معرفی موستانگ GTD لیکوئید کربن، نسخهای چشمگیرتر با بدنه تمام فیبر کربن
فورد با اینکه رکورد سریعترین خودروی آمریکایی نوربرگرینگ را به کوروت ZR1 واگذار کرد، هنوز از موستانگ GTD ناامید نشده و حالا در هفتهٔ اتومبیل مونتری نسخهای جدید بنام لیکویید کربن را معرفی کرده است. این مدل، بدون رنگآمیزی، بدنه فیبر کربنی خود را به نمایش میگذارد. لیکویید کربن بر پایه سری کربن ساخته شده و دارای بافت فیبر کربنی است که از مرکز خودرو امتداد یافته و در گلگیرها و پنلهای جانبی با اجزای مجاور هماهنگ شده است. درنتیجه، GTD حالا ظاهر منسجمتری پیدا کرده است.
علاوه بر فیبر کربن، این مدل به کالیپرهای ترمز برمبو با بدنه آنودایز شده و نوشته مشکی براق GTD مجهز است. کابین نیز ارتقا یافته و ترکیبی از چرم مشکی و روکش میکروفایبر دینامیکا دارد. دوختهای متضاد و الگوی خاص در وسط صندلیها همراه با تریم فیبر کربن، صفحه آمپر دیجیتال ۱۲.۴ اینچی و سیستم اطلاعات-سرگرمی ۱۳.۲ اینچی، فضای داخلی را تکمیل میکنند.
موستانگ GTD لیکویید کربن حدود ۶ کیلوگرم سبکتر از سری کربن با پکیج پرفورمنس است. این کاهش وزن به دلیل حذف رنگ و ورقهای فلزی در درها حاصل شده است. فورد درباره قیمت حرفی نزده ولی اعلام کرده که نسخهٔ لیکویید کربن بهصورت استاندارد به پکیج پرفورمنس مجهز خواهد بود. تحویل این نسخه برای اکتبر ۲۰۲۵ (مهر ۱۴۰۴) برنامهریزی شده است.
GTD لیکویید کربن در بخش پیشرانه تغییری نداشته و از همان موتور ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۸۱۵ اسب بخار و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. این پیشرانه به گیربکس هشت سرعته دوکلاچه متصل شده و حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت را ممکن میسازد. گرگ گودال، مهندس ارشد برنامه موستانگ GTD، میگوید:
لیکویید کربن نهایت بیان فناوری پیشرفته و عملکرد بالای موستانگ GTD است و یادآور قابلیتهای پیشرفته و مسابقهای این خودروست.