فراخوان 1.2 میلیون فورد فیوژن و لینکلن MKZ به خاطر مشکل ترمز
این خودروساز آمریکایی بازهم درگیر یک فراخوان بزرگ شده است. بهطور دقیق باید تعداد 1,280,726 دستگاه فورد فیوژن و لینکلن MKZ راهی نمایندگیها شوند و علت مراجعه خودروهای یاد شده نیز خرابی احتمالی لوله ترمز جلو اعلام شده است. البته تاکنون گزارشی از جراحت ناشی از شرایط یاد شده به دست فورد نرسیده اما یک گزارش ناشی از خرابی قطعه موردبحث وجود داشته است.
همانطور که گفته شد فراخوان یاد شده شامل فورد فیوژن و لینکلن MKZ مدل 2013 تا 2018 خواهد بود هرچند تمامی مدلهای تولیدی در آن مدلها مشمول فراخوان نیستند. NHTSA میگوید تنها خودروهای غیر هیبریدی با ریسک مشکل ترمز مواجه هستند و باید به این نکته اشاره کرد که اکثر خودروهای فراخوان شده از نوع فیوژن هستند. سهم فیوژن از این فراخوان 1,167,825 دستگاه است درحالیکه 112,901 دستگاه لینکلن MKZ نیز میبایست به نمایندگیهای مجاز مراجعه کنند.
مشکل موردبحث به خرابی احتمالی لوله لاستیکیای مربوط میشود که لولههای ترمز فلزی را به کالیپر متصل میکند. بر اساس جزئیات فراخوان یاد شده، این لوله با گذشت زمان و چرخشهای مکرر فرمان و لرزشهای سیستم تعلیق کیفیت خود را از دست میدهد و پاره میشود. تاکنون گزارشهایی از خرابی لوله یاد شده منتشر شده است اما از کار افتادن کامل سیستم ترمز بهصورت آنی رخ نمیدهد. فیوژن و MKZ روشهای دیگری نیز برای فعال نگه داشتن ترمز دارند و بنابراین حتی در صورت پارگی لوله لاستیکی نیز ترمز عمل خواهد کرد.
البته نشانههایی برای پارگی لوله وجود خواهد داشت. فورد میگوید در صورت پاره شدن این لوله کورس پدال ترمز افزایش خواهد یافت و فاصله توقف نیز بیشتر خواهد شد. همچنین چراغ هشدار سیستم ترمز نیز در پشت آمپرها روشن میشود. این برند آمریکایی میگوید راهحل رفع مشکل راحت بوده و مالکان بدون پرداخت هزینه شاهد تعویض قطعات مشکلدار خواهند بود. لولههای جدید کیفیت بالاتری دارند و از طراحی بهتری سود میبرند. فراخوان موردبحث جدیدترین فراخوان فورد است، شرکتی که با مشکلات کیفیتی دستوپنجه نرم میکند. جیم فارلی مدیرعامل فورد در بسیاری از موارد مشکلات کیفیتی این برند را رفع کرده است هرچند بیشترین میزان فراخوان بین تمامی خودروسازان حاضر در آمریکا طی 2 ساله گذشته به فورد اختصاص دارد.