نسخهٔ بروز شدهٔ بامو M2 با ۴۸۰ اسب بخار قدرت در برابر موستانگ GT، موستانگ مکوان و فورد فوکوس RS چه عملکردی خواهد داشت؟
درحالیکه بسیاری معتقدند نسل دوم بامو M2 توسط طرفداران ماینکرافت طراحی شده نه مهندسان باواریایی، برخی حتی آن را آنقدر جذاب میدانند که مدلهای پایه M3 و M4 را کنار میزند. در نسخهٔ بروز شدهٔ M2 نیز قدرت موتور به ۴۸۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده که همسطح M3 و M4 پایه است. حال سم کارلیجن یک هاچبک داغ آمریکایی متعلق به هفت سال قبل یعنی فورد فوکوس RS مدل ۲۰۱۸ که تازه خریده را در برابر M2 قرار داده است اما ازآنجاییکه انتظار نمیرود این هاچبک آتشین بتواند حریف کوپهٔ باوریاییها شود، دو برادر بزرگتر آن یعنی موستانگ مکوان نسل قبلی و موستانگ GT جدید هم به پیست آشنای مسابقات درگ سم کارلیجن در کانادا آمدهاند یعنی جایی که قبلاً باند موزهٔ هوایی کانادا بوده است.
چون این باند چندان عریض نیست، مسابقههای درگ و رولیگ بهصورت دوبهدو برگزار شدند. اولین رقابت بین فورد فوکوس RS با موتور ۲.۳ لیتری توربو اکوبوست، ۳۵۰ اسب بخار قدرت، سیستم چهارچرخ محرک و گیربکس شش سرعته دستی و فورد موستانگ GT مدل ۲۰۲۴ با موتور ۵ لیتری کایوت V8 و ۴۸۶ اسب بخار بود. موستانگ GT با گیربکس شش سرعته دستی و محرک عقب، وزن بیشتری نسبت به هاچبک دارد اما فوکوس RS نه در رولینگ و نه درگ نمیتواند حریف موستانگ GT شود. این ماسل کار در ۴۰۰ متر تایم خوب ۱۲.۶ ثانیه را ثبت میکند درحالیکه تایم فوکوس ۱۳.۴ ثانیه است.
در ادامه، نوبت به دو خودروی دیگر یعنی بامو M2 و فورد موستانگ مکوان رسید که مثل خودروهای قبلی، هردو گیربکس دستی دارند. بامو M2 مدل ۲۰۲۵ با موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو، ۴۸۰ اسب بخار تولید میکند، درحالیکه فورد موستانگ مکوان ۲۰۲۱ با موتور ۵ لیتری V8 کایوت ۴۸۰ اسب بخار دارد و هر دو دیفرانسیل عقب هستند. این رقابت نزدیکتر و عادلانهتر از قبلی است زیرا نهتنها قدرت دو خودرو یکسان است بلکه از لحاظ وزن هم با ۱۷۰۰ کیلوگرم برای بامو و ۱۷۴۵ کیلوگرم برای موستانگ، نزدیک به هم هستند.
بااینحال، در مسابقه رول بامو M2 با چابکی بیشتر، با اختلاف حدود یک طول خودرو برنده میشود. در مسابقه درگ هر دو خودرو بخش زیادی از مسیر را شانهبهشانه پیش میروند اما درنهایت، بامو M2 با زمان ۱۲.۴ ثانیه بهعنوان برنده رقابت چهارجانبه مقابل فوردها تاجگذاری میکند. موستانگ GT با ۱۲.۶ ثانیه و مکوان با ۱۲.۷ ثانیه در ردههای بعدی قرار میگیرند.
مقایسه مشخصات فنی
بامو M2 | موستانگ مکوان | موستانگ GT | فورد فوکوس RS | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو | ۵.۰ لیتری V8 | ۲.۳ لیتری I4 توربو | |
قدرت | ۴۸۰ اسب بخار | ۴۸۰ اسب بخار | ۴۸۶ اسب بخار | ۳۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۵۰ نیوتن متر | ۵۷۰ نیوتن متر | ۵۶۸ نیوتن متر | ۴۷۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | |||
محور محرک | عقب | چهارچرخ | ||
وزن | ۱۷۰۰ کیلوگرم | ۱۷۴۵ کیلوگرم | ۱۷۸۵ کیلوگرم | ۱۵۶۰ کیلوگرم |
قیمت | ۶۶,۶۷۵ دلار | ۵۷,۹۴۵ | ۴۸,۱۵۵ دلار | ۴۱,۹۹۵ دلار |
ممد ژانگولر
۳ خرداد ۱۴۰۴بی ام و m2 عین ماست موسیر که میبره همشونو زد ترکوند . یاد تبلیغ تار و مار بود که همه سوسکها فرار میکردن افتادم .
صامورایی
۳ خرداد ۱۴۰۴در خانواده ی بیمر، این تازه پسر کوچیکه شون بود…
سوشیانت
۳ خرداد ۱۴۰۴در خانواده موستانگ هم این مدل ها پرچمدار محسوب نمیشن
صامورایی
۳ خرداد ۱۴۰۴کسی مگه از پرچمدار حرفی زد؟
پرچمدار GTD بود که مثلا قرار بود تایم بلک سریز و GT2RS رو بزنه.
