دوئل فینال، فورد اکسپلورر یا تویوتا هایلندر؟
مرحلهٔ نهایی، گروه هفدهم، کراساوورهای فول سایز
در مرحلهٔ فینال سری دوئلهای خودرویی پدال امروز نوبت به گروه هفدهم یا کراساوورهای فول سایز رسیده است. در این گروه در ابتدا دوازده خودرو حضور داشتند که از بین آنها علاوه بر دو فینالیستی که حالا به مصاف هم رفتهاند، چهار کراساوور دیگر شامل مزدا CX-9، شورلت تراورز، جیامسی آکادیا و بیوک انکلیو به مرحلهٔ یکچهارم نهایی رسیدند. از این مرحله نیز چهار خودرو به نیمهنهایی صعود کردند و نهایتاً از بین آنها فورد اکسپلورر با غلبه بر جیامسی آکادیا و تویوتا هایلندر با مغلوب کردن مزدا CX-9 خود را به فینال رساند. این دو مدل پرفروشترین کراساوورهای این کلاس در بازار آمریکا هستند که این نشان میدهد نظر مخاطبان پدال لااقل در این گروه مطابق با خریداران آمریکایی بوده است. البته هنوز کار تمام نشده و باید از بین این دو خودرو، یکی را بهعنوان برندهٔ گروه کراساوورهای فول سایز انتخاب کنید. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ قبلی هم بین تویوتا هایلندر و مزدا CX-9 برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
نتیجهٔ دوئل قبلی بین تویوتا هایلندر و مزدا CX-9
مجموع آراء: 1575
آراء تویوتا: 850
آراء مزدا: 725
پیروز دوئل: تویوتا هایلندر با کسب 54 درصد از کل آراء
تویوتا هایلندر
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک 2019
پلتفرم: TNGA GA-K تویوتا
امتیاز از کارانددرایور: 8.0 از 10
امتیاز از موتورترند: 8.5 از 10
فروش سال 2021 در آمریکا: 264,128 دستگاه
فروش سال 2022 در آمریکا: 222,805 دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: چهار ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
واژگونی: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: 3 سال یا 58 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 5 سال یا 96 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طراحی بیرونی زیبا و جذاب، تجهیزات استاندارد سخاوتمندانه، سیستمهای ایمنی استاندارد زیاد، فضای بار کافی، نسخهٔ هیبریدی بسیار کممصرف، تزئینات داخلی لوکس در تیپهای بالایی
نقاط منفی: رانندگی کمهیجان و کسلکننده، فضای تنگ صندلیهای ردیف سوم، طراحی شلوغ داشبورد، گشتاور ناکافی موتور در دورهای پایین، سواری مواج و شناور
چکیده: هرچند هایلندر از ویژگیهای مثبت زیادی مثل ارائهٔ نسخهٔ هیبریدی کممصرف و تجهیزات فراوان برخوردار است اما همچنان در پس پیشتازان کلاس کراساوورهای سه ردیفه قرار میگیرد و برای جلب نظر رانندگان به جذابیت بیشتری نیاز دارد
فورد اکسپلورر
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت 2019
پلتفرم: CD6 فورد
امتیاز از کارانددرایور: 7.5 از 10
امتیاز از موتورترند: 7.9 از 10
فروش سال 2021 در آمریکا: 219,871 دستگاه
فروش سال 2022 در آمریکا: 207,673 دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: پنج ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: 3 سال یا 58 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 5 سال یا 96 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: سواری نرم و راحت و درعینحال کنترلشده، صندلیهای بزرگ و راحت، گزینههای متنوع پیشرانه، کابین جادار با فضای کافی برای بار و سرنشینان، ارائهٔ نسخههای اسپرت ST و هیبریدی کممصرف
نقاط منفی: فضای تنگ صندلیهای ردیف سوم که فقط برای کودکان مناسب است، متریال کمکیفیت و پلاستیکی کابین، در تیپهای بالایی قیمت خیلی افزایش پیدا میکند، فقدان پورت USB در ردیف سوم
چکیده: فورد اکسپلورر کراساوور فول سایز کاملاً مناسبی است که برای خانوادهها راحت و کاربردی خواهد بود و با کمی اغماض میتوان آن را انتخاب خوبی دانست ولی در کلاسی حضور دارد که پر است از رقبای درخشان و قابلتوجه با ویژگیهای جذاب فراوان
مقایسهٔ مشخصات فنی
تویوتا هایلندر | فورد اکسپلورر | |
پیشرانه | 3.5 لیتری V6 | 2.3 لیتری I4 |
تنفس | طبیعی | توربوشارژ |
قدرت | 295 اسب بخار | 300 اسب بخار |
گشتاور | 355 نیوتن متر | 420 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته اتوماتیک | 10 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو یا چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا 96 | 7.0 ثانیه | 6.0 ثانیه |
مسافت 400 متر | 15.5 ثانیه | 14.5 ثانیه |
شتاب جانبی | 0.85 جی | 0.81 جی |
توقف از 110 | 50.9 متر | 51.2 متر |
پیست Figure-8 | 27.4 ثانیه | 27.7 ثانیه |
دایرهٔ چرخش | 11.4 متر | 11.8 متر |
حداکثر سرعت | 185 کیلومتر/ساعت | 180 کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | 10.2 لیتر ترکیبی | 10.2 لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | 68 لیتر | 68 لیتر |
وزن | 2040 کیلوگرم | 2070 کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | 2270 کیلوگرم | 2400 کیلوگرم |
طول | 4,950 میلیمتر | 5,062 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 2,850 میلیمتر | 3,025 میلیمتر |
حجم صندوق بار | 450 لیتر | 510 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 7 یا 8 نفر | 7 نفر |
قیمت | 38,790 دلار | 40,355 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[poll id="133"]