مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه نهم، کوپههای اسپرت، دوئل اول
گروه نهم سری رقابتهای خودرویی پدال به کوپههای اسپرت اختصاص دارد یعنی گروهی که ماسل کارهای آمریکایی بر آن سلطه یافتهاند. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی شاهد رقابت شش خودرو بودیم که از بین آنها عضلانیهای آمریکایی یعنی شورلت کامارو، فورد موستانگ و دوج چلنجر هر سه با شکست رقبای خود به مرحلهٔ یکچهارم نهایی صعود کردند. دراینبین اما نیسان GT-R که با کمترین اختلاف شکست خودرو بود هم به این جمع تمام آمریکایی اضافه شد تا تعداد خودروها در مرحلهٔ نیمهنهایی زوج شود. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ مقدماتی هم بین دوج چلنجر و بامو سری 4 برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین دوج چلنجر و بامو سری 4
مجموع آراء: 1814
آراء دوج: 1023
آراء بامو: 794
پیروز دوئل: دوج چلنجر با کسب 56 درصد از کل آراء
فورد موستانگ
تاریخ معرفی: آوریل 2014 (نسخهٔ GT500 در نمایشگاه دیترویت 2019)
پلتفرم: S550 فورد
امتیاز از کارانددرایور: 9.0 از 10
فروش سال 2021 در آمریکا: 52,414 دستگاه
فروش سه ماه اول 2022 در آمریکا: 13,986 دستگاه
فروش سال 2021 در اروپا: 3,865 دستگاه
تایم در پیست VIR ویرجینیا: 2:44.6
تایم در پیست لاگونا سکا: 1:33.8
گارانتی: 3 سال یا 58 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 5 سال یا 96 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: وحشیترین موستانگ تاریخ، بهطور شگفتآوری برای استفادههای روزمره مناسب است، پیشرانهٔ V8 فوقالعاده جذاب و قدرتمند، پرفورمنس آن خصوصاً در پیست خیلی بهتر از یک ماسل کار است
نقاط منفی: مصرف سوخت بسیار بالا، قیمت گران پکیج پیست، مناسب تازهکارها نیست چون بسیار وحشی و درنده است، استفاده از قطعات داخلی نهچندان باکیفیت موستانگهای معمولی
چکیده: شلبی GT500 یک ماسل کار باشکوه و یک خودروی اسپرت چشمگیرتر است که هیجانی بیش از یک ترن هوایی را با قیمتی که مثل همهٔ موستانگها در دسترس عموم است ارائه میکند
نیسان GT-R
تاریخ معرفی: نمایشگاه توکیو 2007 (نسخهٔ نیسمو در نمایشگاه توکیو 2013)
پلتفرم: نیسان پریمیوم میدشیپ
امتیاز از کارانددرایور: 7.0 از 10
فروش سال 2021 در آمریکا: 227 دستگاه
فروش سه ماه اول 2022 در آمریکا: 50 دستگاه
فروش سال 2021 در اروپا: 193 دستگاه
گارانتی: 3 سال یا 58 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 5 سال یا 96 هزار کیلومتر
تایم در پیست VIR ویرجینیا: 2:49.4
تایم در پیست لاگونا سکا: 1:35.0
نقاط مثبت: شتاب نفسگیر، سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد، رانندگی چابک و مانورپذیر، چسبندگی فوقالعاده، قابلیت استفادهٔ روزانه
نقاط منفی: در ظاهر بهاندازهٔ قیمتش گران به نظر نمیرسد، کابین میتوانست آراستهتر و جذابتر باشد، رقبایی با قیمت مشابه پرفورمنس بهتری را ارائه میکنند، کاملاً سالخورده شده است
چکیده: GT-R خودروی بسیار سریعی است و در پیچها چسبندگی زیادی دارد اما پکیج کلی آن برای رقابت با خودروهای اسپرت مدرنی که قصد دارد آنها را به چالش بکشد، بسیار قدیمی است
مقایسهٔ مشخصات فنی
| شلبی GT500 | GT-R نیسمو |
پیشرانه | 5.2 لیتری V8 | 3.8 لیتری V6 |
تنفس | سوپرشارژ | توئین توربو |
ردلاین | 7,500 rpm | 7,000 rpm |
قدرت | 760 اسب بخار | 600 اسب بخار |
گشتاور | 850 نیوتن متر | 650 نیوتن متر |
گیربکس | 7 سرعته دوکلاچه | 6 سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
شتاب صفر تا 96 | 3.6 ثانیه | 2.9 ثانیه |
مسافت 400 متر | 11.3 ثانیه | 11.0 ثانیه |
پیست Figure-8 | 23.5 ثانیه | 22.9 ثانیه |
حداکثر سرعت | 290 کیلومتر/ساعت | 315 کیلومتر/ساعت |
توقف از 96 | 28.6 متر | 31.7 متر |
شتاب جانبی | 1.05 جی | 1.02 جی |
دایرهٔ چرخش | 13.4 متر | 11.1 متر |
مصرف سوخت | 16.8 لیتر ترکیبی | 13.0 یتر ترکیبی |
ظرفیت باک | 60 لیتر | 74 لیتر |
تولید آلایندگی | 388 گرم/کیلومتر | 300 گرم/کیلومتر |
وزن | 1840 کیلوگرم | 1770 کیلوگرم |
توزیع وزن | 56 به 44 جلو/عقب | 55 به 45 جلو/عقب |
نسبت وزن به قدرت | 2.4 کیلو/اسب بخار | 2.9 کیلو/اسب بخار |
طول | 4,813 میلیمتر | 4,724 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 2,720 میلیمتر | 2,778 میلیمتر |
حجم صندوق بار | 380 لیتر | 250 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 4 نفر | 4 نفر |
قیمت | 80,815 دلار | 212,635 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
https://poll.fm/11157385