Amir Machine
۳ خرداد ۱۴۰۴از اون یکی اکانتت چه خبر BMW is GOD؟
راستشو بگو چندتا اکانت دیگه داری شیطون؟!
صامورایی
۳ خرداد ۱۴۰۴Amir Machine
پس تایید نشده چون گفته بودم. من ۲ تا ایمیل دارم که باهاش کامنت میزارم. یکی همینه یکی هم اون یکی ایمیلم.
تعداد سوابقم معلومه هم اینجا هم اون اکانت مجموعا تو این یکسال کمتر از ۳۵۰ کامنت گذاشتم یعنی تقریبا میانگین روزی یک کامنت
نکته جالب اینه همون دوستت که به من میگه بیکار و این حرفا خودش دومین اکانتشه و اکانت قبلیش به مشکل خورد.دقیقا منم چون گاهی کامنتم ارسال نمیشه از اون ایمیلم استفاده میکنم به دلیل عدم ارسال کامنت که نمیدونم مشکل چیه خیلی وقته اینطوره. فقط چون نام دیگری داره متهم میشم به چندین اکانت داشتن!
خیلی از کاربرای اینجا ایمیل دوم یا سومشونه که کامنت میزارن و نیاز نیست اسم ببرم. کافیه یه سر به مقالات قدیمی بزنی. اما چون فقط اسمشون ثابته میشن تک اکانته. من چون از ۲ کمپانی خوشم میاد میشم چند اکانته :)
البته چون بعضی کاربرا و اخلاقشون رو میشناسم، به حرفشون اهمیتی نمیدم. هرچی میخوان بگن.
آلمانی باز
۳ خرداد ۱۴۰۴پرچمدار GTD بود که فقط گرد لاستیک GT2 RS هفت سال پیش گیرش اومد(۸ ثانیه اختلاف تو نوربرگرینگ)
Cadillac-V
۳ خرداد ۱۴۰۴اگه یادت باشه پسر بزرگشون توسط کادیلاک CT5-V Blackwing رنده شد
صامورایی
۳ خرداد ۱۴۰۴اوکی
https://www.pedal.ir/cadillac/amg-gt63-s-comparison-test-review/#مقام_اول_بامو_m5_cs
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۳ خرداد ۱۴۰۴کاش یک بار میشد من پشت یکی از این ماشینهای گیربکس دستی این مردک بشینم تا دنده کشی رو بهش نشون بدم.مخصوصا ماشین تنفس طبیعی که فقط باید پاور شیفت دنده کشید.طفلی اون پسره اصلا نمیدونست باید چیکار کنه اول میخواست بشینه رو دست دنده.خدا وکیلی ام ۲ عددی نیست جلو موستانگ.
Hf capri
۳ خرداد ۱۴۰۴ولی همونطور که دیدیم M2 شکستشون داد و بهانه آوردن ها هم شروع شد. اخه فقط دنده نیست سیستم لانچ کنترل هم هست که برای برای بیشترین قدرت در حالت درگ خودرو رو مدیریت میکنه.بعدش هم شما از کجا میدونید که اونا به بهترین شکل شروع نکردند؟
معمولا چند بار درگ رو انجام میدهند تا زمان ها قطعی باشه. و کسی که این درگ رو برگزار کرده خودش متخصص این کارهاست و با این چیز ها اشنایی کامل داره.
نویدی
۳ خرداد ۱۴۰۴اسب بخار آلمانی اورجیناله😉
Iman 007
۳ خرداد ۱۴۰۴پیروزی دیگر برای مهندسی المان🔥🔥🔥🔥🔥
علی Shelby
۳ خرداد ۱۴۰۴M2/// لایک
Mach1 دیس لایک
علی Shelby
۳ خرداد ۱۴۰۴RS لایک
GT دیس لایک
Mr Tiger
۳ خرداد ۱۴۰۴بی ام و m2 که واقعا به معنی واقعی کلمه یک اژدهای در پوست ماره… برخلاف فورد ۲.۳ اکوبوست که سرطانه و پراز دردسر و استهلاک این موستانگ با موتور ۸ سیلندر واقعا از نظر ارزش خرید بین اسپرتها بنظر من بهترینه…
مازیار
۳ خرداد ۱۴۰۴بین این چهارتا
اون ماستنگ سفید رو ترجیح میدم
R
۳ خرداد ۱۴۰۴اینم یه نشون دیگه ازقدرت پوشالی و اسب بخار های فیک آمریکایی
قدرت برابر وزن برابر نتیجه؟ فاصله اتوبوسی از اروپاییا
با این وضعیت اسم و نشان اسب های وحشی ام زدن روش
شاخشونم شلبی ۷۶۰ اسبیه که قد اروپایی ۵۰۰ اسبی عملکرد نداره
hosen
۳ خرداد ۱۴۰۴این m2 واقعا خوب راه میره