در پیست لاگونا سکا: 1:42.7

تایم در پیست ولیو اسپرینگ: 1:32.6

نقاط مثبت: پیشرانۀ V8 سوپرشارژ خوش‌صدا با قدرت رشک‌برانگیز، صندلی‌های عقبی که جادارتر از کامارو و موستانگ و قابل استفاده هستند، سواری راحت، ظاهری که اصالت از آن تراوش می‌کند، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آسان برای استفاده

نقاط منفی: قدرتی بسیار بیشتر از کشش چرخ‌ها، هندلینگی بسیار ضعیف‌تر از موستانگ و کامارو، سن بالای خود را نشان می‌دهد، کیفیت ضعیف متریال داخلی، فقدان ترمز اضطراری خودکار، فرمان بی‌احساس، مصرف سوخت بالا

چکیده: چلنجر هلکت هنوز هم ماسل کار مدرنی است زیر کاپوت خود یک راکتور هسته‌ای 800 اسب بخاری دارد و دورهای سریع در پیست را با قهرمانی در مسیر 400 متر مبادله کرده است

کپی لینک

مقایسهٔ مشخصات فنی

شلبی GT500

هلکت ردآی وایدبادی

پیشرانه

5.2 لیتری V8

6.2 لیتری V8

تنفس

سوپرشارژ

سوپرشارژ

ردلاین

7,500 rpm

5,800 rpm

قدرت

760 اسب بخار

797 اسب بخار

گشتاور

850 نیوتن متر

960 نیوتن متر

گیربکس

7 سرعته دوکلاچه

8 سرعته اتوماتیک

محور محرک

عقب

عقب

شتاب صفر تا 96

3.5 ثانیه

3.7 ثانیه

مسافت 400 متر

11.3 ثانیه

11.8 ثانیه

پیست Figure-8

23.5 ثانیه

24.3 ثانیه

حداکثر سرعت

290 کیلومتر/ساعت

325 کیلومتر/ساعت

توقف از 110

45.7 متر

46.3 متر

شتاب جانبی

1.00 جی

0.95 جی

دایرهٔ چرخش

13.4 متر

11.8 متر

مصرف سوخت

16.8 لیتر ترکیبی

14.7 لیتر ترکیبی

ظرفیت باک

60 لیتر

70 لیتر

تولید آلایندگی

388 گرم/کیلومتر

345 گرم/کیلومتر

وزن

1840 کیلوگرم

2047 کیلوگرم

توزیع وزن

54 به 44 جلو/عقب

57 به 43 جلو/عقب

طول

4,813 میلی‌متر

5,016 میلی‌متر

فاصلهٔ محوری

2,720 میلی‌متر

2,951 میلی‌متر

حجم صندوق بار

380 لیتر

455 لیتر

ظرفیت سرنشین

4 نفر

4 نفر

قیمت

80,795 دلار

90,335 دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[poll id="124"]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.