بی ام وفورد

درگ بی‌ام‌و M2 با موستانگ GT، مک‌وان و فورد فوکوس RS

نسخهٔ بروز شدهٔ ب‌ام‌و M2 با ۴۸۰ اسب بخار قدرت در برابر موستانگ GT، موستانگ مک‌وان و فورد فوکوس RS چه عملکردی خواهد داشت؟

درحالی‌که بسیاری معتقدند نسل دوم ب‌ام‌و M2 توسط طرفداران ماینکرافت طراحی شده نه مهندسان باواریایی، برخی حتی آن را آن‌قدر جذاب می‌دانند که مدل‌های پایه M3 و M4 را کنار می‌زند. در نسخهٔ بروز شدهٔ M2 نیز قدرت موتور به ۴۸۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده که هم‌سطح M3 و M4 پایه است. حال سم کارلیجن یک هاچ‌بک داغ آمریکایی متعلق به هفت سال قبل یعنی فورد فوکوس RS مدل ۲۰۱۸ که تازه خریده را در برابر M2 قرار داده است اما ازآنجایی‌که انتظار نمی‌رود این هاچ‌بک آتشین بتواند حریف کوپهٔ باوریایی‌ها شود، دو برادر بزرگ‌تر آن یعنی موستانگ مک‌وان نسل قبلی و موستانگ GT جدید هم به پیست آشنای مسابقات درگ سم کارلیجن در کانادا آمده‌اند یعنی جایی که قبلاً باند موزهٔ هوایی کانادا بوده است.

چون این باند چندان عریض نیست، مسابقه‌های درگ و رولیگ به‌صورت دوبه‌دو برگزار شدند. اولین رقابت بین فورد فوکوس RS با موتور ۲.۳ لیتری توربو اکوبوست، ۳۵۰ اسب بخار قدرت، سیستم چهارچرخ محرک و گیربکس شش سرعته دستی و فورد موستانگ GT مدل ۲۰۲۴ با موتور ۵ لیتری کایوت V8 و ۴۸۶ اسب بخار بود. موستانگ GT با گیربکس شش سرعته دستی و محرک عقب، وزن بیشتری نسبت به هاچ‌بک دارد اما فوکوس RS نه در رولینگ و نه درگ نمی‌تواند حریف موستانگ GT شود. این ماسل کار در ۴۰۰ متر تایم خوب ۱۲.۶ ثانیه را ثبت می‌کند درحالی‌که تایم فوکوس ۱۳.۴ ثانیه است.

در ادامه، نوبت به دو خودروی دیگر یعنی ب‌ام‌و M2 و فورد موستانگ مک‌وان رسید که مثل خودروهای قبلی، هردو گیربکس دستی دارند. ب‌ام‌و M2 مدل ۲۰۲۵ با موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو، ۴۸۰ اسب بخار تولید می‌کند، درحالی‌که فورد موستانگ مک‌وان ۲۰۲۱ با موتور ۵ لیتری V8 کایوت ۴۸۰ اسب بخار دارد و هر دو دیفرانسیل عقب هستند. این رقابت نزدیک‌تر و عادلانه‌تر از قبلی است زیرا نه‌تنها قدرت دو خودرو یکسان است بلکه از لحاظ وزن هم با ۱۷۰۰ کیلوگرم برای ب‌ام‌و و ۱۷۴۵ کیلوگرم برای موستانگ، نزدیک به هم هستند.

بااین‌حال، در مسابقه رول ب‌ام‌و M2 با چابکی بیشتر، با اختلاف حدود یک طول خودرو برنده می‌شود. در مسابقه درگ هر دو خودرو بخش زیادی از مسیر را شانه‌به‌شانه پیش می‌روند اما درنهایت، ب‌ام‌و M2 با زمان ۱۲.۴ ثانیه به‌عنوان برنده رقابت چهارجانبه مقابل فوردها تاج‌گذاری می‌کند. موستانگ GT با ۱۲.۶ ثانیه و مک‌وان با ۱۲.۷ ثانیه در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

مقایسه مشخصات فنی

 

ب‌ام‌و M2 موستانگ مک‌وان موستانگ GT فورد فوکوس RS
پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو ۵.۰ لیتری V8 ۲.۳ لیتری I4 توربو
قدرت ۴۸۰ اسب بخار ۴۸۰ اسب بخار ۴۸۶ اسب بخار ۳۵۰ اسب بخار
گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر ۵۷۰ نیوتن متر ۵۶۸ نیوتن متر ۴۷۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب چهارچرخ
وزن ۱۷۰۰ کیلوگرم ۱۷۴۵ کیلوگرم ۱۷۸۵ کیلوگرم ۱۵۶۰ کیلوگرم
قیمت ۶۶,۶۷۵ دلار ۵۷,۹۴۵ ۴۸,۱۵۵ دلار ۴۱,۹۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (4508 ديدگاه)

    بی ام و m2 عین ماست موسیر که میبره همشونو زد ترکوند . یاد تبلیغ تار و مار بود که همه سوسکها فرار میکردن افتادم .

    موافقم 25
    مخالفم 5
  2. صامورایی

    ۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    در خانواده ی بیمر، این تازه پسر کوچیکه شون بود…

    موافقم 24
    مخالفم 5
    1. سوشیانت

      ۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (164 ديدگاه)

      در خانواده موستانگ هم این مدل ها پرچمدار محسوب نمیشن

      موافقم 8
      مخالفم 17
      1. صامورایی

        ۳ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (255 ديدگاه)

        کسی مگه از پرچمدار حرفی زد؟
        پرچمدار GTD بود که مثلا قرار بود تایم بلک سریز و GT2RS رو بزنه.

