معرفی نسل جدید فورد اکسپدیشن با نسخه آفرود و طراحی داخلی متمایز

شنبه 14 مهر 1403 - 04:30
مطالعه 6 دقیقه
2025-ford-expedition-platinum
نسل پنجم شاسی‌بلند فول سایز فورد اکسپدیشن با نسخهٔ آفرودی جدید ترمور و بهبود تکنولوژی‌ها برای رقابت با شورلت تاهو راهی بازار خواهد شد.
تبلیغات

به گفتهٔ فورد، نسل جدید اکسپدیشن با ویژگی‌هایی مثل نسخهٔ جدید ترمور، داشبورد دیجیتالی پیشرفته و بهبود فضای بار با در نظر گرفتن نیازهای خانواده‌های بزرگ و فعال طراحی شده است. این شاسی‌بلند بزرگ مثل نسل قبلی در نسخه‌های معمولی و مکس تولید می‌شود که نسخهٔ معمولی 5,331 میلی‌متر طول و 3,112 میلی‌متر فاصلهٔ محوری دارد. این اعداد در نسخهٔ مکس به ترتیب به 5,631 میلی‌متر و 3,340 میلی‌متر می‌رسد درحالی‌که عرض هردو نسخه 2,032 میلی‌متر است.

از لحاظ طراحی ظاهری، در قسمت جلوی خودرو چراغ‌های LED جدیدی را می‌بینیم که همراه با سپر جدید، نمای مدرن‌تری را به نمایش می‌گذارند. در قسمت جانبی، طراحی پروفیل و تناسبات کلی آشنا به نظر می‌رسند هرچند که ستون‌های مشکی نمای سقف شناور را ایجاد کرده‌اند. در عقب خودرو هم شاهد چراغ‌های جدیدی هستیم که ‌تریم مشکی بزرگی بین آن‌ها کار شده و با چراغ‌های باریک و افقی روی در صندوق همراه هستند. نسخهٔ ترمور نیز با تریم‌های نارنجی‌رنگ، چراغ‌های LED اضافی روی جلوپنجره، محافظ‌های زیر خودرو و لاستیک‌های 33 اینچی آل‌ترین، ظاهری خشن‌تر دارد. این نسخه همچنین 270 میلی‌متر از زمین فاصله دارد و به‌صورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک و قفل دیفرانسیل الکترونیکی عقب ارائه می‌شود.

در داخل اکسپدیشن جدید شاهد تغییرات بسیار بزرگ‌تری هستیم. در اینجا، نمایشگر مرکزی عمودی قبلی با یک نمونهٔ افقی جایگزین شده و یک نمایشگر 24 اینچی پانوراما هم حالا به‌عنوان صفحه آمپر در بالای داشبورد تعبیه شده است. یکی از ویژگی‌های برجستهٔ این شاسی‌بلند جدید آمریکایی، در صندوق برقی دوتکه است که قبلاً در نسل جدید لینکلن نویگیتور دیده بودیم. قسمت بالایی این در به سمت بالا باز می‌شود و درحالی‌که تکهٔ پایینی مثل در پشتی پیکاپ‌ها به پایین باز می‌شود و با امکان تحمل 230 کیلوگرم وزن، به‌عنوان یک نیمکت عمل می‌کند.

علاوه بر این، در صندوق بار پریزهایی برای شارژ دستگاه‌های الکترونیکی هم تعبیه شده که همراه با نورپردازی محیط بیرونی، اکسپدیشن را به گزینه‌ای عالی برای سفرهای کمپینگ تبدیل می‌کند. در داخل کابین هم فورد ویژگی کاربردی دیگری را با نام کنسول Flex Powered معرفی کرده است. این کنسول می‌تواند تا 20 سانتی‌متر به سمت عقب کشیده شود و برای سرنشینان ردیف دسترس آسان‌تری را به محفظهٔ اشیاء بین صندلی‌های جلو فراهم کند.

نسل جدید اکسپدیشن از همان پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 توئین توربوی قبلی استفاده می‌کند که در تیپ‌های اکتیو، کینگ رانچ و پلاتینوم، 400 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور خواهد داشت اما در تیپ ترمور و ارتقاء سفارشی برای تیپ پلاتینوم، این اعداد به 440 اسب بخار و 690 نیوتن متر افزایش پیدا می‌کند. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب یا هر چهارچرخ منتقل می‌شود. اکسپدیشن می‌تواند تا 3175 کیلوگرم را یدک بکشد که با قلاب سفارشی این رقم به 4355 کیلوگرم افزایش میابد.

نسل جدید فورد اکسپدیشن از 24 اکتبر قابل سفارش خواهد بود و تحویل آن از بهار آینده آغاز می‌شود. قیمت این شاسی‌بلند بزرگ از 61,700 دلار آغاز می‌شود که افزایش 6 هزار دلاری را نسبت به نسل قبلی نشان می‌دهد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.