مشارکت فورد در تیم فرمول یک ردبول برای فصل ۲۰۲۶ بیشتر میشود
شرکت فورد، از افزایش چشمگیر مشارکت خود با تیم فرمول یک ردبول پیش از بازگشت به این رقابتها در سال ۲۰۲۶ پرده برداشت. این تحول نشان میدهد که همکاری آنها بسیار فراتر از حد انتظارات اولیه خواهد بود. فورد اوایل سال ۲۰۲۳ اعلام کرده بود که برای ساخت پیشرانههای فصل ۲۰۲۶ فرمول یک با تیم ردبول همکاری خواهد کرد. این تصمیم برای فورد یک گام استراتژیک برای آموزش و یادگیری در زمینه الکتریکیسازی و بهینهسازی مصرف سوخت بود. مارک راشبروک، مدیر جهانی فورد، دراینباره گفته است:
ما میخواستیم درباره الکتریکیسازی یاد بگیریم: شیمی سلول باتری، موتورها، مبدلها، کالیبراسیون، کنترل و چگونگی تعامل همهچیز با موتور احتراقی. ما میخواستیم درباره بهینهسازی بهرهوری سوخت بیاموزیم.
با نزدیک شدن به فصل ۲۰۲۶، میزان مشارکت فورد در این پروژه به شکل قابلتوجهی افزایش یافته است. راشبروک اشاره کرده که نقش فورد اکنون از صرفاً پیشرانه فراتر میرود:
در ابتدا، ما واقعاً علاقهای به کار روی پیشرانهٔ درونسوز نداشتیم اما اکنون این کار را انجام میدهیم، زیرا بدیهی است که هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری در این زمینه داریم. ما در درجه اول به تولید قطعات کمک میکنیم؛ بنابراین اکنون ما تقریباً روی کل خودرو و همچنین بخش عملیاتی کار میکنیم.
فصل ۲۰۲۶ با تغییرات قابلتوجهی در قوانین موتور و آیرودینامیک همراه خواهد بود که پیچیدگیهای بیشتری را به همراه دارد. ردبول نیز در این دوره، علاوه بر ساخت موتور اختصاصی خود، شاهد تغییرات مهمی در کادر مدیریتی و فنی بوده و جدایی چهرههایی مانند کریستین هورنر، آدرین نیوی و جاناتان ویتلی این تیم را وارد مرحله جدیدی از چالشها کرده است.