        موافقم 18
        مخالفم 3
        1. Amir Machine

          ۳ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          از اون یکی اکانتت چه خبر BMW is GOD؟
          راستشو بگو چندتا اکانت دیگه داری شیطون؟!

          موافقم 3
          مخالفم 11
        2. صامورایی

          ۳ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (255 ديدگاه)

          Amir Machine

          پس تایید نشده چون گفته بودم. من ۲ تا ایمیل دارم که باهاش کامنت میزارم. یکی همینه یکی هم اون یکی ایمیلم.
          تعداد سوابقم معلومه هم اینجا هم اون اکانت مجموعا تو این یکسال کمتر از ۳۵۰ کامنت گذاشتم یعنی تقریبا میانگین روزی یک کامنت

          نکته جالب اینه همون دوستت که به من میگه بیکار و این حرفا خودش دومین اکانتشه و اکانت قبلیش به مشکل خورد.دقیقا منم چون گاهی کامنتم ارسال نمیشه از اون ایمیلم استفاده میکنم به دلیل عدم ارسال کامنت که نمیدونم مشکل چیه خیلی وقته اینطوره. فقط چون نام دیگری داره متهم میشم به چندین اکانت داشتن!
          خیلی از کاربرای اینجا ایمیل دوم یا سومشونه که کامنت میزارن و نیاز نیست اسم ببرم. کافیه یه سر به مقالات قدیمی بزنی. اما چون فقط اسمشون ثابته میشن تک اکانته. من چون از ۲ کمپانی خوشم میاد میشم چند اکانته :)
          البته چون بعضی کاربرا و اخلاقشون رو میشناسم، به حرفشون اهمیتی نمیدم. هرچی میخوان بگن.

          موافقم 7
          مخالفم 1
      2. آلمانی باز

        ۳ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (213 ديدگاه)

        پرچمدار GTD بود که فقط گرد لاستیک GT2 RS هفت سال پیش گیرش اومد(۸ ثانیه اختلاف تو نوربرگرینگ)

        موافقم 8
        مخالفم 2
    2. Cadillac-V

      ۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (322 ديدگاه)

      اگه یادت باشه پسر بزرگشون توسط کادیلاک CT5-V Blackwing رنده شد

      موافقم 1
      مخالفم 10
  3. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (551 ديدگاه)

    کاش یک بار میشد من پشت یکی از این ماشینهای گیربکس دستی این مردک بشینم تا دنده کشی رو بهش نشون بدم.مخصوصا ماشین تنفس طبیعی که فقط باید پاور شیفت دنده کشید.طفلی اون پسره اصلا نمیدونست باید چیکار کنه اول میخواست بشینه رو دست دنده.خدا وکیلی ام ۲ عددی نیست جلو موستانگ.

    موافقم 5
    مخالفم 17
    1. Hf capri

      ۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (164 ديدگاه)

      ولی همونطور که دیدیم M2 شکستشون داد و بهانه آوردن ها هم شروع شد. اخه فقط دنده نیست سیستم لانچ کنترل هم هست که برای برای بیشترین قدرت در حالت درگ خودرو رو مدیریت میکنه.بعدش هم شما از کجا میدونید که اونا به بهترین شکل شروع نکردند؟
      معمولا چند بار درگ رو انجام میدهند تا زمان ها قطعی باشه. و کسی که این درگ رو برگزار کرده خودش متخصص این کارهاست و با این چیز ها اشنایی کامل داره.

      موافقم 8
      مخالفم 3
  4. نویدی

    ۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (442 ديدگاه)

    اسب بخار آلمانی اورجیناله😉

    موافقم 15
    مخالفم 4
  5. Iman 007

    ۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (169 ديدگاه)

    پیروزی دیگر برای مهندسی المان🔥🔥🔥🔥🔥

    موافقم 8
    مخالفم 2
  6. علی Shelby

    ۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (764 ديدگاه)

    M2/// لایک

    Mach1 دیس لایک

    موافقم 16
    مخالفم 6
  7. علی Shelby

    ۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (764 ديدگاه)

    RS لایک

    GT دیس لایک

    موافقم 3
    مخالفم 5
  8. Mr Tiger

    ۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (122 ديدگاه)

    بی ام و m2 که واقعا به معنی واقعی کلمه یک اژدهای در پوست ماره… برخلاف فورد ۲.۳ اکوبوست که سرطانه و پراز دردسر و استهلاک این موستانگ با موتور ۸ سیلندر واقعا از نظر ارزش خرید بین اسپرتها بنظر من بهترینه…

    موافقم 11
    مخالفم 1
  9. مازیار

    ۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1643 ديدگاه)

    بین این چهارتا
    اون ماستنگ سفید رو ترجیح میدم

    موافقم 5
    مخالفم 8
  10. R

    ۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1386 ديدگاه)

    اینم یه نشون دیگه ازقدرت پوشالی و اسب بخار های فیک آمریکایی
    قدرت برابر وزن برابر نتیجه؟ فاصله اتوبوسی از اروپاییا
    با این وضعیت اسم و نشان اسب های وحشی ام زدن روش
    شاخشونم شلبی ۷۶۰ اسبیه که قد اروپایی ۵۰۰ اسبی عملکرد نداره

  11. hosen

    ۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (968 ديدگاه)

    این m2 واقعا خوب راه میره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا