رانندگی مکس وستپن با موستانگ GTD، هیولای فورد زیر دستان قهرمان فرمول یک!

چهارشنبه 15 مرداد 1404 - 14:00
مطالعه 3 دقیقه
رانندگی مکس وستپن با موستانگ GTD
مکس وستپن همراه با کریس هریس پشت فرمان فورد موستانگ GTD نشسته و رانندگی با این سوپرکار 300 هزار دلاری را تجربه کرده است.
تبلیغات

مکس وستپن، قهرمان چهاربارهٔ فرمول یک و کریس هریس، ژورنالیست مشهور خودرو، فورد موستانگ GTD را آزمایش کردند. در ویدئویی که توسط فورد پرفورمنس منتشر شده، وستپن و هریس با این سوپرکار 300 هزار دلاری الهام‌گرفته از خودروی مسابقه‌ای GT3 در یک مرکز آزمایشی خصوصی رانندگی می‌کنند. این خودرو با کیت آیرودینامیک عظیم، موتور V8 سوپرشارژ و گیربکس ترنس‌اکسل در عقب، مستقیماً قلمروی پورشه 911 GT3 RS را هدف گرفته و از چهره وستپن پیداست که به هدفش نزدیک شده است.

هرچند رکورد 6 دقیقه و 52 ثانیه‌ای که موستانگ GTD را به سریع‌ترین خودروی آمریکایی در پیست نوربرگ‌رینگ تبدیل کرد توسط کوروت ZR1 شکسته شد اما این هیولای فورد با نیروگاه 5.2 لیتری V8 سوپرشارژ 815 اسب بخاری و تعلیق پوشراد که مستقیماً از خودروهای مسابقه‌ای GT3 الگو گرفته، هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در این جلسه آزمایشی، وستپن و هریس به‌نوبت پشت فرمان نشستند؛ هریس از تعادل و بازخورد خودرو شگفت‌زده شد و وستپن مثل دور تعیین خط در سوزوکا با آن رانندگی کرد. آن‌ها درباره حس ترمز، دینامیک شاسی و کیفیت رانندگی شگفت‌انگیز خودرو با وجود هدف‌گذاری افراطی برای پیست صحبت کردند. ویدیو همچنین آن‌ها را در حال سوار شدن به فورد RS200 قدیمی نشان می‌دهد تا یادآوری کند میراث موتوراسپرت فورد پیشینه‌ای دیرینه دارد.

هدف فورد از ساخت GTD تغییر تصویر برند خود است زیرا می‌توانید میلیون‌ها کراس‌اوور بفروشید اما بدون یک خودروی قهرمان، کسی شما را به یاد نمی‌آورد. GTD یک نمایش قدرت است، نشان‌دهنده توانایی فورد وقتی به‌جای جا لیوانی، به زمان‌های بخش‌های مختلف پیست نوربرگ‌رینگ فکر می‌کند. همچنین با توجه به همکاری فورد با ردبول در توسعهٔ پاوریونیت فرمول یک، حضور وستپن پشت فرمان GTD اتفاقی نیست. فورد می‌خواهد به دنیا یادآوری کند که فقط پیکاپ‌های بزرگ برای مزرعه‌داران تولد نمی‌کند و می‌تواند خودروهای سریع و جذاب هم بسازد.

در پایان این آزمایش، کریس هریس GTD را فوق‌العاده متعادل خواند و وستپن نمی‌توانست لبخندش را پنهان کند؛ بنابراین، وقتی این دو نفر تحت تأثیر قرار می‌گیرند، نیازی به قانع کردن دیگران برای توانایی‌های این موستانگ وجود ندارد. چسبندگی و پاسخ تعلیق GTD به وستپن اجازه داد غرایز خود را از ماشین‌های واقعی فرمول یک به این هیولای جاده‌ای منتقل کند. او این خودرو را ستود و گفت فورد خودرویی تولیدی ساخته که در سرعت بالا مثل یک GT3 واقعی رفتار می‌کند. متأسفانه اما علاقه‌مندان نمی‌توانند لذتی که مکس از رانندگی با GTD برد را تجربه کنند زیرا تنها حدود 1000 دستگاه از این موستانگ افراطی ساخته می‌شود که همه فروخته شده‌اند.

پخش از رسانه

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.