معرفی فورد موستانگ با پکیج RTR، تزریق هیجان به موتور چهار سیلندر
فورد از یک پکیج پرفورمنس جدید با نام RTR برای موستانگ اکوبوست رونمایی کرده است. این نسخه که با همکاری شرکت تیونینگ RTR و مؤسس آن، قهرمان دریفت، وان گیتین جونیور توسعه پیدا کرده، انبوهی از ارتقاهای شاسی برگرفته از مدلهای قدرتمند GT و دارک هورس و یک تکنولوژی انقلابی ضد تأخیر توربو را به مدل چهار سیلندر موستانگ میآورد تا ثابت کند که برای لذت رانندگی، همیشه نیازی به هشت سیلندر نیست. هدف از این پروژه تبدیل موستانگ اکوبوست از یک انتخاب اقتصادی به یک گزینهٔ جذاب و جدی برای علاقهمندان به رانندگی است. هرچند این مدل همچنان تنها با گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک عرضه میشود اما پکیج RTR تجربهٔ رانندگی آن را بهکلی متحول میکند.
گرچه خروجی پیشرانه بدون تغییر باقیمانده و همچنان ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند اما جادوی اصلی این نسخه در جای دیگری نهفته است. فورد برای اولین بار از فناوری آنتیلگ که از برنامهٔ مسابقهای لمان به عاریت گرفته شده، در این خودرو استفاده کرده است. این سیستم توربوشارژر را حتی در زمان رها کردن پدال گاز، فعال نگه میدارد و تأخیر (لگ) توربو را به حداقل میرساند تا خودرو در هرلحظه آمادهٔ شلیک به جلو باشد.
تغییرات RTR اما فقط به پیشرانه محدود نمیشود و این پکیج با بهرهگیری از وزن کمتر و توزیع وزن بهتر مدل اکوبوست نسبت به نسخههای V8، مجموعهای از ارتقاهای شاسی را هم به همراه دارد. ترمزهای برمبو طراحی نمای جلوی خودرو از مدل GT قرض گرفته شدهاند، میل موجگیرهای سفتتر، بوشها و سابفریم عقب از مدل دارک هورس به این نسخه منتقل شدهاند، کمکفنرهای سفارشی مگنهراید دوباره تنظیم شدهاند و سیستم فرمان نیز برای زاویهٔ چرخش بیشتر اصلاح شده است.
در ظاهر، نشانهای RTR، گرافیکهای خاص بدنه، رینگهای ۱۹ اینچی، جلوپنجرهٔ چراغدار و اسپویلر عقب مدل GT، این خودرو را از موستانگ اکوبوست استاندارد متمایز میکنند. در داخل کابین نیز جزئیات سبزرنگ در دوختها و ترمزدستی، رکابهای نورانی RTR، پلاکی ویژه روی داشبورد و گرافیکهای اختصاصی در نمایشگر دیجیتال، هویت اسپرت آن را فریاد میزنند.
اگرچه قیمت نهایی این پکیج هنوز اعلام نشده، اما انتظار میرود به شکل قابلتوجهی از مدل هشت سیلندر GT ارزانتر باشد. درواقع، این مدل میتوان یک دارک هورس ارزانقیمت توصیف کرد. موستانگ RTR شاید نتواند طرفداران متعصب مدلهای هشت سیلندر را قانع کند، اما ثابت میکند که یک موستانگ چهار سیلندر اتوماتیک هم میتواند چیزی فراتر از یک انتخاب اقتصادی باشد و هیجان و شخصیت رانندگی را به صاحبش هدیه دهد.