معرفی فورد موستانگ RTR با ۸۱۰ اسب بخار قدرت، کابوس شلبی و هلکت!
فورد موستانگ این روزها حالوروز خوبی ندارد زیرا سال گذشته، پایینترین آمار فروش تاریخ خود را ثبت کرد و در سال ۲۰۲۵ نیز با کاهش بیش از ۱۴ درصدی فروش در شش ماه اول، تنها ۲۳,۵۵۱ دستگاه فروخته است. هرچند موستانگ همچنان تاج پادشاهی خودروهای اسپرت در بازار آمریکا را حفظ کرده اما این موفقیت به دلیل عملکرد ضعیف رقبا و کوچک شدن بازار خودروهای اسپرت است. بااینحال، این به معنای عدم توجه تیونرها به این ماسل کار افسانهای نیست و شرکت آمریکایی RTR جدیدترین پکیج تیونینگ خود را با نام اسپک ۳ برای این خودرو معرفی کرده است.
فورد موستانگ RTR اسپک ۳ که ادامهٔ موفقیت اسپک ۱ و اسپک ۲ خواهد بود، قدرتمندترین موستانگ تاریخ RTR محسوب میشود. اسپک ۳ با سوپرشارژر ۳ لیتری فورد پرفورمنس، ۸۱۰ اسب بخار و ۸۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. اگر دوج چلنجر SRT هلکت هنوز تولید میشد، قطعاً از این قدرت به لرزه میافتاد. حالا که چلنجر از دور خارج شده، اسپک ۳ و دیگر موستانگهای تیونینگی رقیب مستقیم موستانگ GTD با ۸۱۵ اسب بخار هستند.
شاید اسپک ۳ در پیست نوربرگرینگ از GTD شکست بخورد اما در پیستهای درگ رقیبی جدی با قیمتی بسیار کمتر خواهد بود زیرا تیونینگ RTR با قیمتی بهمراتب کمتر از موستانگ GTD با قیمت ۳۲۸ هزار دلاری عرضه میشود. پکیج اسپک ۳ با قیمت ۳۳ هزار دلار ارائه میشود که به قیمت حدود ۴۶ هزار دلاری موستانگ GT اضافه خواهد شد و قیمت نهایی را به نزدیک ۸۰ هزار دلار میرساند.
با این مبلغ، علاوه بر سوپرشارژر فورد پرفورمنس، مجموعهای از بهبودهای اختصاصی RTR هم در داخل، خارج و زیر بدنه ارائه میشود که ازجملهٔ آنها میتوان به جلوپنجرهٔ خاص RTR با ورودیهای هوای LED، آنتیرول بارهای قابل تنظیم جلو و عقب، کمکفنرهای جلو و عقب و رینگهای فورجکاری شده ۲۰ اینچی RTR به همراه آپشنهایی مانند روکش چرم کامل RTR اشاره کرد.