فورد

بازتولید موستانگ GT500E مدل 1967، تلفیق بی‌نقصی از سنت و مدرنیته

هرچند این روزها خودروهای اسپرت و قدرتمند زیادی در بازار برای خرید وجود دارد اما کسانی که مایل به گشت‌وگذار در بازار خودروهای کارکرده هستند می‌توانند جواهرات ارزشمندی را پیدا کنند. این فورد موستانگ GT500E مدل ۱۹۶۷ رستومود شده دقیقاً شاهدی بر این مدعا است. زیر بدنهٔ کلاسیک خیره‌کنندهٔ این ماشین یک پیشرانهٔ ۷ لیتری V8، یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی ترمک و بسیاری از تکنولوژی‌های مدرن پنهان شده است.

اگر از دیدن حرف E در نام این خودرو تعجب کرده‌اید باید بگوییم که این حرف به معنای الینور است یعنی موستانگی که ستارهٔ فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه بود. البته این موستانگ سبزرنگ به‌جز نمای بیرونی هیچ ارتباط دیگری با الینور و فیلم مذکور ندارد اما این چیزی از جذابیت آن کم نمی‌کند. فروشنده قدرت این خودرو را اعلام نکرده است اما انتظار می‌رود چیزی بیش از ۴۰۰ اسب بخار باشد زیرا حجم موتور ۷ لیتری آن به ۷.۸ لیتر افزایش پیدا کرده و به سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری، سر سیلندرهای آلومینیومی و اگزوز X-pipe مجهز شده است. انتقال نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس شش سرعته صورت می‌گیرد.

این ماشین روی رینگ‌های مسابقه‌ای آمریکایی قرار گرفته که در پشت آن‌ها ترمزهای دیسکی قدرتمندی در هر چهارچرخ پنهان شده‌اند. در داخل خودرو هم شاهد فضایی جذاب با قطعات کلاسیکی مثل غربیلک فرمان و داشبورد در ترکیب با اجزای مدرنی همچون آمپرهای دیجیتالی هستیم. یک سیستم صوتی مجهز به بلوتوث با طراحی کلاسیک، دکمهٔ بالابر شیشه‌ها در کنسول مرکزی و صندلی‌های اسپرت ریکارو هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این موستانگ جذاب هستند.

برندهٔ حراجی فروش این خودرو تمام اسناد قدیمی آن مثل اصل سند فروش را هم دریافت خواهد کرد. این سند نشان می‌دهد که خودرو در زمان فروش اولیه در سال ۱۹۶۷ قیمت ۳,۳۴۶ دلاری داشته است. هم‌اکنون اما انتظار می‌رود این خودرو با قیمتی در حدود ۳۴۰ هزار دلار فروخته شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    عشق موستانگ نیستم واقعا
    ولی خدایی نگاش کن چی بوده
    بعد ماشینای الانو نگاه کن
    بجز دارک هورس تولیدات جدید واقعا بویی از هنر و ابهت و اصالت نبردن

    موافقم 45
    مخالفم 5
    1. M

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (122 ديدگاه)

      خودرو های آمریکایی در کنار کره ای ها ایستاده اند

      موافقم 6
      مخالفم 65
      1. mustangbrc

        ۲۷ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (29 ديدگاه)

        بیا برو بابا من که میدونم تو miladzm کره مربا فنی کره مربا هارو نریز تو آمریکاها

        موافقم 46
        مخالفم 2
      2. miladzm

        ۲۷ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (316 ديدگاه)

        M
        میدونم کی هستی و فقط قصد مسخره بازی داری و در صدد تخریب کره ای فن ها داری قدم برمیداری که چهره شون رو پیش اعضای سایت خراب کنی .
        دوستانی که میگن من همون M هستم :
        یه سوال دارم
        من کجا گفتم که خودرو های کره ای ؛ آمریکایی ها و آلمانی ها رو زدن جلو ؟؟؟
        من منکر این نیستم که بخشی از پیشرفت وحشتناک و چشمگیر کره ای ها به کمک آمریکایی ها و آلمانی ها بوده و هرگز هم نمیگم جنسیس از مثلا میباخ و کدیلاک جلو تره !!!
        من فقط مشکلم با دوستان پراید سوار ژاپنی فن ( در خواب و خیال ) هست که میان ژاپن رو جلو تر از آمریکا میبینن !
        آخه بچه جان همین طویوطا که دیگه گنده ژاپنی ها هست وجودش و ادامه حیاتش رو مدیون جیپ آمریکایبه وگرنه هنوز هم داشت لوازم چرخ خیاطی و دوزندگی بافندگی پارچه بافی تولید میکرد !! تویوتا از جیپ یاد گرفت چجوری ماشین آفرود بسازه بعد با همون زیر دست و نوچه آمریکا و جیپ بیای واسه آمریکا شاخ و شونه میکشی ؟
        بله آقا من حرفم همیشه اینه آسیایی ها باهم و آلمانی و آمریکایی باهم باید مقایسه بشن .
        بله من هزار بار هم میگم کره به راحتی تونسته به ژاپن برسه و این رو از نقد و بررسی مجلات و مقالات رده بندی جی دی پاور میشه دید که حتی ازش جلو هم زده .
        شکی نداریم که آینده این صنعت الکتریکیه . حالا یه سوال هیوندای و کیا الکتریک ساز برتری هستن یا تویوتا با bz4x که از وقتی اومده اسباب تمسخر و موجب خنده جهانیان و مجلات شده ؟
        بله من میگم کیا هیوندای از ژاپنی ها قطعا جلو ترن اما هیچ کدوم از اینها تحت هیچ شرایطی نمیتونن به آمریکا و آلمان برسن چون هر چی دارن صدقه سر همون دو تا کشور و به خصوص آمریکاست .

