درگ سنتی کوروت و موستانگ با چاشنی برق!
موستانگ و کوروت بهعنوان نمادهای خودروسازی آمریکا، از دیرباز تاکنون در مسابقات درگ رودرروی یکدیگر قرار گرفتهاند و حالا نیز شاهد جدال دیگری بین این دو خودرو هستیم اما این بار در مقابل کوروت همان موستانگ آشنای همیشگی قرار ندارد. هرچند برخی به استفاده از نام موستانگ برای یک کراساوور الکتریکی بسیار معترض بودند اما مکایی حداقل در نسخهٔ GT خودروی بسیار سریعی است. بااینحال، آیا این موستانگ برقی در برابر سوپراسپرت نمادین آمریکا حرفی برای گفتن دارد؟
موستانگ مکایی GT قبلاً در درگ با شلبی GT500 ثابت کرده که در خط مستقیم خودروی سریعی است. در آن درگ، موستانگ درونسوز تنها زمانی میتوانست همتای الکتریکی خود را شکست دهد که رقابت از حالت رولینگ و با سرعت بالا آغاز میشد. GT500 یک خودروی محرک عقب موتور جلو با 760 اسب بخار قدرت است و انتقال تمام این نیروی عظیم فقط به دو چرخ عقب که وزن زیادی روی آنها نیست، لانچ را بسیار دشوار میکند. شورلت اما در نسل هشتم کوروت تصمیم گرفت با قرار دادن پیشرانه در وسط خودرو این مشکل را حل کند. این یعنی هرچند کوروت 495 اسب بخاری بسیار از GT500 ضعیفتر است اما حرکت را خیلی بهتر آغاز میکند.
بنابراین، آیا با این تفاوتهایی که رقیب درونسوز موستانگ مکایی با حریف قبلی دارد، این کراساوور الکتریکی هنوز هم میتواند پیروز درگ باشد؟ در ویدئو میبینیم که در کل مسابقه دو خودرو نزدیک هم هستند. در اینجا برخلاف درگ قبلی، موستانگ مکایی هرگز از رقیب درونسوز خود جلو نمیافتد و فقط میتواند پابهپای آن پیش برود؛ اما دقیقاً مثل درگ قبلی، هنگامیکه مکایی GT به سرعت 130 کیلومتر بر ساعت میرسد، شتاب سریع آن کاهش پیدا میکند و حالا کوروت میتواند دور شود. هرچند این نتیجه از ابتدا قابل پیشبینی بود اما یکبار دیگر ثابت میکند که موستانگ مکایی GT حداقل در خط مستقیم پرفورمنس چشمگیری دارد.
مشخصات فنی
| مکایی GT | کوروت C8 |
پیشرانه | دو موتوره الکتریکی | 6.2 لیتری V8 |
قدرت | 480 اسب بخار | 495 اسب بخار |
گشتاور | 637 نیوتن متر | 860 نیوتن متر |
وزن | 2266 کیلوگرم | 1655 کیلوگرم |
قیمت | 69,800 دلار | 80,660 دلار |