درگ فورد موستانگ دارک هورس و کادیلاک CT4-V بلکوینگ، نبرد تمام آمریکایی
اگرچه فورد موستانگ دارک هورس و کادیلاک CT4-V بلکوینگ از سگمنتهای متفاوتی هستند، اما مردان ادموندز این دو را در یک مسابقه U-Drag به مصاف هم فرستادند تا ببینند کدامیک سریعتر است. این رقابت علاوه بر درگ ساده، شامل ترمزگیری، دور زدن 180 درجه و بازگشت به خط شروع میشود تا تواناییهای مختلف خودروها را به چالش بکشد. از نظر حداکثر قدرت، موتور 5 لیتری V8 دارک هورس برتری دارد. این موتور 500 اسب بخار قدرت دارد که 28 اسب بخار از موتور 3.6 لیتری V6 توئین توربوی کادیلاک CT4-V بلکوینگ است.
در گشتاور اما برتری با موتور توئین توربوی کادیلاک است. این موتور 600 نیوتن متر گشتاور دارد درحالیکه موتور تنفس طبیعی موستانگ 567 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. هر دو خودرو با گیربکس سفارشی 10 سرعته اتوماتیک بهجای گیربکس دستی استاندارد مجهز شدهاند و از نظر وزن خالص بسیار نزدیکاند که منجر به نسبت وزن به قدرت مشابهی شده است. با وجود اینکه کادیلاک یک سدان لوکس است، 1765 کیلوگرم وزن دارد که کمتر از موستانگ با 1820 کیلوگرم است.
آیا این تفاوت در مسیر U شکل تأثیر چشمگیری خواهد داشت؟ نهچندان زیرا یکی از دلایل اصلی ناکامی CT4-V بلکوینگ در برابر موستانگ دارک هورس، لاستیکها هستند. در این رقابت، کادیلاک به لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت 4S با مجهز بود، درحالیکه موستانگ از لاستیکهای چسبندهتر پیرلی P زیرو تروفئو RS استفاده میکرد. در دو مسابقه U-Drag، موستانگ بهترین زمان 4.3 ثانیه را برای صفر تا 97 کیلومتر بر ساعت ثبت کرد و کادیلاک را با دودهم ثانیه اختلاف شکست داد. دارک هورس در مسافت 400 متر نیز پیشتاز ماند و زمان 12.5 ثانیه را ثبت کرد درحالیکه کادیلاک این کار را در 12.8 ثانیه انجام داد.
لاستیکهای موستانگ در پیچ 180 درجه نیز توانایی خود را نشان دادند و به دارک هورس کمک کردند تا 1.30 جی شتاب جانبی را تحمل کند. البته کادیلاک هم چندان عقب نبود و حداکثر 1.26 جی را در این پیچ ثبت کرد. در بازگشت به خط شروع، خروج بهتر و موتور V8 تنفس طبیعی به دارک هورس کمک کرد تا سرعت بیشتری تا پایان حفظ کند. زمان کلی نهایی به ترتیب 34.9 و 35.7 ثانیه ثبت شد.
مقایسه مشخصات فنی
کادیلاک CT4-V بلکوینگ | موستانگ دارک هورس | |
پیشرانه | 3.6 لیتری V6 توئین توربو | 5.0 لیتری V8 |
قدرت | 472 اسب بخار | 500 اسب بخار |
گشتاور | 600 نیوتن متر | 567 نیوتن متر |
گیربکس | 10 سرعته اتوماتیک | 10 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | 1765 کیلوگرم | 1820 کیلوگرم |
قیمت پایه | 63,590 دلار | 59,780 دلار |
قیمت تستشده | 87,885 دلار | 74,155 دلار |