        موافقم 7
        مخالفم 16
  2. mustangbrc

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    عجب چیزیه ها انصافاً از خیلی از ماشین های در حال تولید بهتره

    موافقم 40
    مخالفم 1
  3. miladzm

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (316 ديدگاه)

    به سال ساختش دقت کردید ؟ 1967 . تقریبا حول و حوش سال 1344 شمسی ! حالا ماشین رستوماد شده و من کاری به فناوری های امروزیش ندارم . ولی فقط تصور کنید در سال 1344 شمسی سوار خودرویی وی 8 قلدر با صدای مهیب و با این شکل و شمایل و قیافه شدید ! راحت میتونم بگم 99.99 درصد کسانی که واسه امریکا توی سایت دارن شاخ و شونه میکشن خودشون که هیچ تازه باباشون هم توی اون سال ها توی کمر بابابزرگشون مشغول جنب و جوش بود !

    موافقم 21
    مخالفم 30
    1. mustangbrc

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (29 ديدگاه)

      عه کره مربا فن

      موافقم 28
      مخالفم 3
      1. Amirreza

        ۲۷ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (271 ديدگاه)

        دیدت خیلی تک بعدی این بده

        موافقم 6
        مخالفم 1
  4. بی خیال اسم

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (790 ديدگاه)

    ای جانم…

    موافقم 8
    مخالفم 2
  5. بی خیال اسم

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (790 ديدگاه)

    بچه ها یک
    سوال گیربکس های ترمک ماله کدوم شرکت و کشور هستش؟

    موافقم 10
    مخالفم 0
    1. mostafa

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (131 ديدگاه)

      گیربکس های ترمک مال خود شرکت ترمک هستن که با سرمایه گذاری مشترک جنرال موتورز فورد و کرایسلر توی مکزیک تاسیس شده توی سال ۱۹۶۴

      موافقم 21
      مخالفم 0
  6. Taha Malek

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (914 ديدگاه)

    انتخاب ها و اجرا عالی میشه یک اثر هنری
    مثل این…

    موافقم 12
    مخالفم 0
  7. ۹۱۱

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (564 ديدگاه)

    وای قلبم…

    موافقم 8
    مخالفم 1
  8. Alan.r

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    موتور V8 قدرتمند ، گیربکس دستی ، طراحی کلاسیک
    جزو بهترین ترکیب های دنیا خودرو❤️❤️❤️

    موافقم 16
    مخالفم 1
  9. پیام

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (283 ديدگاه)

    موستانگ النور هم یکی از تولیدات شرکتی خود فورد بوده یا یه شرکت تیونینگ واسه فیلم بعدا ساختتش؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2328 ديدگاه)

      مدل النور (Eleanor) طراحی‌شده برای فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه (gone in 60 seconds) سال ۱۹۷۴ و ۲۰۰۰ است. این خودرو براساس GT500C 900S توسط شرکت Classic Recreations ساخته شد. بنابر اطلاعات موجود، تنها دو دستگاه موستانگ النور وجود دارد که هم‌اکنون در اختیاز موزه مکوم ایندیاناپولیس هستند و حدود یک میلیون دلار ارزش‌گذاری شده‌اند. از سویی دیگر، شلبی GT500C 900S کلاسیک همچنان توسط شرکت Classic Recreations با پیشرانه‌های متنوع تا هزار اسب بخار قدرت، تولید می‌شود. این خودرو با قیمتی حدود ۳۰۰ هزار دلار، تفاوت چندانی با موستانگ النور ندارد.

      https://www.pedal.ir/vision/the-most-beautiful-classic-car-chosen-by-pedal/

      موافقم 7
      مخالفم 0
  10. Hadi

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    آخه مگه یه ماشین چقد میتونه جذاب باشه 😍👌🏼
    دیدن هرروزه عکساش برای امیدوار شدن به زندگی تو این روزای سخت بشدت توصیه میشود…

    موافقم 8
    مخالفم 1
  11. Hadi

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    مگه یه ماشین چقدر میتونه جذاب و خفن باشه…
    دیدن هر روزه عکساش سبب امید و انگیزه به زندگی میشه…

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا