معرفی فورد سوپر موستانگ Mach-E با 1421 اسب بخار برای فتح پایکس پیک
پس از موفقیتهای سوپرتراک و سوپرون، فورد امسال با یک خودروی الکتریکی دیگر بنام سوپر موستانگ Mach-E به رقابت پایکس پیک میرود. سال گذشته، فورد با رانندگی رومن دوماس در پشت فرمان F-150 لایتنینگ سوپرتراک با 1400 اسب بخار، قهرمان پایکس پیک شد. در سال 2023، دوماس با سوپرون که قدرتی مشابه داشت، به مقام دوم رسید. حالا فورد قصد دارد با یک سوپر موستانگ Mach-E که بهطور اختصاصی برای این رقابت طراحی شده، جایگاه خود را در صدر حفظ کند. فورد ماه گذشته این خودروی الکتریکی را با باله عقب عظیم و کیت بدنه تهاجمی معرفی کرد. حالا جزئیات کامل این هیولای مسابقهای برای پایکس پیک 2025 منتشر شده و به نظر میرسد حتی از سوپرتراک و سوپرون قبلی نیز چشمگیرتر باشد.
این Mach-E در مسیر پیشینیان خود در پایکس پیک حرکت میکند و با سه موتور الکتریکی که 1421 اسب بخار تولید میکنند، اندکی قدرتمندتر از سوپرون و سوپرتراک است که هر دو دقیقاً 1400 اسب بخار داشتند. باتری 50 کیلووات ساعتی این خودرو سه موتور الکتریکی را با ولتاژ 799 ولت تغذیه میکند و کل سیستم قوای محرکهٔ الکتریکی به طرز شگفتانگیزی 118 کیلوگرم سبکتر از سال گذشته است. برای اطمینان از انتقال این قدرت عظیم به مسیر 156 پیچی پایکس پیک، فورد این Mach-E را به رینگهای منیزیمی فورجکاری شده و لاستیکهای پیرلی P-Zero مجهز کرده است.
ترمزهای کربنی سرعت خودرو را کنترل میکنند، درحالیکه کیت آیرودینامیک تهاجمی، 3130 کیلوگرم نیروی داونفورس در سرعت 240 کیلومتر بر ساعت و تا 5445 کیلوگرم در سرعت 320 کیلومتر بر ساعت (که البته در پایکس پیک انتظار چنین سرعتهایی نمیرود) تولید میکند. این مقدار داونفورس از سوپرتراک با 2722 کیلوگرم و سوپرون با 1996 کیلوگرم بسیار بیشتر است. مارک راشبروک، مدیر جهانی فورد پرفورمنس، میگوید:
«ما همچنان مرزهای ممکن با خودروهای الکتریکی را جابهجا میکنیم. این سوپر موستانگ Mach-E نمایانگر مرحله بعدی در سفر الکتریکیسازی ماست، سبکتر، چابکتر، همچنان قدرتمند و توانمندتر در رقابتهای ارتفاع بالا.»